Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat)
door
sncf231e
Vandaag
om 21:50:39
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Eric B
Vandaag
om 21:48:08
Stalen rijtuigen van NS
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 20:49:44
Tram reageert niet
door
phdirk
Vandaag
om 20:47:32
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Jelmer
Vandaag
om 20:40:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
Vandaag
om 20:32:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 20:10:53
Pendel module
door
Golden Oldie
Vandaag
om 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
Vandaag
om 19:52:47
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Falcon10
Vandaag
om 19:30:44
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen
door
Chrisjantje
Vandaag
om 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762)
door
Chrisjantje
Vandaag
om 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124
door
Wumpus
Vandaag
om 17:36:11
Märklin 2025
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 17:33:50
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 17:16:35
Klompentrein
door
Huup
Vandaag
om 17:06:34
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 16:39:19
TurnControl: aansluiting verwijderen
door
Eenerspoor
Vandaag
om 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025
door
Caterpillar
Vandaag
om 15:58:29
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 14:57:19
De wijntrein
door
Frits C
Vandaag
om 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
thevandijks
Vandaag
om 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam
door
bmwpiet
Vandaag
om 13:51:04
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Ronald69
Vandaag
om 13:28:44
't Boemeltje
door
Wim1969
Vandaag
om 10:36:38
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
schipcas
Vandaag
om 09:46:04
Seinschakelaar
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:45:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
Omlaag
Auteur
Topic: Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600 (gelezen 24624 keer)
Mcn1986
Offline
Berichten: 1623
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #45 Gepost op:
26 October 2012, 20:20:48 »
Nee inderdaad.
Ik denk dat ik er nu uit ben!
Trein zal bestaan uit.
Fleischmann sgns als nieuwe variant
Piko Lgns rood als nieuwe variant
Piko Lgns zwart als oude variant
Vitrains Rs zwart als Rs
Kbs twijfel ik nog over... graag advies hierover!
Sgns als oude variant blijft nog even open.
Ik denk zelf dat ik deze verhouding aan ga houden
6x Sgns nieuw, 4x Lgns rood, 3x Lgns zwart, 2x Rs zwart, eventueel 1 of 2 Kbsjes, en dan nog 2 of 3 Sgns oud.
Zit zelf aan een lengte van 3,50 tot 3,80 te denken inclusief loc (1200 of 1300). Heb al voldoende werk voor de 1600 ;-)
Hierover vraag ik natuurlijk ook weer advies, het gaat er niet zozeer over wat mooi staat maar wat de ex realiteit het meest benaderd ;-)
Gr. Silvester
Gelogd
Gr. Silvester
Arjan6511
Offline
Berichten: 4741
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #46 Gepost op:
27 October 2012, 09:42:51 »
Kijk dan wel even of de Vitrains een juiste lengte heeft.
Vond nog een draadje over de Kbs:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38291.0.html
Voordeel bij gebruik van de Kbs: Je kunt iedere container op de wagen mikken, of deze nu gaatje in de bodem heeft of puntjes.
Bijgaand een plaatje van een NS-Kbs zoals beschreven in het draadje van de link (en die inmiddels bij een forumgenoot rondrijdt)
«
Laatst bewerkt op: 27 October 2012, 09:48:48 door Arjan6511. Reden: plaatje toegevoegd.
»
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
Mcn1986
Offline
Berichten: 1623
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #47 Gepost op:
27 October 2012, 11:15:29 »
Zo hoort het inderdaad, die container is ook zeer treffend. Bedankt Arjen.
Wat denk je van het voorstel van de aantal en de type wagens?
Gr. Silvester
Gelogd
Gr. Silvester
Arjan6511
Offline
Berichten: 4741
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #48 Gepost op:
27 October 2012, 13:24:08 »
Ik denk dat het wel een aardig beeld geeft, maar volledige kennis van de Lw-treinen heb ik niet.
