Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
Vandaag om 20:41:14
schok bij vertrek door Ronald Halma
Vandaag om 20:14:18
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door AP3737
Vandaag om 20:09:19
Houten 23 Augustus 2025 door cor_b
Vandaag om 20:03:09
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door NL-modelspoor
Vandaag om 19:49:56
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
Vandaag om 19:47:39
Ik ben aan het opruimen. door Edsko Hekman
Vandaag om 19:46:24
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 19:43:38
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door zofman
Vandaag om 19:32:32
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:28:52
wat is het merk van deze bochtwissel door bellejt
Vandaag om 19:27:36
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
Vandaag om 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 19:17:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door defender
Vandaag om 19:16:29
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:59:23
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 18:44:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:45:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23

Auteur Topic: 'Dachboden lll' enz.  (gelezen 33957 keer)

Peter Korsten

• Offline Offline
Re:'Dachboden lll' enz.
« Reactie #45 Gepost op: 10 October 2012, 19:45:31 »
Jongens, jongens... Jan heeft precies één, overigens uiterst denigrerend, bericht gewist en Henk daarvan op de hoogte gesteld. Daarop besloot Henk te vertrekken en gaf de schuld daarvan aan Jan.

Ik heb de rest gewist, omdat hem de zwarte piet werd toegespeeld over het vertrek van Henk, die daar voor koos omdat het genoemde bericht gewist was. Waar we overigens al diverse malen gevraagd hebben om niet in dat draadje te zetten dat je het maar niks vindt.

Dus iemand zet een bericht neer dat geen ander doel dient dat iemand in de zeik te zetten en vervolgens hebben de moderatoren het gedaan.

Ik had me nog zo voorgenomen om dit soort discussies te vermijden, omdat ze in het verleden alleen maar ellende opgeleverd hebben, maar ik zie nu geen andere mogelijkheid dan om tekst en uitleg te geven.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Henk H

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 10 October 2012, 19:54:23 »
Peter,

Ik heb inderdaad 1 opmerking geplaatst die in jullie ogen niet door de beugel kan.
Als Jan enkel de reactie had gewijzigd, bijvoorbeeld met ................., en mij vervolgens een pb had gestuurd was er niets aan de hand geweest.
Het veeg-gedrag schoot mij in het verkeerde keelgat.
Ik ken de aandoening van Marten maar al te goed, mijn eigen dochter heeft ook PDD-NOS, maar dit mag (in mijn ogen) geen vrijbrief te zijn om je zo op een (modelspoor) forum te profileren.

Henk

p.s. wil je mijn profiel verwijderen, zoals ik vanmiddag reeds heb aangegeven.

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #47 Gepost op: 10 October 2012, 20:13:21 »
Hé, Henk,

dit gaat ineens wel héél erg snel.
terwijl ik je bouwwerken met interesse volgde.
Ik heb, vreemd genoeg, nog geen ervaring met geveegde berichten, dus kan niet inschatten hoe dat voelt.
Wil alleen even kwijt dat ik je bijdragen altijd zeer waardeer.

Misschien nog ff een nachtje over slapen?

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #48 Gepost op: 10 October 2012, 20:37:13 »
Citaat
Jan heeft precies één, overigens uiterst denigrerend, bericht gewist en Henk daarvan op de hoogte gesteld.

Jan had in mijn ogen in dit geval beter Henk kunnen vragen de strekking van zijn bericht aan te passen ipv gelijk de zamboni er over heen te halen. Iedereen kan 's een keer wat verkeerds en te snel wat neerzetten maar hoeft in dat geval niet direct als een hond gecorrigeerd worden. Ik heb althans geleerd alles in de rede te schikken...

