Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 18:03:52
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:45:46
wat is het merk van deze bochtwissel door saskia
Vandaag om 17:34:21
Houten 23 Augustus 2025 door Pommie
Vandaag om 17:10:03
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 16:51:59
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 16:50:18
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door W.Broere
Vandaag om 16:30:43
Fleischmann Anna ombouw. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:18:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Ik ben aan het opruimen. door Pauldg
Vandaag om 16:02:46
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:35:13
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 14:41:59
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Marc tramt
Vandaag om 11:49:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47

Auteur Topic: 'Dachboden lll' enz.  (gelezen 33868 keer)

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
Re:'Dachboden lll' enz.
« Reactie #135 Gepost op: 11 October 2012, 14:53:35 »
Nu ga ik lekker buiten plakken bij de plaatselijke Fietsenboer en dierenarts, gooien jullie niet elkaars hersens in tijdens mijn afwezigheid  ;D

Lekker blijven plakken. Is ook goed voor de inkomsten.

b.t.w. er is hier in anderhalf uur nog meer geouwehoerd dan in die ambtenarenvergadering die ik net had.

Dit gezegd hebbende neem ik weer plaats op de publieke tribune.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

IJzeren Hein

• Offline Offline
« Reactie #136 Gepost op: 11 October 2012, 15:07:15 »
En inclusief kater!

Sorry, kon me niet meer inhouden. Ik loop hier nog niet zo lang mee, maar heb al een paar ontsporende draadjes langs zien komen. Ik ben zelfs ook al geveegd! Hoor ik nu ook bij het select clubje mensen? ;D

Wat voor spreekwoorden en gezegdes zullen we nog meer van stal halen?

Niet echt een spreekwoord, maar ik dacht aan een befaamd zweeds filosofencollectief: Mama mia, here we go again.

Dat is jammer, want ik probeer die schoen aan te trekken, maar ik krijg de veters niet goed dicht...  ;)

Ik ga voor deze. Geen veters, stalen neuzen (lekker schoppen) en een stoere naam.

Ferry As

• Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • **
« Reactie #137 Gepost op: 11 October 2012, 15:11:06 »
Oeps
Zending Scenerystuff voor as Zaterdag binnen gekomen, even wat anders doen!

Scheurgras van Polak binnengekomen ?  :)

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #138 Gepost op: 11 October 2012, 15:48:05 »
 ;D
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Cambalou

• Offline Offline
« Reactie #139 Gepost op: 11 October 2012, 15:49:04 »
Allemaal heel leuk hoor, maar ondertussen zijn er wel gewaardeerde forumled(en?) verdwenen en wordt dit weer een overloos geouwehoer draadje van de usual suspects.
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Johan Schalken

• Offline Offline
« Reactie #140 Gepost op: 11 October 2012, 15:49:24 »
Dan hadden we een leeg bericht gehad. Lijkt me ook niet echt handig. Lijkt me ook niet leuk om iemand op die manier in de zeik te zetten, zo van, we hebben je hele bericht leeggehaald omdat geen enkele regel door de beugel kon. Op die manier zou namelijk iedereen kunnen zien dat er is ingegrepen. Eerlijk gezegd vind ik dat vernederend.

Als er een deel van een bericht aanstootgevend is, wordt dat deel verwijderd of aangepast en wordt de waarom reden opgeven, dus ik snap niet helemaal waarom je je zo druk maakt over iets dat al lang gebeurt.

We hebben alleen maar moderatoren in training, omdat iedereen is opgedonderd. Ik bemoei me niet actief met modereren (je ziet immers wat er gebeurt als ik dat toch doe) maar probeer de boel een beetje op poten te krijgen.

- Peter
Als je dan een leeg bericht had gehad omdat er werkelijk niks van te maken dan is dat dan maar zo..
Jullie missen steevast het punt dat iedereen erover valt dat er (zomaar) geveegd word.. gebruikers zien dat er geveegd word of erger dat er geveegd is zonder te weten wat er gebeurd is..
Ik heb al vaker aangegeven dat je beter kan ingrijpen in het oorspronkelijke bericht, daar een melding in maken en de rest laten staan.. Dan kunnen de andere gebruikers zien dat er is ingegrepen en hun eigen conclusies trekken..

Simpel voorbeeld.. ik noem iemand een enorme *censored*, daar word op gereageerd in de vorm van "je hebt gelijk" "ben ik het niet mee eens" "kan het wat minder" etc..
Je past mijn bericht aan met "bericht gebruiker verwijderd door het schenden van de forum regels (publiekelijk uitschelden gebruiker)" en de rest laat je staan..

Iedereen weet nu wat er is voorgevallen en kan verder tot de orde van de dag.. Eventueel kan je de mogelijkheid bieden dat de starter van het draadje vraagt of de offtopic berichten worden verwijderd na een x periode.. desnoods naar een apart deel van het forum.. de afvalbak of zo..

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #141 Gepost op: 11 October 2012, 15:50:19 »
Ik ga voor deze. Geen veters, stalen neuzen (lekker schoppen) en een stoere naam.

Koel! Ik heb sinds de middelbare school eigenlijk alleen op kisten gelopen, maar deze zijn ook gaaf. Met die aan mijn voeten kan ik wel weer een paar heilige huisjes omver schoppen als ik hier door topics heen banjer, op zoek naar de andere leden van dat selecte clubje...  ;D
(jammer dat ik nog steeds niet weet wie er in dat clubje zitten, is er misschien een geheim herkenningsteken als dit: http://www.youtube.com/watch?v=ddM7kJ9xQfA )

Eelco
« Laatst bewerkt op: 11 October 2012, 15:57:50 door NS8714 »

Wijbe

• LightMyTrain
  • Offline Offline
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
« Reactie #142 Gepost op: 11 October 2012, 16:56:17 »
Misschien is het tijd dat het 'beheer' de regels wat duidelijker aankaart?

