Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
Vandaag om 20:57:31
Een nieuw begin door bask185
Vandaag om 20:38:46
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 20:34:10
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:06:47
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:59:23
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
Vandaag om 18:58:24
Br 38 Piko Superen. door Vroeger
Vandaag om 18:46:10
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
Vandaag om 18:45:25
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 18:35:16
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 18:20:20
betreft de YD7001 door Ben
Vandaag om 18:17:43
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 17:53:54
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
Vandaag om 17:43:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:20:07
S88n bus splitsen door Eric v C
Vandaag om 17:16:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
Vandaag om 16:20:42
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 15:01:14
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Rico [momfer]
Vandaag om 14:59:51
Sfeer op je modelbaan door MOVisser
Vandaag om 14:44:58
20 jaar BNLS door MOVisser
Vandaag om 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:34:32
365 "Het is weekend foto's" door Montanbahn
Vandaag om 13:49:21
Piko 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:17:14
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:03:36
NZH A 1001 - 1004 door Dave.......
Vandaag om 09:20:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:54:20
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642326 keer)

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1650 Gepost op: 07 June 2013, 14:56:53 »
Indien ik goed ingelicht ben, meen ik te weten dat elke dag, in België;
voor het opnieuw open gaan van de HSL lijnen, een testrit over de lijn gaat.

Gr,
Jan
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Erwin L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1651 Gepost op: 07 June 2013, 15:03:17 »
De stekker is er definitief uit:
http://www.nu.nl/politiek/3494820/kabinet-stopt-definitief-met-fyra.html
Kom maar op met die Italiaanse schade claim....

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4544
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1652 Gepost op: 07 June 2013, 15:13:12 »
Goed besluit. Die schadevergoeding kon nog wel eens een lange tijd op zich laten wachten, en het zal maar een zeer klein deel van de werkelijke schade worden.... :(

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1653 Gepost op: 07 June 2013, 16:47:37 »
Ben benieuwd wat de volgende stap zal zijn. Roept Spaghettinië stampvoetend haar ambassadeurs uit Brussel en Den Haag terug als onze regering en NS/NMBS voet bij stuk houden?
 8)

Mvg,
Gert

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26608
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1654 Gepost op: 07 June 2013, 16:58:33 »
De ambassadeurs moeten blijven zitten, want die worden geacht de belangen van Ansaldo te behartigen. Nooit geweten dat dat ook tot de taken van een ambassadeur hoorde.
Wat dat betreft is de Italiaanse minister van Economische zaken verstandiger, die laat weten zich in dit conflict niet voor het karretje te laten spannen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1655 Gepost op: 07 June 2013, 19:11:48 »
Hoe dan ook, ik voorspel dat dit draadje nog jaren loopt en minstens 200 pagina's haalt.   8)
Krijgen we tenminste nog een heel klein beetje waar voor ons geld...

mvg,
Gert

lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1656 Gepost op: 07 June 2013, 19:25:39 »
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3454755/2013/06/07/AnsaldoBreda-herhaalt-standpunt-over-Fyra.dhtml

Wat zijn wij toch dom, iedereen weet toch dat je een trein binnen moet zetten als het vriest en sneeuwt. En als er 15 cm sneeuw valt mag je maar 20 ipv 160...

wordt vervolgt ben ik bang..

gr Peter

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1657 Gepost op: 07 June 2013, 19:31:34 »
Treinen binnen zetten in de vrieskou? Is dat nieuw ofzo?
Wat moeten we daar nou van denken? Zijn ze in Italië nou echt knettergek of zijn wij dat hier in NL/BE?
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1658 Gepost op: 07 June 2013, 19:36:09 »
Het komische is dat die trams die AB aan Oslo heeft geleverd juist weer niet bestand zijn tegen al te zomerse dagen. Kortom, in Spaghettistan kweekt men kennelijk graag kasplantjes...

mvg,
Gert

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6706
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1659 Gepost op: 07 June 2013, 19:40:40 »
Dit zijn vrees ik de laatste stuiptrekkingen van een compleet waanzinnig geworden AB, boel failliet geld weg.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1660 Gepost op: 07 June 2013, 19:42:29 »
O leuk, binnenkort dolgedraaide Italiaantjes in dit theater.
Ik zal morgen even extra chips en cola inslaan!

mvg,
Gert

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2580
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1661 Gepost op: 07 June 2013, 19:53:14 »
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3454755/2013/06/07/AnsaldoBreda-herhaalt-standpunt-over-Fyra.dhtml

Wat zijn wij toch dom, iedereen weet toch dat je een trein binnen moet zetten als het vriest en sneeuwt. En als er 15 cm sneeuw valt mag je maar 20 ipv 160...

wordt vervolgt ben ik bang..

gr Peter

Ach, als je het functioneren van de NS over de afgelopen jaren bekijkt, is het helemaal niet vreemd dat die Italianen dachten dat het ook in Nederland normaal is dat treinen niet rijden met sneeuw.
Met een beetje winterweer liep alles vast, toch?  ;D

En afgelopen winter beperkten ze de dienstregeling zodra De Bilt twee of meer sneeuwvlokken voorspelde  ::)

En dan  hebben we het nog niet eens over blaadjes op de rails, computerstoringen in Utrecht, etc, etc.


Grtz,
Ton die ook zonder Fyra bij de NS al genoeg frustraties heeft opgelopen

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1662 Gepost op: 07 June 2013, 21:10:29 »
Overigens zat ik wat plaatjes te bekijken bij dit artikel: http://nos.nl/artikel/515452-ns-meer-treinen-naar-brussel.html

Aangezien ik toch eigenlijk wel een leesbril moet hebben en de letters op dit plaatjes nogal klein zijn, las ik het "HST Amsterdam-Breda" verkeerd. Drie keer raden wat ik dacht dat er stond. Ik vond het al raar...

Oké, nu wil iedereen een intercity naar Antwerpen/Brussel en in het geval van Eindhoven is daar ook nog wat voor te zeggen, maar hebben we dan geen piepklein probleempje met beschikbaar materieel?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1663 Gepost op: 07 June 2013, 21:22:10 »
Trek de DDM's maar weer van het opstelterrein  ;D Ik voorzie een mooie kleurvariant voor Artitec (y)

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1664 Gepost op: 08 June 2013, 04:56:54 »
Het plan is wel erg op het westen gericht.  Met een verbinding vanaf Utrecht - Brussel - (Parijs/London) is gansch het volk bij gebaat. Eventueel vertrekken vanaf Amsterdam.