MarcNL

• 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
    • foto's op Imgur
« Reactie #49 Gepost op: 10 October 2012, 20:48:46 »
...., maar dit mag (in mijn ogen) geen vrijbrief te zijn om je zo op een (modelspoor) forum te profileren.
Tja, daar moet ik Henk toch wel gelijk in geven.
« Laatst bewerkt op: 10 October 2012, 20:51:50 door MarcNL »
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #50 Gepost op: 10 October 2012, 20:56:23 »
Wat een gezeur om een paar geveegde berichten. Jullie doen net alsof er ik weet niet wat voor onrecht is aangedaan. Een aantal berichten is geveegd, in sommige ogen onterecht nou en? Is mij afgelopen week ook overkomen, e.e.a. ging vergezeld met een uitleg waar ik het niet mee eens ben. Ik zie het maar als een gevalletje van arbitrage. Je moet niet overal over willen discussiëren.
Een paar maanden geleden hadden we nog een ander modsteam en daar was een aantal van jullie ook niet tevreden over, zoveel is mij wel duidelijk geworden. Nu zijn er weer nieuwe mods met een eigen stijl… Pas als het weg is weet je wat je mist want nu is het blijkbaar ook niet goed.
Als Henk meent dat ie op grond van een geveegd berichtje moet vertrekken dan moet ie dat maar doen, daar kan de dienstdoende mod m.i. niet op aangekeken worden. Hij zal de draaideur wel weer pakken dus die zien we over een poosje vast wel weer terug.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #51 Gepost op: 10 October 2012, 20:57:01 »

Ooit gehoord van "Hoor en Wederhoor"? Dat is op het vaste land van Europa een heel legitieme wijze om begrip te krijgen voor tegenstrijdige meningen en standpunten. Wat hier gebeurt onder het mom van 'we beschermen de moderator tegen alle aanvallen' is een absoluut averechtse manier om mensen hier voorgoed weg te jagen. Ook dit bericht zal wel weer gewist worden maar ik wil voor die tijd echt nog even uiten dat vrijwel iedereen hier het beste voorheeft met BNLS maar dat consequent met de botte bezem ruimen mensen alleen maar aanspoort tot wangedrag, begrijp dat nou een keer!
Natuurlijk kan het nodig zijn om buitensporige, te persoonlijke of discriminerende (in welke vorm dan ook) opmerkingen te verwijderen, maar verklaar direct in reactie waarom en beperk je alleen tot aanpassen van dát stuk wat echt ongepast genoemd mag worden. Alleen met inzage van het voortraject groeit er begrip voor het ingenomen standpunt. Nu gaat de boel hier vlugger ter ziele dan de meest gemotiveerde hobbyist het weer overeind kan zetten, dat gaat echt niet lang meer goed zo.
Ik heb daar genoeg van en met mij vele andere ervaren bouwers.

Groet, Bessel
RETROBAHN A.G.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 10 October 2012, 21:09:10 »
Ik ken de aandoening van Marten maar al te goed, mijn eigen dochter heeft ook PDD-NOS, maar dit mag (in mijn ogen) geen vrijbrief te zijn om je zo op een (modelspoor) forum te profileren.

Wat ik niet begrijp is waarom iedereen er zo op gebeten is om in dat draadje te laten weten dat 'ie het maar niets vindt. Aan de ene kant wordt er geklaagd dat er geveegd wordt, maar aan de andere kant mag iemand anders zich niet profileren op een manier die anderen niet aanstaat. Er is ons gevraagd om in te grijpen (vegen, weet je wel) en er is zelfs om een preventieve ban gevraagd.

Sorry, dat kan er bij mij niet in.

In het betreffende draadje is duidelijk gemaakt wat wel en niet kan. Als je door blijft gaan met daar tegenaan te schoppen, ja, dan wordt er geveegd. Je hoeft het niet te lezen. Je hoeft niet te reageren.

Laat iedereen in zijn waarde.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

tinus

• Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 10 October 2012, 21:21:23 »
Maar het is wel verrekte vervelend dat dit draadje telkens weer opduikt bij "toon alle ongelezen berichten".
Is er een mogelijkheid dat ik ergens kan aanvinken dat dit draadje  niet meer in die lijst staat.

