Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

SBB eurofima rijtuigen. door Luc2000
Vandaag om 12:07:53
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 12:06:47
vraag vierassige rongenwagen NS Vitrains tijdperk 3 door RodeDuivel
Vandaag om 12:06:25
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:05:59
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door ruudns
Vandaag om 12:00:08
DE-I en DE-II gekoppeld rijden door Huup
Vandaag om 11:59:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door borotof
Vandaag om 11:53:13
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 11:50:06
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:42:04
DR buffetrijtuig verhuist naar Houten door Syb030
Vandaag om 11:35:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Eric B
Vandaag om 11:29:51
Jägerndorfer - afdekplaat draaistel demonteren? door Herb73
Vandaag om 11:27:21
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Martijn193
Vandaag om 11:24:38
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 11:19:55
Functie decoder door Luc2000
Vandaag om 11:18:48
Bahnstrecke 5867 door spoorzeven
Vandaag om 11:10:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:06:53
Welke instellingen voor een MicroMotor op een Lopi V5 door ruudns
Vandaag om 11:00:32
Alternatieven voor servo's door Eric v C
Vandaag om 10:42:24
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door henk
Vandaag om 10:31:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:17:57
Miskoop???? door Ronald Halma
Vandaag om 10:01:18
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 09:33:42
Een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 09:31:03
Amsterdam Westhaven - vlothaven 1/87 door spoorzeven
Vandaag om 09:24:58
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Gerke
Vandaag om 08:53:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:45:21
NS 1145 1981 door spoorijzer
Vandaag om 08:25:29
Fleischmann 1306 O&K op Piko Spoor met bedding door Modeltreinmulder
Vandaag om 08:00:36
Modelspoorbaan van Einte door Frank 123
Vandaag om 06:39:30
  

Auteur Topic: ESU BR 215 veroorzaakt kortsluiting op Rocoline gepolariseerde wissels.  (gelezen 24875 keer)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3542
  • Mcn NSR Groningen.
Re:ESU BR 215 veroorzaakt kortsluiting op Rocoline gepolariseerde wissels.
« Reactie #135 Gepost op: 24 February 2013, 21:47:14 »
Klopt helemaal Bart, door spanning op de sensoren te zetten wordt er signaal
aan de decoder gegeven om het geluid af te spelen.
Het maakt niet uit welk potentiaal, links of rechts is niet belangrijk.
Bij de 215 voorheen in mijn bezit heb ik alle mogelijke combinaties getest.

Gr,

Robbert Jan.
« Laatst bewerkt op: 24 February 2013, 22:40:07 door RobbertJan »
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

lokpaint

  • Gast
Re:ESU BR 215 veroorzaakt kortsluiting op Rocoline gepolariseerde wissels.
« Reactie #136 Gepost op: 24 February 2013, 22:16:17 »
Hoi

Tja..jouw "voorhene" 215 gaat voortaan als 225 door het leven.  ;D



Bart

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 622
Re:ESU BR 215 veroorzaakt kortsluiting op Rocoline gepolariseerde wissels.
« Reactie #137 Gepost op: 25 February 2013, 12:45:03 »
Klopt helemaal Bart, door spanning op de sensoren te zetten wordt er signaal
aan de decoder gegeven om het geluid af te spelen.
Het maakt niet uit welk potentiaal, links of rechts is niet belangrijk.
Bij de 215 voorheen in mijn bezit heb ik alle mogelijke combinaties getest.


Hallo Robbert Jan,

Mijn BR heeft het probleem dat na het aandoen van een bocht en verder rijden op recht stuk het geluid niet meer ophoudt. Nu heb ik de onderkant bekeken en gezien dat de sensoren naast de wielen in te drukken zijn. Ik heb dus de indruk dat bij het inrijden van een bocht het metalen beugeltje wordt ingeduwd zodat een micro switch wordt ingedrukt, dan begint de decoder met het afspelen van het geluid. Bij mijn BR bleek een van de vier beugeltjes minder ver naar beneden te zakken en door dit handmatig te doen, was het probleem weg. Uiteraard kwam het weer terug bij opnieuw inrijden van een bocht.

Als het dus alleen een electrische aangelegenheid zou zijn, dan zou het geluid moeten ophouden bij het rechte spoor.

Voor degene die het probleem hebben is het wellicht handig om de zaken zoals voorgelegd door Robbert Jan en mijn aanvulling te gebruiken bij het aanbieden van de loc bij je leverancier.

Voor mij maakt het verder niet uit, de loc gaat terug en het probleem wordt om het even op welke manier in orde gebracht.

Richard

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2662
    • M'n treinbaan...
Re: ESU BR 215 veroorzaakt kortsluiting op Rocoline gepolariseerde wissels.
« Reactie #138 Gepost op: 16 July 2015, 16:58:00 »
Ik weet het, ik ben een beetje laat met reageren... Maar toch:

https://www.youtube.com/watch?v=zrohIudj0ag

Zoals op bovenstaand filmpje te zien is: het probleem met vonken is over!
Simpelweg de wisselsensorbeugels verwijderen.



Deze beugels zijn niet noodzakelijk voor het creëren van het slijpende geluid...
Als de draaistellen een bepaalde hoek zijn gedraaid, dan word het geluid ook ingeschakeld!

Groet,

Ronald
« Laatst bewerkt op: 16 July 2015, 17:00:58 door Ronald81 »
Je rolt van het één in het ander...