Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 01:11:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 00:22:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Syb030
Vandaag om 00:01:32
Klompentrein door grossraumwagen
04 October 2025, 23:17:25
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Tomasso
04 October 2025, 23:14:03
Da's Daz 2 door Huup
04 October 2025, 22:50:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
04 October 2025, 22:45:46
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
04 October 2025, 22:37:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
04 October 2025, 22:33:52
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
04 October 2025, 22:26:24
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Thom
04 October 2025, 22:18:32
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
04 October 2025, 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
04 October 2025, 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
04 October 2025, 20:47:32
Pendel module door Golden Oldie
04 October 2025, 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
04 October 2025, 19:52:47
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
04 October 2025, 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
04 October 2025, 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
04 October 2025, 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
04 October 2025, 17:33:50
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
04 October 2025, 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
04 October 2025, 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
04 October 2025, 14:57:19
De wijntrein door Frits C
04 October 2025, 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
04 October 2025, 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
04 October 2025, 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
04 October 2025, 13:51:04
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
04 October 2025, 13:31:41
  

Auteur Topic: Epicentrum 6400'en in Amersfoort  (gelezen 9483 keer)

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 873
Re:Episch 6400-centrum in Amersfoort
« Reactie #15 Gepost op: 09 October 2012, 23:06:03 »
DB Schenker wil ze wel verkopen, maar net als 5166 al aangaf, goedkoop zijn ze niet........En we moeten niet vergeten dat ze locs ook al weer dik 25 jaar oud zijn!

Met bouwjaar 1988-1994 valt dat wel mee. Heel veel zegt dat ook niet want het zijn nog steeds redelijk moderne en onderhoudsarme machines. Ter overname inderdaad wel een beetje duur, zeker in vergelijking met de €100.000 die een E-loc 1800 schijnt te kosten...
Meer NS in spoor 1!

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #16 Gepost op: 09 October 2012, 23:07:12 »
Uitgewisseld wordt volgens mij niet, er is een vast park terzijdelocs en een vast park actieve locs. Wel wordt er af en toe een loc weer in bedrijf genomen als er extra behoefte is, volgens mij vielen de Prorail winterafsleeplocs hier ook onder.

Er wordt wel degelijk regelmatig wat uitgewisseld, verder staan diverse loks in de standby stand (hulpdiesels van veel loks slaan regelmatig aan) Ook zie ik soms mensen van Shunter onderhoud plegen. Kortom het is een soort van wisselende warme reserve...

Afgelopen weekend nog zijn er als ik goed geteld heb 3 loks gewisseld en is bovendien een van de twee rijen verplaatst (mogelijk om de omloopwissels bij het NS Stimulatie Simulatiecentrum vrij te maken)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Rubedino

  • Gast
Re:Episch 6400-centrum in Amersfoort
« Reactie #17 Gepost op: 09 October 2012, 23:09:39 »
Citaat
En wat mij dan verder verbaast, is dat diverse (kleinere) spoorvervoerders juist niet kiezen voor deze relatief jonge 6400, maar oude Oost-Duitse V100 loks.

Die hebben niets meer met een "oude" V100 te maken daar ze geheel gerenoveerd zijn  ;) en daarmee veel moderner zijn dan de "ouwe velle".

mvg,

Kees-Jan

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re:Episch 6400-centrum in Amersfoort
« Reactie #18 Gepost op: 10 October 2012, 05:11:16 »
De 6400 is toch echt nog steeds moderner en prettiger mee te werken bovendien zijn ze ook sterker.
De V100 heeft een minder prettige opstap, zichtlijnen zijn beroerder en de aandrijving is hydro.
6400 heeft betere opstap, bied meer plek om te staan/zitten op de omloop, betere zichtlijnen en diesel elektrisch aangedreven.

De motoren van cat....zijn minder degelijk dan de MTU motoren!
Je moet de vergelijking wel in juist proporties zien.

En is een 6400 natuurlijk mooier :-):-):-)
Gr. Silvester

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1507
Re:Episch 6400-centrum in Amersfoort
« Reactie #19 Gepost op: 10 October 2012, 07:41:06 »
Heeft er iemand foto's van deze 6400-samenscholing te Amersfoort?!

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1464
Re:Episch 6400-centrum in Amersfoort
« Reactie #20 Gepost op: 10 October 2012, 09:12:11 »
Google is je vriend. Zoals menig forumlid citeerd:

http://farm8.staticflickr.com/7250/7080720353_0e8c1321a6_z.jpg

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8542
  • Spoor N
Re:Episch 6400-centrum in Amersfoort
« Reactie #21 Gepost op: 10 October 2012, 09:53:44 »
De locs veranderen wel van plaats zo te zien:
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re:Episch 6400-centrum in Amersfoort
« Reactie #22 Gepost op: 10 October 2012, 11:00:16 »
De 6400 is toch echt nog steeds moderner en prettiger mee te werken bovendien zijn ze ook sterker.
De V100 heeft een minder prettige opstap, zichtlijnen zijn beroerder en de aandrijving is hydro.
6400 heeft betere opstap, bied meer plek om te staan/zitten op de omloop, betere zichtlijnen en diesel elektrisch aangedreven.
Alles is al gauw beter dan een gerenoveerde V100. Een V100 is een leuke loc om naar te kijken, maar niet om mee te werken!

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Episch 6400-centrum in Amersfoort
« Reactie #23 Gepost op: 10 October 2012, 11:13:40 »
Nou... het rijgedrag van een G1206 is ook niet alles.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 795
Re:Episch 6400-centrum in Amersfoort
« Reactie #24 Gepost op: 10 October 2012, 11:26:27 »
Worden de 6400-en die naar Duitsland verhuisd waren, daar nog wel ingezet ?

Groeten, Alexander
« Laatst bewerkt op: 10 October 2012, 11:28:19 door Alexander. Reden: zinsbouw »

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:Episch 6400-centrum in Amersfoort
« Reactie #25 Gepost op: 10 October 2012, 11:56:41 »
Zaterdag namiddag zijn er 4 verplaatst naar shunter whz via wp-wd-kfh met een... 6400  ;D
http://www.flickr.com/photos/75265191@N02/8060260462/in/photostream
« Laatst bewerkt op: 10 October 2012, 12:04:33 door obb70 »

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Episch 6400-centrum in Amersfoort
« Reactie #26 Gepost op: 10 October 2012, 12:09:19 »
Ah dat zag ik dus :) Fraaie plaat overigens!
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re:Episch 6400-centrum in Amersfoort
« Reactie #27 Gepost op: 10 October 2012, 23:07:56 »
Worden de 6400-en die naar Duitsland verhuisd waren, daar nog wel ingezet ?
Nee al geruime tijd niet meer. Hoewel er wel weer plannen in die richting zijn begreep ik.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7171
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #28 Gepost op: 11 October 2012, 09:29:09 »
Als ik het zo bekijk staat de halve vloot in Amersfoort in de mottenballen.

Hoeveel rijden er eigenlijk nog wèl?
En waar dan?

stuk of 4 in Zeeuws Vlaanderen ofzo?

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:Epicentrum 6400'en in Amersfoort
« Reactie #29 Gepost op: 11 October 2012, 09:34:10 »