Tinus.

Robert E

• Offline Offline
    • Robert’s Modelspoor Pagina
« Reactie #54 Gepost op: 10 October 2012, 22:01:12 »
Citaat
Dat is op het vaste land van Europa een heel legitieme wijze om begrip te krijgen voor tegenstrijdige meningen en standpunten.

http://www.korea-dpr.com/

Stel me niet verantwoordelijk voor evt spyware en zo vanaf die site :)

Citaat
p.s. wil je mijn profiel verwijderen,

Die van mij OOK svp.

Robert

« Laatst bewerkt op: 10 October 2012, 22:07:51 door Robert E »
MDRRC-II (Lite) goedkope DIY centrale voor DCC en MM.
Heb je een vraag, stuur me dan een mail via mijn site ipv persoonlijk bericht...

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #55 Gepost op: 10 October 2012, 22:27:01 »
Citaat
Laat iedereen in zijn waarde.
Brrrrrrr  :-\

Citaat
Is er een mogelijkheid dat ik ergens kan aanvinken dat dit draadje  niet meer in die lijst staat.

Nog meeer brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr  :-\ , (tenzij je een aandoening hebt dat je je eigen muis niet onder controle hebt, dan mijn excuses bij deze  :) )

Jongens, accepteer nou gewoon dat dit forum al heel lang net de politiek is.
Elke keer nieuwe goede bedoelingen, recht uit het hart, maar elke keer weer presteren de knoppenbestuurders het weer om de verkeerde mensen op de verkeerde  posities op de verkeerde tijd te zetten, de knoppenbestuurders zelf incluis.
Zodra je dat accepteert, valt er een juk van je schouders... echt waar  :).
Mvg Marty,

Ferry As

• Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • **
« Reactie #56 Gepost op: 10 October 2012, 22:50:05 »
Peter ( en de andere moderators )

Leer dan ook eens in te zien dat blijkbaar de wijze van modereren door de meeste dus niet gepruimd wordt.

De meeste reacties in dit draadje zijn daar een bevestiging van.

Misschien ontgaat het jullie, maar uiteindelijk zijn de gebruikers het bestaansrecht van dit forum. Misschien zou het helpen als jullie de gebruikers eens als klanten zien en ook iets meer waardering voor diegen die het bestaansrecht van dit forum bepalen......

Ook het verleden heeft aangetoond dat vegen ongewenst is. Ik heb enige maanden geleden mijn input gegeven ( wat niet per definitie de juiste hoeft te zijn ) om dit anders in te vullen.

Vervang ongewenste teksten door sterretjes of zoiets, of begin met een PB met een vraag aan de poster om het aan te passen.

Wat mij vreselijk gestoord heeft is dat ook de laatste reacties in Dachboden II simpelweg zijn geveegd. En zie daar het effect in dit draadje, wat Jaap overigens heel terecht heeft gestart.

Wat betreft het vegen, losstaand van dit topic ;

Wat mij betreft had het draadje over de Scenery Shop geveegd mogen worden. Ik vind het ongelofelijk dat BNLS zich hiervoor leent.

Stel , over een X tijd googled iemand op de Scenery Shop en komt uit op BNLS en ziet wat daar staat, is dat fair ?

Nee dus

Over double standard gesproken als jij zegt dat je iedereen in z´n waarde moet laten, sorry, maar ik ben "not amused "

Grt

Ferry

IJzeren Hein

• Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 10 October 2012, 23:18:32 »
En ondertussen is een erg mooi bouwdraadje stil komen te liggen terwijl het onzindraadje van Sölbëringen gewoon doorgaat.
Jammer, erg jammer.
« Laatst bewerkt op: 10 October 2012, 23:21:01 door IJzeren Hein. Reden: taalvout »