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
sneek
Offline
Berichten: 3868
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #49 Gepost op:
27 October 2012, 20:23:02 »
Goederendienst Leeuwarden m.i.v. zomerdienst 1992;
tr. 52264 di-za Waalhaven Zuid 00.56 - Leeuwarden a. 05.17 (2x 6400 met containershuttle)
tr. 59660 ma-vr Zwolle GE 07.32 - Leeuwarden a. 08.45 (1200 met VAM- en e.v.t. dienstwagens)
tr. 58660 ma-vr Leeuwarden 09.47 - Harlingen 10.24 (6400 met VAM)
tr. 57661 ma-vr Harlingen 11.48 - Leeuwarden a. 12.19 (6400 met VAM)
tr. 59669 ma-vr Leeuwarden 13.42 - Zwolle 14.53 (1200 of soms de 6400 met VAM- en dienstwagens)
tr. 58562 ma-vr Zwolle Rgs 16.29 - Leeuwarden a. 17.45 (als de 1200 de 59669 reed en terug moest om de shuttle te halen)
tr. 52623 ma-vr Leeuwarden 19.42 - Waalhaven Zuid 00.38
In mei 1994 wijzigde de dienst:
59231 Zlr-Lw 07.28 - 08.36 (1200)
58335 Lw-Hlga 09.47 - 10.23 (6400 VAM)
57330 Hlga-Lw 11.47 - 12.19 (6400 VAM)
59232 Lw-Zlr 14.42 - 15.59 (6400 VAM)
52311 Lw-Ysm 18.25 - 22.19 (1200 containers)
Vanzelfsprekend was niet altijd een 1200 voorhanden en werd vervangende tractie gesteld in de vorm van een 1300 of 1600. Een 1100 kon met de zware trein minder goed uit de voeten en werd vermeden (zoveel mogelijk dan
)
Zo werd door mij op 17-7-1992 de 1153 met containershuttle tr.52623 gespot en het locje had het zwaar
grtz,
Wim
«
Laatst bewerkt op: 27 October 2012, 20:26:01 door sneek
»
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Mcn1986
Offline
Berichten: 1623
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #50 Gepost op:
27 October 2012, 22:37:44 »
Ow Wim,
Ik zit hier gewoon van te smullen, de treinen naar Harlingen heb je daar ook foto's van van na 93. Leuk voor op Dronrijp ;-).
Dienstwagen wat was dat voor ding?
Ga nu even de plaatjes bekijken ;-)
Heel erg bedankt voor jou bijdragen, ik had toen gehoop dat het nog zoals nu was, dan had ik daar gewerkt in plaats van Rotterdam e.o.
Gr. Silvester
Gelogd
Gr. Silvester
Romar
Offline
Berichten: 3837
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #51 Gepost op:
27 October 2012, 22:41:13 »
Rotterdam e.o? Ik Noem Emmerich en daar voorbij geen Rotterdam e.o. meer hoor.
Gelogd
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.
sneek
Offline
Berichten: 3868
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #52 Gepost op:
27 October 2012, 22:58:09 »
Met dienstwagens werd als ruim begrip aangegeven dat grindwagens etc. Konden worden meegenomen. Dat was geen dagelijkse kost. Vaak reden de houtwagens voor Harlingen zo mee.
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Mcn1986
Offline
Berichten: 1623
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #53 Gepost op:
28 October 2012, 10:40:57 »
Ik heb een goede nacht gehad, Zodra de ruimte zich voor doet wil ik toch maar Lw gaan bouwen ;-)
Gelogd
Gr. Silvester
Mcn1986
Offline
Berichten: 1623
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #54 Gepost op:
31 October 2012, 16:55:52 »
Vandaag een en ander gekocht voor Dronrijp maar daarbij ook een container en containerdraagwagen voor de Leeuwarder Shuttel meegenomen.
Ik weet dat het niet in geheel klopt maar concessies doen is natuurlijk niets nieuws.
Piko 57730 met een Walthers Container..
Gr. Silvester
Gelogd
Gr. Silvester
sneek
Offline
Berichten: 3868
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #55 Gepost op:
31 October 2012, 22:53:53 »
Nog wat plaatjes van de zesassige DML-wagens in de Leeuwarder shuttle en het VAM-vervoer rond '95/'96:
grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
timtrein
Offline
Berichten: 2089
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #56 Gepost op:
31 October 2012, 23:15:17 »
Vergeet de Sik niet, die in die tijd vaak de trein onder de draad uit cq er weer onder rangeerde
Gelogd
sneek
Offline
Berichten: 3868
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #57 Gepost op:
31 October 2012, 23:24:57 »
Die had net even pauze...
De shuttle is zelfs eens wegens extreme lengte binnengekomen op spoor 6, waarbij de loc langs het perron moest omlopen...
Naast de 1224 een van Defensie DMKL gehuurde wagen voor containervervoer.
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Mcn1986
Offline
Berichten: 1623
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #58 Gepost op:
01 November 2012, 00:16:01 »
Wim,
Wat zijn dit weer prachtige plaatjes! Die rode wagens stond daar rond 96 al NS Cargo op?
De foto van de 1200 met trein in de boog is per ongeluk in spiegelbeeld, kijk maar naar het logo op de 1200 en de naam op de containers!
Werkelijk mooi he die 1224! :-)
De 1100 met de VAM is ook erg leuk!
Wat was het er toch gaaf!
Gr. Silvester
Gelogd
Gr. Silvester
Mcn1986
Offline
Berichten: 1623
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
«
Reactie #59 Gepost op:
01 November 2012, 00:28:49 »
Citaat van: timtrein op 31 October 2012, 23:15:17
Vergeet de Sik niet, die in die tijd vaak de trein onder de draad uit cq er weer onder rangeerde
Helaas heb ik de laatste maand erg veel uitgegeven, maar Sik 341 gaat zeker komen! :-)
Gelogd
Gr. Silvester
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600