Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 23:24:11
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door rjr
Vandaag om 23:21:49
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten? door Sikko
Vandaag om 23:14:59
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor door OpAart
Vandaag om 23:09:28
Gezocht decals wit op transparant door ruudns
Vandaag om 23:02:37
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Schachbrett
Vandaag om 23:02:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:00:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sneek
Vandaag om 22:33:14
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 22:24:13
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 22:23:12
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Wim1969
Vandaag om 22:18:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 22:04:15
Aachenau West door wob
Vandaag om 22:01:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 21:51:49
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door De eerste Ivo
Vandaag om 21:40:13
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 21:40:00
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 21:06:58
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Mispoes
Vandaag om 21:06:55
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:41:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:38:11
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door klusser
Vandaag om 19:56:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door WimC
Vandaag om 19:33:19
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor? door Thom
Vandaag om 18:58:29
Artitec 6300 door Gerke
Vandaag om 17:48:30
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Gerke
Vandaag om 17:44:13
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:40:47
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:44:55
De RTM in 2008 en ver daarvoor door Eric B
Vandaag om 16:19:59
20 jaar BNLS jubileum door Peter J K
Vandaag om 15:46:54
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door Herb73
Vandaag om 15:15:16
  

Auteur Topic: Epicentrum 6400'en in Amersfoort  (gelezen 9612 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re:Episch 6400-centrum in Amersfoort
« Reactie #30 Gepost op: 11 October 2012, 15:50:27 »
Nou... het rijgedrag van een G1206 is ook niet alles.
Met de lange neus voor als losse loc slingeren ze wat meer, voor de rest prima locs (y)
Alles is al gauw beter dan een gerenoveerde V100. Een V100 is een leuke loc om naar te kijken, maar niet om mee te werken!
(y)

Jammer van de huidige "problemen" ::) met de 1206, anders waren de V100's bij een bepaald bedrijf al afgeserveerd (y)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #31 Gepost op: 11 October 2012, 16:00:00 »
Met de lange neus voor als losse loc slingeren ze wat meer, voor de rest prima locs (y) (y)

'slingeren ze wat meer' da's een mooi eufemisme :) Ik lag bijna naast de stoel bij passeren van een van de overwegen tussen als ik het goed herinner Tilburg en Den Bosch (losse lok met circa 90km/u)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #32 Gepost op: 11 October 2012, 16:04:22 »
'slingeren ze wat meer' da's een mooi eufemisme :) Ik lag bijna naast de stoel bij passeren van een van de overwegen tussen als ik het goed herinner Tilburg en Den Bosch (losse lok met circa 90km/u)
Stoel niet vastgezet ;D
Ach hebben meer loccen last van ;)
« Laatst bewerkt op: 11 October 2012, 16:06:49 door Remco vM »

timtrein

  • Online Online
  • Berichten: 2094
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #33 Gepost op: 11 October 2012, 17:11:31 »
Er zijn nog iets van 56 stuks 6400 actief (of in elk geval: in het rijdende park opgenomen), een stuk of tien Vlaamse Reuzen (waaronder de 4 in Zeeuws-Vlaanderen), ongeveer 20 ERTMS-locs op de Betuweroute en de Havenlijn (uit m'n hoofd 6421-6442), vier heuvellocs op en rond Kfh, 8 stuks met ATB-NG voor onder andere cluster Onnen, Aml-Mrb indien nodig en de Maaslijn indien nodig, en een stuk of 10-15 gewone locs voor allerlei inzetten en bedieningen door het hele land.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #34 Gepost op: 11 October 2012, 18:20:33 »
En binnenkort waarschijnlijk weer een pooltje wintersleeploks voor/in opdracht van ProRail ;)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4078
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #35 Gepost op: 12 October 2012, 09:56:13 »
Was dat laatste niet aanbesteed? dan zou het ook een andere vervoerder kunnen worden natuurlijk...

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #36 Gepost op: 12 October 2012, 10:48:04 »
Als het aanbesteed is en dbs weet niet de klus binnen te halen met al die werkeloos staande locs  :P

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 352
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #37 Gepost op: 14 October 2012, 09:22:11 »
Ach en anders ga je toch met twee 6400´en rangeren :P Net zoals gisterochtend te Amersfoort.

Groet,
Bas

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #38 Gepost op: 14 October 2012, 16:52:16 »
En binnenkort waarschijnlijk weer een pooltje wintersleeploks voor/in opdracht van ProRail ;)
Sinds vandaag staat er weer één op Rotterdam Centraal. Die kwam aan met een andere wintersleeplok, ik zag alleen deze staan nee, ik heb geen nummers, niet naar gekeken. Waar die andere naar toe gegaan is, geen flauw idee, Amersfoort misschien ;D.
Da's voor mij het teken dat koning winter weer op komst is.

Ik zag dat er een takel was aangebracht die de hulpkoppeling omhoog houdt. Geen overbodige luxe, gezien het gewicht van deze hulpkoppeling.
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4078
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #39 Gepost op: 14 October 2012, 21:25:41 »
Per stom toeval heb ik vanmiddag ook zo'n kar zien rijden richting Amf komende uit Ut, met idd een soortement van sleepkoppeling op de achterkant.

Kennelijk dus gewoon DBS dus.

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #40 Gepost op: 22 October 2012, 09:41:57 »
De locs op Amfge staan op "warme reserve" en zo af en toe rijdt men z.g. conditieritten naar Whz v.v. waarbij ook locs onderling worden uitgewisseld. De 20 locs op Amfv staat ter zijde en zijn niet direct inzetbaar. Een compleet overzicht in het komende boek SPOOR Editie 24.

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 352
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #41 Gepost op: 22 October 2012, 10:15:11 »
Zijn in deze aantallen op de 6400'en meegenomen die op vlasakkers (defensie terrein) staan?

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #42 Gepost op: 22 October 2012, 10:18:25 »
die zijn daar toch al jaren weg van de vlasakker daarmee is nu toch die lange rij hemaakt op amf goederen.

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 352
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #43 Gepost op: 22 October 2012, 10:19:47 »
Hoe lang ben je daar niet geweest   ??? Ik kom er twee keer per dag langs en ze staan er nog steeds. ;D

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #44 Gepost op: 22 October 2012, 10:31:07 »
oke dan stonden/staan ze erg verstopt zeker   ;D