Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 19:08:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
  

Auteur Topic: Hornby  (gelezen 7325 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Hornby
« Reactie #15 Gepost op: 01 June 2007, 10:07:43 »
Iets verder dan halverwege scrollen: (04/04/05)

http://www.electricnose.co.uk/omwb/omwbarchive14.html

Aardig commentaar. Leuke foto met vergelijking werkelijk exemplaar.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26642
    • Pagina van klaas
Re: Hornby
« Reactie #16 Gepost op: 01 June 2007, 10:50:09 »
.....en hebben de modellen een lelijke vaste tension-lock koppeling (die fleischmann vroeger ook had, maar nu gelukkig, heeft vervangen voor een profikoppeling)
Fleischmann heeft nooit een tension-lock gehad. Dat was een patent van Triang/Hornby, en die zie je alleen bij Engelse fabrikanten. Zijn inderdaad foeilelijke dingen, maar technisch zeer effectief.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re: Hornby
« Reactie #17 Gepost op: 01 June 2007, 11:15:12 »
Bovendien zagen de koppelingen van Fleischmann er wel iets beschaafder uit.
Er zijn tegenwoordig trouwens, geloof het of niet, Hornby modellen met NEM-schachten, zodat je iets anders kan monteren.

Ze lopen minstens een jaar of 10 achter en dat zal wel zo blijven, aangezien de ontwikkelingen op het continent ook niet stil staan. Zo heeft Hornby net een aantrekkelijk ogend, maar nogal traditioneel DCC-systeem op de markt gebracht. Op het continent zijn we net bezig met de volgende generatie systemen die vooral wat gebruiksvriendelijker zouden 'moeten' worden, zoals Ecos of systems.

Er wordt wel eens over geklaagd in de pers of op het Hornby forum (leuk om eens te lezen), maar als het erop aan komt kan de gemiddelde hobbyïst er niet echt mee zitten. Zoals goede Britten betaamt, weten veel hobbyïsten nauwelijks hoe het buiten GB met de hobby staat.
« Laatst bewerkt op: 01 June 2007, 11:31:48 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Hornby
« Reactie #18 Gepost op: 01 June 2007, 13:01:02 »
Net zoals bij de merken op het Europese vasteland verschilt de kwaliteit van de Hornby's en Bachmanns per artikel.
Ik heb er van beide merken verschillende, b.v. de hippeltjes van Hornby zijn zeer mooi http://www.hornby.com/locomotives-89/ews-class-09-dick-hardy-r2419/product.html
en de Mallard van Hornby is van hoog niveau http://www.hornby.com/locomotives-89/lner-class-a4-mallard-r2339/product.html
Maar veel producten zijn ook minder verfijnd, zoals deze http://www.hornby.com/locomotives-89/br-early-2p-40604-r2527/product.html (bestaat uit maar heel weinig onderdelen)

Maar dat zie je dan ook aan het prijs verschil

Ik koop mijn Hornby´s en Bachmanns meestal bij http://www.hattons.co.uk
Vr. groeten,
Bob

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Hornby
« Reactie #19 Gepost op: 01 June 2007, 15:08:55 »
Kwa uiterlijk zien ze er echt niet gek uit idd. Ook die "simpele" niet. Ik kan geen pizzasnijders ontdekken in iedergeval.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Jan van den Berg

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: Hornby
« Reactie #20 Gepost op: 01 June 2007, 20:55:41 »
Zelf ben ik een jaar geleden ook bij Hamley's geweest.De collectie van Hornby werd toevalig aangevuld door twee mensen van Hornby zelf.
Ik heb met deze mensen gesproken en zij waren vol lof dat zij o.a. Lima Jouef en Rivarossi zouden of hadden al  overgenomen . een paar eigen producten vonden zij maar inferieur. Hoewel ik het er zelf goed en degelijk vind uitzien.
Maar als je echt  engels wilt rijden dan is de keuze denk ik snel gemaakt.
mvgr, Jan  :D

P.S. De treinen afdeling daar ademd de sfeer van de treinenafdeling bij Merkelbach uit de Kalverstraat in Amsterdam. die velen onder ons nog wel kennen. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 June 2007, 22:41:00 door Jan van den Berg »
J.v.d.Berg