Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Hans1963
Vandaag
om 13:29:36
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
Tomasso
Vandaag
om 13:20:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Wim1969
Vandaag
om 13:09:39
MoBaBro.de
door
W. Thomas
Vandaag
om 12:58:50
Nahmertaler Kleinbahn
door
Lucien
Vandaag
om 12:55:48
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
Vandaag
om 12:39:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Hans GJ
Vandaag
om 12:19:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Daan!
Vandaag
om 12:08:21
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:02:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ceuleer
Vandaag
om 11:56:44
Anleitung en Ersatzteilliste van Trix V 120 001 (artnr. 22511)
door
Hasenwald
Vandaag
om 11:55:18
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 11:52:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Rudolf Stammis
Vandaag
om 11:41:15
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:03:55
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 10:28:01
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
bask185
Vandaag
om 10:25:29
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain
door
Montanbahn
Vandaag
om 10:20:10
verlichting inbouwen voor beginners
door
bask185
Vandaag
om 10:18:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
RetroJack
Vandaag
om 10:12:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:12:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Frank103
Vandaag
om 08:43:37
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
VAM65
Vandaag
om 08:36:16
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid
door
AartvN
Vandaag
om 07:48:51
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
23 October 2025, 22:57:52
Artitec 6300
door
ModelWessel
23 October 2025, 22:11:28
roco kraan 40108 adres wijzigen
door
jerrytrein
23 October 2025, 21:53:06
Raadplaatje
door
Hatsune Miku
23 October 2025, 21:28:22
Configureren van YD8116 via web browser
door
reinderlf
23 October 2025, 21:16:42
Fleischmania Nostalgia
door
RetroJack
23 October 2025, 20:41:52
marklin 3756 verlichting
door
bellejt
23 October 2025, 19:30:49
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
1
...
4
5
[
6
]
Omlaag
Auteur
Topic: Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600 (gelezen 24846 keer)
Falkenberg
Offline
Berichten: 4062
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #75 Gepost op:
23 June 2013, 09:27:06 »
Het is wel een leuk beeld met al die saaie bruine containers en wat kleur er doorheen. Maar het toont wel aan dat het lastig is een trein volgens tijdperk samen te stellen met op de markt verkrijgbare modellen.
Dirkjan
Gelogd
Romar
Offline
Berichten: 3837
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #76 Gepost op:
23 June 2013, 12:08:24 »
Gave plaatjes, maar dat had ik al gezegd geloof ik.
Filmpje is ook leuk, alleen lijken de containers daar van rubber te zijn, ze dansen door het beeld heen.
Romar
Gelogd
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.
Mcn1986
Offline
Berichten: 1623
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #77 Gepost op:
23 June 2013, 15:06:52 »
DirkJan,
Daar heb je inderdaad gelijk in, valt niet mee ;-).
Romar,
Het filmpje is inderdaad bizar.... nieuwe upload:
http://youtu.be/bRKEidlQHEA
Gr. Silvester
Gelogd
Gr. Silvester
Romar
Offline
Berichten: 3837
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #78 Gepost op:
23 June 2013, 15:29:20 »
En weg zijn de dansende containers.
Gelogd
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.
Mcn1986
Offline
Berichten: 1623
Re: Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #79 Gepost op:
06 July 2013, 19:34:31 »
Dansende containers zijn weg, nu maak ik een dansje ;-)
Eindelijk af! alhoewel de BELL container wordt nog vervangen door een exemplaar met ribbels op het dak, een reefer van Hapag Lloyd 20ft moet ook nog komen (schiet je op Romar
). Ook zoek ik nog een reefer "sealand" 40ft.
Kijk hier de trein zoals hij nu is en ongeveer blijft ;-)
http://youtu.be/T_qBCIgC5vg
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en of er nog iets anders kan.
Gr. Silvester
«
Laatst bewerkt op: 06 July 2013, 19:48:47 door Mcn1986. Reden: link aangepast!
»
Gelogd
Gr. Silvester
Romar
Offline
Berichten: 3837
Re: Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #80 Gepost op:
06 July 2013, 19:51:02 »
Citaat van: Mcn1986 op 06 July 2013, 19:34:31
(schiet je op Romar
)
Niet echt eigenlijk.
Geen wagens van defensie er in begrijp ik?
Romar
Gelogd
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.
