Zijn ook wel krappe bochies
@ Ivo: betreffende je opmerking over de plaats van de pantograaf op het dak (te ver naar voren bij de Elotrack?): Ik denk dat dit idd zo is. Het sleepstuk van een stroomafnemer hoort recht boven het draaipunt van het draaistel te zitten omdat je anders de kans loopt dat de pantograaf onder de draad vandaan duikt in relatief scherpe bogen (van wissels bijv.) Bij de Philotrain zit ie wel echt boven het midden van de draaistellen. Correct me if I'm wrong...Grtz, Rob
Mijn exemplaar 1505 vandaag afgehaald. Ziet er goed uit (behoudens één halve raamlijst niet zwart) en rijdt netjes. Hier zitten de stroomafnemertjes overigens wel los maar dat is snel verholpen met een druppie lijm.
Ik heb de Fleischman 6515 ingezet en ook het laatste type van Roco, maar beide deden de lok los komen van de rail bij het ingaan van een bocht, die ruim R3 is, in eerst instantie leek het op overbufferen, maar als ik van boven keek zag ik dat het kortkoppelsysteem recht bleef staan en dat de lok omdrukte.
Gisteravond mijn 1505 eens uit elkaar gehaald, omdat aan de zijkant een van de cabineramen niet goed in de sponning zat. Toen bleek dat aan die kant de cabineimitatie niet goed tegen de ramen drukte, maar de vergelijking met de andere kant liet zien dat de haakjes aan het transparante deel daar aan beide zijden aan de onderkant waren afgebroken. Daardoor drukt het interieur deel de ramen niet in de sponning.