Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door JoopSpoort
Vandaag om 21:51:14
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:29:45
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
Vandaag om 21:24:37
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 21:18:17
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:11
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 21:05:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door cor_b
Vandaag om 21:03:37
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door Spoolder1972
Vandaag om 21:01:35
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 21:00:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Karst Drenth
Vandaag om 20:48:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 20:45:15
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door puntenglijder
Vandaag om 20:39:54
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:32:53
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door hmmglaser
Vandaag om 20:30:09
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 19:49:23
Aanpassen baanplan bestaande baan door JoopSpoort
Vandaag om 18:31:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bob11
Vandaag om 18:15:35
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:05:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:22:12
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
Vandaag om 16:27:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 15:48:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:06:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
Vandaag om 13:34:11
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:25:09
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door defender
Vandaag om 12:51:30
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door sncf231e
Vandaag om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:40:21
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
  

Auteur Topic: Van Roco naar Peco  (gelezen 4555 keer)

paranoid_raver

  • Offline Offline
  • Berichten: 32
Van Roco naar Peco
« Gepost op: 28 October 2012, 20:15:22 »
Hallo Allemaal,

Ik heb een startset Roco op het oog, maar wil op mijn toekomstige baan gebruik maken van Peco Rails ::)
Bestaat er een overgang rail van Roco naar Peco?


Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8837
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Van Roco naar Peco
« Reactie #1 Gepost op: 28 October 2012, 20:29:43 »
Nee,

Volgens mij kan het geen problem zijn om zo over te gaan. Ligt wel even aan of je er een bedding onder hebt of niet bij de roco rails. Mogelijk dat roco een overgangsstuk heeft van rocoline met bedding naar rocoline zonder bedding.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Van Roco naar Peco
« Reactie #2 Gepost op: 28 October 2012, 20:32:45 »
Heb ook ergens wat fleischmanrails liggen uit een startsetje. Dat bewaar ik wel voor een schaduwstation als ik er aan toe kom. Dus gewoon lekker je baan gaan bouwen met Peco en die paar stukkies Roco kun je vast ooit nog wel eens kwijt.
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1240
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re:Van Roco naar Peco
« Reactie #3 Gepost op: 28 October 2012, 20:33:17 »
welke peco rails ga je gebruiken de code 75 of 100? en waarom peco?

Volgens mij bestaat een overloopstuk niet.
Volgens mij heeft roco een 2,1mm profiel (corrigeer als ik hier fout mee zit) en de peco code 75 heeft 1,9 mm en de code 100 2,5mm.

De tillig elite rails hebben wel een 2,1mm profiel, en die vindt gebruik ikzelf ook icm met fleischmann profi.
Om de tillig en fleischmann profi bij elkaar te gebruiken heb ik ook railverbinders moeten kopen om van 2,1 naar 2,5 mm profiel.

Persoonlijk vindt ik de tillig nog iets mooier dan de peco al zijn de peco rails ook mooi.

Om van roco naar peco te gaan zul je zelf iets moeten maken, bijvoorbeeld een kort stukje rechte rail met de dremel afslijpenen zo een overloopstuk creëren.

groeten, wesley
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

paranoid_raver

  • Offline Offline
  • Berichten: 32
Re:Van Roco naar Peco
« Reactie #4 Gepost op: 28 October 2012, 20:37:41 »
Wesley,
is het makkelijk om zelf een overloopstuk te creëren?
Ik moet erbij zeggen dat ik nog een beginner ben  ;D
« Laatst bewerkt op: 28 October 2012, 21:43:52 door Jan Beelen. Reden: Onnodig citaat verwijderd. »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26709
    • Pagina van klaas
Re:Van Roco naar Peco
« Reactie #5 Gepost op: 28 October 2012, 20:38:07 »
Op een vaste baan heb je helemaal geen overgangsrail nodig. Gewoon de rails recht tegenover elkaar leggen. Onder een kant eventueel wat opvulling om de boel op gelijke hoogte te krijgen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

paranoid_raver

  • Offline Offline
  • Berichten: 32
Re:Van Roco naar Peco
« Reactie #6 Gepost op: 28 October 2012, 20:39:52 »
Dus als ze verbinding met elkaar maken dan gaat het goed.
Als ze maar op gelijke hoogte liggen.
begrijp ik dat goed?
« Laatst bewerkt op: 28 October 2012, 21:42:33 door Jan Beelen. Reden: Onnodig citaat verwijderd. »

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8837
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Van Roco naar Peco
« Reactie #7 Gepost op: 28 October 2012, 21:02:24 »
Inderdaad, dat heb je heel goed begrepen.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

paranoid_raver

  • Offline Offline
  • Berichten: 32
Re:Van Roco naar Peco
« Reactie #8 Gepost op: 28 October 2012, 21:11:49 »
Top ;D
« Laatst bewerkt op: 28 October 2012, 21:41:46 door Jan Beelen. Reden: Onnodig citaat verwijderd. »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26709
    • Pagina van klaas
Re:Van Roco naar Peco
« Reactie #9 Gepost op: 28 October 2012, 21:24:22 »
Toch niet helemaal goed begrepen. Als je ze zonder railverbinders tegenover elkaar legt, dan is het twijfelachtig of ze elektrich contact maken. Maar die elektrische verbinding maak je onder de tafel door, via de voedingsleiding.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1240
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re:Van Roco naar Peco
« Reactie #10 Gepost op: 28 October 2012, 21:44:49 »
@klaas

dat kan ook nog, helemaal niet aan gedacht. ;)

Zelf had ik op de oude baan een fleischmann 6103 met de tillig elite gekoppeld en het hoogteverschil in de rail staven eruit
gehaald met de dremel, Dit heeft altijd perfect gewerkt bij mij.
Dat was toen 0.4 mm verschil.

groeten, wesley
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6718
  • Spaar ze allemaal.
Re:Van Roco naar Peco
« Reactie #11 Gepost op: 28 October 2012, 23:34:40 »
Peco-Roco met elektrische verbinding onder de baan:


Roco-Peco met elektrische verbinding in het zicht:


Stephan.

paranoid_raver

  • Offline Offline
  • Berichten: 32
Re:Van Roco naar Peco
« Reactie #12 Gepost op: 29 October 2012, 20:35:57 »
Stephan,

Top! De bovenstaande plaatjes hou ik als voorbeeld.
Nogmaals bedankt  ;D

lokmuis

  • Offline Offline
  • Berichten: 157
Re:Van Roco naar Peco
« Reactie #13 Gepost op: 30 October 2012, 10:03:23 »
Denk aan de wielflensen bij lagere hoogte van railstaven, geeft anders een ratelend geluid.
gr Frits
n spoor

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26709
    • Pagina van klaas
Re:Van Roco naar Peco
« Reactie #14 Gepost op: 30 October 2012, 13:57:40 »
Geen zorgen voor niks. Peco code 75 biedt voldoende ruimte voor flenzen die voldoen aan de Morop norm.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.