Mastica raamsetjes zijn toch nog wel te vinden???mvg,Matthijs
Amber, als jij een Lima hondekop wil verbouwen dan wil jij dat en dan gaan we je er bij helpen.
Eerst moet je je afvragen wat en hoe; Wat wil je veranderen en waarom? Uiteraard ziet een Hk er met nieuwe panto's al beter uit, maar de indeling van het stel blijft fout en de uitvoering van de raampjes (ruitplastic achter ovale gaten) wel erg speelgoedachtig. Dus; stel jezelf de vraag; waar wil ik verbetering in aanbrengen?Daarnaast het hoe; hoeveel is het je waard om het te verbeteren? Wil je het professioneel laten overkomen, zodat er hooguit nog op detailpunten verschil met de PIKO te zien is? Of wil je met simpele middelen de hk een stapje verder brengen om uit te proberen?
verlichting; gewoon met ledjes; die geleiden stroom in een richting en gaan bij omkering van de gelijkspanning gewoon uit.
.....De HK is dus bedoeld als oefenproject. Niet omdat ik een HK op een baan wil, want dan zou ik waarschijnlijk ook voor Piko gaan. Mijn doelstelling is om het toch wat mooier te maken. De indeling maakt me (nog) niks uit, ik kijk niet op een toilet meer of minder. De enigen die de trein te zien krijge is toch in de familiesfeer. En ook die kijken niet zo nauw Waar het mij nu om gaat is ervaring opdoen met de elektronica en het verfraaien (en eventueel weatheren) van modellen. Op dit moment zit ik te denken aan koppelingen, vouwbalgen en front/sluitverlichting. Wat ik met de kapotte panto doe, weet ik nog iet. Zodra ik de tijd heb, zal ik m wat beter gaan bestuderen.....mieters...dat zijn weer een hoop vragen...sorry!