Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

digitaal veranderd in 15 jaar door Blausee-Mitholz
Vandaag om 12:41:12
Klein baantje 1200x1200mm door grove den
Vandaag om 12:29:19
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Prutsert
Vandaag om 12:23:40
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jan Bennink
Vandaag om 11:56:17
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Tommy666
Vandaag om 11:40:26
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:09:37
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:46:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 10:41:00
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 09:17:31
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644632 keer)

Remystoom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1193
  • Bestuur MSG-Drechtsteden
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2100 Gepost op: 01 July 2013, 12:43:41 »
Inderdaad, vaak staat er een verkeerde bij.
Maar word het net zoals de lok op het plaatje , rood dus?

Grtjes Remy
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2101 Gepost op: 01 July 2013, 12:51:03 »
hoop dat ze de locomotieven geel/grijs maken
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2102 Gepost op: 01 July 2013, 13:09:50 »
Juist... PIKO heeft het model al; de NS 1900.
 
EDIT: Deze dus  8)
No dress rehearsel, this is our life.

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 119
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2103 Gepost op: 01 July 2013, 14:22:19 »
Het aanschaffen van de TRAXX is geen alternatief voor de Fyra natuurlijk.
En dan zeker weer toeslag moeten betalen tussen A'dam Centraal en Schiphol??

Toen de OBB de optie op de railjet niet nam had men bij NS-Hispeed daar wel eens een scheef oog op kunnen laten vallen...scheelt maar 20km/u ipv 90 km/u.....
mvg Jan

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2104 Gepost op: 01 July 2013, 14:36:37 »
@ Bad-Aura: was deze afloop van het Fyra-dossier dan al te voorzien op het moment dat ÖBB de optie voor meer Railjets niet inloste?

Ben benieuwd om te zien welk type Traxx NS gaat aanschaffen. Heeft Bombardier nog een voorraadje MS2-locs of kunnen er alleen nog MS3'en met nieuwe frontpartij worden gekocht?

Had Siemens trouwens geen ES64 U4 meer op de plank liggen? Die kunnen sneller dan een standaard Traxx en waarschijnlijk valt de toelating voor België ook nog wel te regelen, reeks 18/19 rijdt daar ook vrolijk rond. dan heb je nog wel rijtuigen nodig voor 200 km/u, maar is het terzijde staande ICK daar niet geschikt voor te maken? of heeft DB niet nog wat IC-rijtuigen buiten dienst staan?

Anyway, ben benieuwd welke richting het opgaat. Misschien toch Traxx + DB leaserijtuigen (ICL)? Dat mag volgens mij zonder veel problemen België in.

Groeten, Geoffrey

rjz222

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
    • Treinenwereld.eu
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2105 Gepost op: 01 July 2013, 14:41:56 »
Ik vraag mij af of Bombardier de MS3 al in productie heeft genomen, voor zover ik terug kan vinden is de MS3 namelijk nog niet in productie, en dan zouden dit gewoon weer MS2-TRAXX'en zijn.
***** ****

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1586
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2106 Gepost op: 01 July 2013, 14:48:37 »
Volgens mij moet het ministerie rond 1 oktober nog een besluit nemen over het aanbod van NS (en NMBS). En 160km/h lijkt mij geen alternatief dat voldoet aan de concessie. Dus is de bestelling een beetje voorbarig, of een strategische zet .... ;)

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2107 Gepost op: 01 July 2013, 14:51:45 »
Even off-topic: ook in Slowakije rijden ze rond onder 3000 VDC...
Verder, Geoffrey, zo vrolijk gaat het met die reeks 18/19 nu ook weer niet, hoor. Het lijkt me trouwens wel een leuke oplossing. Is weer eens wat anders dan eenheidsVIRM en SLT ;) waar overigens ook niets mis mee is

Mvg,

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO

Remystoom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1193
  • Bestuur MSG-Drechtsteden
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2108 Gepost op: 01 July 2013, 14:56:44 »
Wordt het ook de serie 1900?
Zal gaaf zijn!  (y)

Grtjes Remy
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2109 Gepost op: 01 July 2013, 14:57:54 »
Volgens mij moet het ministerie rond 1 oktober nog een besluit nemen over het aanbod van NS (en NMBS). En 160km/h lijkt mij geen alternatief dat voldoet aan de concessie. Dus is de bestelling een beetje voorbarig, of een strategische zet .... ;)
NS is vast niet gek, en zal daar echt wel overleg over gehad hebben voor ze die investering doen...

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2110 Gepost op: 01 July 2013, 16:18:50 »
Had Siemens trouwens geen ES64 U4 meer op de plank liggen?

Nee productie is al gestopt en daar is de Vectron voor in de plaats gekomen. Deze is echter (zoals te verwachten) nog niet voor ons land toegelaten.

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1240
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2111 Gepost op: 01 July 2013, 16:40:15 »
Nu gaan ze ook nog geld uitgeven aan nieuwe lokomotieven.
Wat gebeurd daarmee als op 1 oktober wordt besloten dat ze bij een andere firma hogesnelheidstreinen gaan kopen.
Was een aantal loks huren niet voordeliger?
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2112 Gepost op: 01 July 2013, 17:52:17 »
 :o Mensenkinderen!:

Ik weet ook wel dat dit een soap is en niet alle reacties even serieus moeten worden genomen, maar Mijn God  ::) :
wat doet die maximum snelheid binnen NL er uiteindelijk nou toe: één minuut, misschien zelfs wel twéé? Tijd win je door het aantal stops te beperken!

Er is 7 MILJARD belastinggeld uitgegeven aan een (onzinnig) stuk spoor, waar de meeste belastingbetalers waarschijnlijk NOOIT gebruik van zullen maken, omdat het in essentie van "NIKS" naar "NERGENS" loopt!
Die snelle treinen kunnen in NL nét zo goed over het bestaande spoor rijden en dan op de plek waar het om "echte afstanden" gaat tempo maken... Ik zie mogelijkheden voor een BeNeLux-dienst zoals grofweg in 1957: Amsterdam-Schiphol-(Leiden)-Den Haag HS- Rotterdam-(Roosendaal)-Antwerpen-Mechelen-Brussel; ieder uur zónder toeslag en zónder reservering...

 :-\Vertel mij, ben ik te ouderwetsch??

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Bart van den Dam

  • N spoorder
  • Offline Offline
  • Berichten: 87
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2113 Gepost op: 01 July 2013, 18:51:12 »

De media weten overigens nog steeds niet wat een treinstel is. ::)

- Peter

Dat blijft toch echt dom overkomen.
Afgelopen week werd er bij RTL zelfs gesproken over wagons van de Fyra.
Bij de Fyra kan ik me er iets bij voorstellen, maar technisch gezien blijven het toch echt rijtuigen.

Groeten

Bart
Een goede bouw komt voort uit een perfect ontwerp.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22502
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2114 Gepost op: 01 July 2013, 19:11:00 »
Wagon is gewoon ABN hoor en een correcte aanduiding. Waarom zouden algemene media spoorjargon moeten gebruiken? Is voor de goegemeente vaak eerder verwarrend; een rijtuig is zo'n ding met paarden ervoor. Op dezelfde manier als jij heel snel afhaakt als een medisch onderwerp doorspekt zou worden met medisch jargon.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.