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 10 October 2012, 23:24:39 »
Weet je wat ik nu jammer vind? Ik zit al een tijdje op dit opruim en ik ben echt niet de braafste, maar het ging mij als het off topic ging om de lol en de gein, maar nooit om iets om zeep te helpen. Het laatste jaar is het echter hommeles en zie ik steeds meer mensen vertrekken en dat vind ik jammer. Ik ben juist lid geworden van dit forum omdat ik hier mensen tegenkwam die dingen deden en uitlegden die ik ergens anders niet kon vinden. En juist die mensen zie ik nu links en rechts vertrekken. Continu geruzie (en vaak ook van beide kanten, dus zowel gebruikers als moderators, maar ook intern in de organisatie) en onduidelijkheden en het gaat van kwaad tot erger. Op deze manier is dit forum ten dode opgeschreven terwijl het echt een geweldig medium is en een superforum kan zijn. Blijkbaar zijn de nu gedane hervormingen een oorzaak van onvrede en weer vertrekkende leden. Er zit dus ergens een kink in de kabel. Ik zou als bestuur nog eens nadenken of de juiste keuze is gemaakt om iemand moderator te maken die lijkbaar een verleden heeft waardoor hij weerstand oproept, ook al ken ik Jan Beelen niet persoonlijk. Aan de andere kant is het ook een kwestie van gunnen. De (sommige) leden zijn momenteel overgevoelig en daarom schiet nu alles direct in het verkeerde keelgat, terwijl ik denk dat iemand ook een tweede (nieuwe) kans verdient. Daarom roep ik bij deze de leden op om gewoon de rust te bewaren, elkaar niet op te stoken en niet overal zo overprikkeld op te reageren. Ik geniet namelijk van de kwaliteit die hier aanwezig is en nogmaals, ik vind het jammer dat er zoveel kwaliteit en zoveel inbreng, maar ook zoveel gezelligheid (want die was er zeker) verloren gaat.

Nogmaals, het lijkt misschien raar dat het van mij komt, aangezien ik ook wel eens een draadje liet ontsporen, maar dat was in het kader van fun and entertainment, nooit om iemand voor de borst te stuiten.

Bij deze wil ik iedereen vragen alles nog eens een keer rustig te overwegen, ook rust te nemen en daarna weloverwogen en rustig weer te integreren in dit forum. Soms is het nodig om even alles op een laag pitje te zetten, om daarna weer verder te kunnen.  Ook ik persoonlijk heb besloten om me wat beter te gedragen (al kost dat nog wel eens moeite), maar het doel heiligt de middelen. Ik hoop op een forum waar het weer net zo gezellig wordt en blijft zoals het in Zwolle op de BNLS dag. Ik kan je nu al zeggen, aan mij zal het niet liggen...

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Spoor 0 adept

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 10 October 2012, 23:39:06 »
Ergens in een draadje ben ik een Wanted poster tegengekomen.  ;)

Alle gekheid op een stokje. Er is weer irritatie en het gaat altijd om het vegen. Beste oplossing: gewoon niet meer doen. Is meestal niet nodig, tenzij de regels echt overtreden worden. En dat is nu juist heel erg lastig want de regels op dit forum zijn de netetiquette en wat mij betreft uiterst vaag geformuleerd. Dat is dan vragen om problemen.

Ik ben het gedoe als zovelen meer dan zat en ik zou graag willen dat het ophoudt. Voor zover ik dat kan beoordelen vanachter een PC, de verschillende reacties lezende, ligt de waarheid vast in het midden, maar heb ik meer moeite met het moderator gedrag, dan het gedrag van de gebruikers.

Dankzij BNLS heb ik inmiddels een groot aantal modelbouwvrienden, met welke ik ook zonder BNLS doorkan. De zin om op BNLS iets te plaatsen neemt bij mij door al dit gedoe gewoon af.

Kortom tijd voor bezinning en een goed gesprek ipv dit allemaal op dit forum uitvechten. Met veel plezier heb ik deelgenomen aan de dagen in Den Bosch en Zwolle, maar zo hoeft het van mij niet meer onder de vlag van BNLS. Heel jammer dus, wat mij betreft.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*