Niels1990
Offline
Berichten: 176
Re: Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #81 Gepost op:
04 September 2013, 18:24:04 »
Hoi Silvester,
Ik heb je draadje al een aantal keer voorbij zien komen.
Erg interessant om te lezen, vooral met de foto's van 'toen'.
Ook omdat ik zelf uit Friesland kom.
Wat mij opviel in het laatste filmpje is dat de rs wagen eruit is?
Het draadje heeft mij dusdanig geïnspireerd dat ik zelf ook graag een Lw shuttle wil van NS, maar twijfel juist heel erg over die rs van vitrains.
M.v.g.
Niels
Gelogd
sneek
Offline
Berichten: 3874
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #82 Gepost op:
04 September 2013, 20:25:35 »
Niels,
Een Rs past er in de nagebootste jaren ook zeker niet in. 10 jaar eerder, toen de 2400'en met 'de Leeuwarder' nog baantjes naar Onnen trokken kon het wel. Toen zag je ook Ks, Kbs en zelfs zer incidenteel een kolenbak met daarin een 20 ft. container.
grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Niels1990
Offline
Berichten: 176
Re: Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #83 Gepost op:
05 September 2013, 05:15:57 »
Hoi Wim,
Dank voor de info!
Dan laat ik die wagens passeren.
Had het al gelezen in dit topic dat ze sporadisch in kolenbakken vervoerd werden. Nog nooit een foto van gezien, maar lijkt me wel bijzonder om dat ineens voorbij te zien komen
M.v.g.
Niels
Gelogd
Erwin Schuurman
Offline
Berichten: 641
Jaah Mevrouw....Scheurgras..
Re: Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #84 Gepost op:
05 September 2013, 16:03:59 »
Staat op de website Feijenoordse meesters een verhaal over hoe ze een container in een E-tje (de bekende kolen en bietenwagen) moesten zekeren met houten blokken, was niet gemakkelijk! Helaas geen foto's erbij.
Van de website:
"Als het moest takelden ze net zo gemakkelijk een auto, een tractor of zelfs een container in een 'E-tje'. Zo'n container moest dan tegen het verschuiven wel met houten blokken 'gespijkerd' worden. Hoe de wagenmeester met zijn blokken en hamer ooit in de bak van het 'E-tje' kwam, vroeg niemand zich daarbij af..."
Dat het spijkeren van blokken in ieder geval geen klusje voor beginners was, blijkt wel uit het verhaal van Jan Dirkzwager. Nadat hij op 01-02-1977 als aspirant-machinist in dienst kwam, wisten ze niet wat ze met hem aan moesten. Jan schrijft: ‘De eerst volgende machinistencursus begon pas in mei, dus had Martin van Nuenen (het hulpje van de Topz’n in die tijd) het heldere idee opgevat om mij een week met de mobiele wagenmeesters mee te sturen. Jong en enthousiast als ik was, dacht ik dat wel eens eventjes te doen. Gerrit Schöppers, met wie ik meeliep, had me uitgerekend een stel te spijkeren ‘E‘tjes’ aangewezen. Daar moest ik niet alleen in zien te komen, maar daarna ook nog eens proberen om tussen het zijschot van de wagen en de container een aantal blokken vast te timmeren. Gemakkelijk was anders! De drie spijkers per blok, die er bij de ‘Cal-ploeg’ op Fo alvast ingeslagen waren, zaten nog geen twee centimeter diep, en dat terwijl de blokken toch zeker 10 centimeter dik waren. Kostte het spijkeren van bijvoorbeeld een rongenwagen al de nodige tijd en moeite, nu deed ik er volgens mij nóg tien maal langer over. Het gebrek aan ruimte maakte dat ik de dikke spijkers om de haverklap krom sloeg en omdat ik mijn handen bij een ‘misslag’ niet kon wegtrekken, zagen ze er al snel niet meer uit van de wonden. Voor de rest van de week hield ik het daarom maar voor gezien en besloot ik met mijn gehavende handen diep in mijn zakken alleen maar achter mijn leermeester aangelopen. Dat het spijkeren mij minder goed vergaan was, had mijn baas natuurlijk al snel vernomen. De eerste keer dat er een beginner met de mobiele wagenmeester werd meegestuurd, zou daarom gelijk de laatste- zijn.
Gelogd
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
1
...
4
5
[
6
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600