Het is een schande dat er zo vaak geveegd moet worden. Misschien moeten de gebruikers eens niet altijd ruzie uitlokken.

Is je reactie kwetsend/ongepast tegenover iemand anders, en dat wordt geveegd? Geen probleem mee, je overtreed de 'regels'.

Et enige probleem hier op het forum, er is geen duidelijke grens... Dus duidelijkere regels?

Ferry As

• Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • **
« Reactie #143 Gepost op: 11 October 2012, 17:13:50 »
nee Wijbe,

De geschiedenis heeft bewezen dat vegen garant staat voor problemen.

Of dat nu terecht of onterecht is, het is een gegeven.

Duidelijkere regels ? vrees dat dit niet de oplossing is. NLers hebben daar wat moeite mee...

Het rookverbod in cafe´s is daar een voorbeeld van.

Wat al eerder is geopperd, en ik ondersteun dat volledig, ongewenste woorden of zinsdelen vervangen door sterretjes of zoiets.
Maar eerst de poster vragen zijn tekst aan te passen als het ongepast is. Anders bovenstaande uitvoeren.

Ik denk dat dit zelfregulerend werkt, de sleutels van de Zamboni kunnen in de kast blijven. Misschien zelfs beter om die op MP te zetten....

Grt.

Ferry

Wijbe

• LightMyTrain
  • Offline Offline
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
« Reactie #144 Gepost op: 11 October 2012, 17:26:47 »
Ferry,

Als je een acount aanmaakt, ga je akkoord met de 'regels'. Hou je je er niet aan -> Sanctie.

Jammer dat hier steeds een discussie over oplaait. Probleem lijkt dat de moderators de 'regels' niet helemaal goed kennen en toepassen. (En de gebruikers ook niet)

Yep, een moderator is iemand die alleen maar voor problemen zorgt en nooit gelijk heeft......... ::)

Luit

• Offline Offline
« Reactie #145 Gepost op: 11 October 2012, 17:30:59 »
Dit draadje is begonnen met het vegen in een ander draadje waarbij zo te lezen ook nog wat Pb's zijn verzonden.
Bij het forum van het NHD(NoordHollandsDagblad)grijpt de moderatie ook wel eens in maar staat er wel bij waarom  ook daar wel eens iemand die verongelijkt is maar over het algemeen lukt het dan wel.
Ik ben vooral een lezer en glimlach zo nu en dan bij sommige botsinkjes maar soms bij al dat off topic zie ik wel eens een oplossinkje van hoe je een probleempje ook op kunt lossen.
Kijk ook sommige vragen zijn er vanwege gemakzucht. Ik mis daarin wel eens Wim Ros.
Houwdegen als hij eigenlijk merkte dat je de gebruiksaanwijzing eigenlijk niet had doorgelezen maar voor iemand die echt er niet door kwam het goed uit wilde leggen.
En aan uitleggers mankeert het hier niet maar soms moet je even er doorheen lezen door ooftopic maar alles beter dan vegen zonder opgaaf van waarom.
En door geen reden bij veegacties zijn inderdaad door, hoe toepasselijk, ontsporing in het intermenselijk contact toch mensen van het opstelterrein weggereden.
Als het zover is komt er niet meer van "Kunnen en willen lezen wat er staat" en door woordgebruik wat wordt er nu bedoeld . Is het dit of bedoeld iemand dat en dan ontbrand er zomaar een vuurtje.

Blijf vriendelijk en vraag soms even door. En meld als je iets veranderd.

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #146 Gepost op: 11 October 2012, 17:31:53 »
Die regels zijn behoorlijk subjectief. Leg maar eens goed vast wat "ongepast" is en wanneer een opmerking kwetsend is.
Er zijn hele beroepsgroepen die hieraan een (veel te) dik belegde boterham aan verdienen.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #147 Gepost op: 11 October 2012, 17:46:35 »
Citaat
Ik mis daarin wel eens Wim Ros

Is die al 's nie van z'n eigen forum geflikkert  ???

charp

• Peter
  • Offline Offline
  • werken met de aaiket
« Reactie #148 Gepost op: 11 October 2012, 17:47:12 »
Het is niet zozeer dat mijn boterham te dik wordt maar meer dat mijn treintjes langer worden.

Wat die regeltjes betreft; daar heb ik in een ander draadje al het nodige over geschreven. Hoewel door herhaling de zaak soms duidelijker gemaakt kan worden, kies ik op dit moment voor een ander spreekwoord. ........., zwijgen is goud !

Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Tjalling

• Offline Offline
    • modulebaan.nl
« Reactie #149 Gepost op: 11 October 2012, 17:48:39 »
......

Yep, een moderator is iemand die alleen maar voor problemen zorgt en nooit gelijk heeft......... ::)

Als je het benaderd zoals je het hier voorstelt wel  :-\.

Het kan ook heel anders, een goede moderator kan volgens mij eea zo begeleiden dat iedereen blij is dat hij ingegrepen heeft (ook degene die in eerste instantie in de fout ging!).

Suggesties over hoe dat bereikt kan worden zijn al een aantal keer gegeven in dit draadje. Mods die normaal gesproken zo geopereerd hebben, zitten vaak na aftreden nog op het forum en hebben in hun functie weinig problemen gehad.

Gewoon niet meer vegen dus.

Ik biedt 1 slagroomtaart in het gezicht van de oppermod voor de sleutels van de Zamboni  ;D ;D ;D
Dan gooi ik de sleutels heel ver weg  (y)

Wie biedt meer?

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl