Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 12:26:42
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Piko NS 2015 stroomafname probleem door meino
Vandaag om 12:03:59
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:41:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600  (gelezen 22306 keer)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
« Reactie #75 Gepost op: 23 juni 2013, 09:27:06 »
Het is wel een leuk beeld met al die saaie bruine containers en wat kleur er doorheen. Maar het toont wel aan dat het lastig is een trein volgens tijdperk samen te stellen met op de markt verkrijgbare modellen.

Dirkjan

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
« Reactie #76 Gepost op: 23 juni 2013, 12:08:24 »
Gave plaatjes, maar dat had ik al gezegd geloof ik. ;D

Filmpje is ook leuk, alleen lijken de containers daar van rubber te zijn, ze dansen door het beeld heen. ;D ;D


Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1616
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
« Reactie #77 Gepost op: 23 juni 2013, 15:06:52 »
DirkJan,

Daar heb je inderdaad gelijk in, valt niet mee ;-).

Romar,

Het filmpje is inderdaad bizar.... nieuwe upload:
http://youtu.be/bRKEidlQHEA

Gr. Silvester
Gr. Silvester

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re:Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
« Reactie #78 Gepost op: 23 juni 2013, 15:29:20 »
En weg zijn de dansende containers. ;D (y)
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1616
Re: Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
« Reactie #79 Gepost op: 06 juli 2013, 19:34:31 »
Dansende containers zijn weg, nu maak ik een dansje ;-)

Eindelijk af! alhoewel de BELL container wordt nog vervangen door een exemplaar met ribbels op het dak, een reefer van Hapag Lloyd 20ft moet ook nog komen (schiet je op Romar ;)). Ook zoek ik nog een reefer "sealand" 40ft.

Kijk hier de trein zoals hij nu is en ongeveer blijft ;-)

http://youtu.be/T_qBCIgC5vg

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en of er nog iets anders kan.

Gr. Silvester
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2013, 19:48:47 door Mcn1986. Reden: link aangepast! »
Gr. Silvester

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
« Reactie #80 Gepost op: 06 juli 2013, 19:51:02 »
(schiet je op Romar ;))

Niet echt eigenlijk. ;D


Geen wagens van defensie er in begrijp ik?


Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Niels1990

  • Offline Offline
  • Berichten: 178
Re: Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
« Reactie #81 Gepost op: 04 september 2013, 18:24:04 »
Hoi Silvester,

Ik heb je draadje al een aantal keer voorbij zien komen.
Erg interessant om te lezen, vooral met de foto's van 'toen'.
Ook omdat ik zelf uit Friesland kom.

Wat mij opviel in het laatste filmpje is dat de rs wagen eruit is?

Het draadje heeft mij dusdanig geïnspireerd dat ik zelf ook graag een Lw shuttle wil van NS, maar twijfel juist heel erg over die rs van vitrains.

M.v.g.

Niels

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
« Reactie #82 Gepost op: 04 september 2013, 20:25:35 »
Niels,

Een Rs past er in de nagebootste jaren ook zeker niet in. 10 jaar eerder, toen de 2400'en met 'de Leeuwarder' nog baantjes naar Onnen trokken kon het wel. Toen zag je ook Ks, Kbs en zelfs zer incidenteel een kolenbak met daarin een 20 ft. container.

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Niels1990

  • Offline Offline
  • Berichten: 178
Re: Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
« Reactie #83 Gepost op: 05 september 2013, 05:15:57 »
Hoi Wim,

Dank voor de info!

Dan laat ik die wagens passeren.

Had het al gelezen in dit topic dat ze sporadisch in kolenbakken vervoerd werden. Nog nooit een foto van gezien, maar lijkt me wel bijzonder om dat ineens voorbij te zien komen

M.v.g.

Niels

Erwin Schuurman

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Jaah Mevrouw....Scheurgras..
    • www.friesemodelbaanclub.nl
Re: Leeuwarder Containertrein in NS tijd (1996-1997) met 1200, 1300 of 1600
« Reactie #84 Gepost op: 05 september 2013, 16:03:59 »
Staat op de website Feijenoordse meesters een verhaal over hoe ze een container in een E-tje (de bekende kolen en bietenwagen) moesten zekeren met houten blokken, was niet gemakkelijk! Helaas geen foto's erbij.

Van de website:

"Als het moest takelden ze net zo gemakkelijk een auto, een tractor of zelfs een container in een 'E-tje'. Zo'n container moest dan tegen het verschuiven wel met houten blokken 'gespijkerd' worden. Hoe de wagenmeester met zijn blokken en hamer ooit in de bak van het 'E-tje' kwam, vroeg niemand zich daarbij af..."

Dat het spijkeren van blokken in ieder geval geen klusje voor beginners was, blijkt wel uit het verhaal van Jan Dirkzwager. Nadat hij op 01-02-1977 als aspirant-machinist in dienst kwam, wisten ze niet wat ze met hem aan moesten. Jan schrijft: ‘De eerst volgende machinistencursus begon pas in mei, dus had Martin van Nuenen (het hulpje van de Topz’n in die tijd) het heldere idee opgevat om mij een week met de mobiele wagenmeesters mee te sturen. Jong en enthousiast als ik was, dacht ik dat wel eens eventjes te doen. Gerrit Schöppers, met wie ik meeliep, had me uitgerekend een stel te spijkeren ‘E‘tjes’ aangewezen. Daar moest ik niet alleen in zien te komen, maar daarna ook nog eens proberen om tussen het zijschot van de wagen en de container een aantal blokken vast te timmeren. Gemakkelijk was anders! De drie spijkers per blok, die er bij de ‘Cal-ploeg’ op Fo alvast ingeslagen waren, zaten nog geen twee centimeter diep, en dat terwijl de blokken toch zeker 10 centimeter dik waren. Kostte het spijkeren van bijvoorbeeld een rongenwagen al de nodige tijd en moeite, nu deed ik er volgens mij nóg tien maal langer over. Het gebrek aan ruimte maakte dat ik de dikke spijkers om de haverklap krom sloeg en omdat ik mijn handen bij een ‘misslag’ niet kon wegtrekken, zagen ze er al snel niet meer uit van de wonden. Voor de rest van de week hield ik het daarom maar voor gezien en besloot ik met mijn gehavende handen diep in mijn zakken alleen maar achter mijn leermeester aangelopen. Dat het spijkeren mij minder goed vergaan was, had mijn baas natuurlijk al snel vernomen. De eerste keer dat er een beginner met de mobiele wagenmeester werd meegestuurd, zou daarom gelijk de laatste- zijn.
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"