Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 18:29:33
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
Vandaag om 18:12:47
Pfarrerwinkel bahn door 741230
Vandaag om 18:11:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:03:41
Led verlichting knippert door Menno
Vandaag om 18:02:59
't Boemeltje door Huup
Vandaag om 17:54:34
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Simplex
Vandaag om 17:49:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:19:04
Via D naar een ABC rijtuig NS serie 7301-7308 door klusser
Vandaag om 17:18:57
Seinschakelaar door klusser
Vandaag om 16:58:24
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Michiel2
Vandaag om 16:34:20
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 16:13:56
Toon hier je (model)TRAM foto's. door eemstede
Vandaag om 15:29:57
Roco wagon openen door Henk Veenstra
Vandaag om 15:16:43
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:03:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:02:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:36
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 13:43:17
De wijntrein door spoorijzer
Vandaag om 13:39:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door grossraumwagen
Vandaag om 13:13:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 09:44:21
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 09:06:48
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 07:54:42
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:55
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:09
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
02 October 2025, 22:46:17
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:45:27
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
02 October 2025, 20:59:27
  

Auteur Topic: Hornby  (gelezen 7460 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Hornby
« Reactie #15 Gepost op: 01 June 2007, 10:07:43 »
Iets verder dan halverwege scrollen: (04/04/05)

http://www.electricnose.co.uk/omwb/omwbarchive14.html

Aardig commentaar. Leuke foto met vergelijking werkelijk exemplaar.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26814
    • Pagina van klaas
Re: Hornby
« Reactie #16 Gepost op: 01 June 2007, 10:50:09 »
.....en hebben de modellen een lelijke vaste tension-lock koppeling (die fleischmann vroeger ook had, maar nu gelukkig, heeft vervangen voor een profikoppeling)
Fleischmann heeft nooit een tension-lock gehad. Dat was een patent van Triang/Hornby, en die zie je alleen bij Engelse fabrikanten. Zijn inderdaad foeilelijke dingen, maar technisch zeer effectief.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22564
Re: Hornby
« Reactie #17 Gepost op: 01 June 2007, 11:15:12 »
Bovendien zagen de koppelingen van Fleischmann er wel iets beschaafder uit.
Er zijn tegenwoordig trouwens, geloof het of niet, Hornby modellen met NEM-schachten, zodat je iets anders kan monteren.

Ze lopen minstens een jaar of 10 achter en dat zal wel zo blijven, aangezien de ontwikkelingen op het continent ook niet stil staan. Zo heeft Hornby net een aantrekkelijk ogend, maar nogal traditioneel DCC-systeem op de markt gebracht. Op het continent zijn we net bezig met de volgende generatie systemen die vooral wat gebruiksvriendelijker zouden 'moeten' worden, zoals Ecos of systems.

Er wordt wel eens over geklaagd in de pers of op het Hornby forum (leuk om eens te lezen), maar als het erop aan komt kan de gemiddelde hobbyïst er niet echt mee zitten. Zoals goede Britten betaamt, weten veel hobbyïsten nauwelijks hoe het buiten GB met de hobby staat.
« Laatst bewerkt op: 01 June 2007, 11:31:48 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8242
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Hornby
« Reactie #18 Gepost op: 01 June 2007, 13:01:02 »
Net zoals bij de merken op het Europese vasteland verschilt de kwaliteit van de Hornby's en Bachmanns per artikel.
Ik heb er van beide merken verschillende, b.v. de hippeltjes van Hornby zijn zeer mooi http://www.hornby.com/locomotives-89/ews-class-09-dick-hardy-r2419/product.html
en de Mallard van Hornby is van hoog niveau http://www.hornby.com/locomotives-89/lner-class-a4-mallard-r2339/product.html
Maar veel producten zijn ook minder verfijnd, zoals deze http://www.hornby.com/locomotives-89/br-early-2p-40604-r2527/product.html (bestaat uit maar heel weinig onderdelen)

Maar dat zie je dan ook aan het prijs verschil

Ik koop mijn Hornby´s en Bachmanns meestal bij http://www.hattons.co.uk
Vr. groeten,
Bob

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Hornby
« Reactie #19 Gepost op: 01 June 2007, 15:08:55 »
Kwa uiterlijk zien ze er echt niet gek uit idd. Ook die "simpele" niet. Ik kan geen pizzasnijders ontdekken in iedergeval.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Jan van den Berg

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: Hornby
« Reactie #20 Gepost op: 01 June 2007, 20:55:41 »
Zelf ben ik een jaar geleden ook bij Hamley's geweest.De collectie van Hornby werd toevalig aangevuld door twee mensen van Hornby zelf.
Ik heb met deze mensen gesproken en zij waren vol lof dat zij o.a. Lima Jouef en Rivarossi zouden of hadden al  overgenomen . een paar eigen producten vonden zij maar inferieur. Hoewel ik het er zelf goed en degelijk vind uitzien.
Maar als je echt  engels wilt rijden dan is de keuze denk ik snel gemaakt.
mvgr, Jan  :D

P.S. De treinen afdeling daar ademd de sfeer van de treinenafdeling bij Merkelbach uit de Kalverstraat in Amsterdam. die velen onder ons nog wel kennen. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 June 2007, 22:41:00 door Jan van den Berg »
J.v.d.Berg