DB Schenker wil ze wel verkopen, maar net als 5166 al aangaf, goedkoop zijn ze niet........En we moeten niet vergeten dat ze locs ook al weer dik 25 jaar oud zijn!
Uitgewisseld wordt volgens mij niet, er is een vast park terzijdelocs en een vast park actieve locs. Wel wordt er af en toe een loc weer in bedrijf genomen als er extra behoefte is, volgens mij vielen de Prorail winterafsleeplocs hier ook onder.
En wat mij dan verder verbaast, is dat diverse (kleinere) spoorvervoerders juist niet kiezen voor deze relatief jonge 6400, maar oude Oost-Duitse V100 loks.
De 6400 is toch echt nog steeds moderner en prettiger mee te werken bovendien zijn ze ook sterker.De V100 heeft een minder prettige opstap, zichtlijnen zijn beroerder en de aandrijving is hydro.6400 heeft betere opstap, bied meer plek om te staan/zitten op de omloop, betere zichtlijnen en diesel elektrisch aangedreven.
Worden de 6400-en die naar Duitsland verhuisd waren, daar nog wel ingezet ?