Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 15:43:58
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door VAM65
Vandaag om 15:38:31
Gewoon wat busfoto's door Ronald69
Vandaag om 15:38:03
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Jerome
Vandaag om 15:36:17
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ben
Vandaag om 15:32:10
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Montanbahn
Vandaag om 15:31:15
Aachenau West door mass am see
Vandaag om 15:28:57
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 15:21:54
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 14:52:20
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 591918 keer)

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #285 Gepost op: 20 januari 2013, 15:47:05 »
Raar dat men het heeft over dat de NS geen nieuwe Fyra's gaat kopen, volgens mij hebben ze dat nl. al gedaan, 16 stuks..En de NMBS claimt pas 55% van de 60 miljoen te hebben voldaan.

En over die zogenaamde EuroLoco van Ge is niets te vinden...lijkt mij sterk dat dit dus een uitgecristalliseerd ontwerp is, maar wie weet  8)


en de excuses uit Italie...

Ondertussen heeft ansaldo via twitter ook weer eens van zich laten horen.

We apologize to the Netherlands and Belgium for the Fyra problems. We are committed to the utmost to solve this unexpected situation. The problems, occurred in the last days on trains V250, were caused by unexpected problems that, after the first technical tests seem to be related to an undue accumulation, under the vehicles, of a big quantity of snow, that turning into ice and detaching during the train running, damaged some parts of the underframe The Fyra trains have been properly and duly tested and verified. They performed tests in the climatic chamber at the internationally Arsenal Institute of Vienna as well as development and verification races on the test circuit in Velim in the Czech Republic and also on the Fyra line. In no way the problems outlined above occurred. AnsaldoBreda has immediately and adequately organized with his technicians in the Netherlands and in Italy a team of 40 people which is conducting in-depth investigations to find the right solution to this problem all that in close collaboration with the customer's technicians. AnsaldoBreda apologizes for any inconvenience caused to the customer and to the passengers and ensures that is doing its best to resolve the problem.


Maar op 19 december j.l....
AnsaldoBreda: Fyra’s faults not caused by train inefficiencies

.
The start of the high-speed train V250, between Belgium and the Netherlands, has demonstrated the technological level of the High-Speed products of AnsaldoBreda, an Italian company specialized in the production of all type of vehicles for the rail transport.
The technical problems which occurred in the early days, - after careful technical analysis  carried out by AB staff as well as by experts of the company that manage the network – were not imputable to the train, but to issues related to the infrastructure system. The V250, during the above-mentioned failures, immediately responded by deploying the security and control systems that are on board.
The V250, which therefore represents a state of the art response to the request for fast links in Europe, is a vehicle extensively tested and perfectly able to compete in the market.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2013, 16:12:00 door Bad-Aura »
mvg Jan

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #286 Gepost op: 20 januari 2013, 16:06:07 »
mvg Jan

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #287 Gepost op: 20 januari 2013, 18:11:20 »
Citaat
a big quantity of snow

A big quantity of snow? Lieve help, wat staat ons dan met die dingen te wachten als er een serieus veel sneeuw valt?

mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2013, 20:36:35 door Bert van Gelder. Reden: Draadje verplaatst, dus verzoek ingewiligd »

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #288 Gepost op: 20 januari 2013, 20:33:38 »
Gisteren op het nieuws een woordvoerder van de Belgische reizigerorganisatie die aangaf dat er vanuit de Belgische middenstand klachten zijn over teruglopende klandizie vanuit NL. Dat speelt vanaf de afschaffing van de Beneluxtrein en invoering van de Fyra met reservering/prijsopdrijving; de dagjesmensen komen in veel kleiner getale naar Antwerpen en Mechelen. ???
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2013, 20:36:10 door Bad-Aura »
mvg Jan

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #289 Gepost op: 20 januari 2013, 20:38:41 »
A big quantity of snow? Lieve help, wat staat ons dan met die dingen te wachten als er een serieus veel sneeuw valt?

mvg,
Gert

Wel, Amsterdam en Schiphol zijn onbereikbaar met de trein nu....door de ontzettende en uiteraard onverwachte 'hevige' sneeuwval.
mvg Jan

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6524
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #290 Gepost op: 20 januari 2013, 20:55:51 »
Raar, vandaag nog naar Ridderkerk en net nog naar Utrecht geweest en weinig last gehad, (Eh met de auto dan, dus dit bericht zal dan wel off-topic zijn en mag gewist worden als dat niet mag, ik zag net dat het weer van het plein af was)
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2013, 21:00:03 door prutser »

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #291 Gepost op: 20 januari 2013, 20:59:14 »
Allen,

Ik heb het draadje flink opgeschoond. Met het vriendelijk verzoek bij de Fyra te blijven. Dus eigenlijk gaan bovenstaande 2 berichten ook al weer of-topic.... ::)

Gr, Bert

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #292 Gepost op: 20 januari 2013, 21:02:37 »
Heeft Bombardier niet vorig jaar Ansaldo Breda overgenomen? Dan lijkt me dat die toch ook druk kunnen uitoefenen om de order op de rails (sorry; zomaar een uitdrukking, niet eens over nagedacht) te krijgen? Ik vermoed Bombardier een goede band met de NS best belangrijk vindt; als ze tenminste van plan zijn om ook mee te doen met de aanstaande aanbesteding van Sprinters.

Zou mooi zijn, bombardier Ansaldo trekt de fyra's terug en Bombardier levert NS 'even' 16 aangepaste en geupgrade acela's, maarja zal wel nimmernooitnie gebeuren. Ansaldo zal wel weer op de één of andere manier klaarspelen dat NS toch de fyra's afneemt.

Over de Fyra zelf; ik vindt 'm op dit moment niet zo mooi. Onder een bepaalde hoek heeft tie wel wat; maar ik raak er niet gecharmeerd van. Wel vind ik de bakken mooi, met die wand die 'terugloopt' onder het rijtuig. Misschien is het een kwestie van wennen.
Oeps!

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #293 Gepost op: 20 januari 2013, 21:06:51 »
ik weet niet of Bombardier nog iets levert aan NS
Vestiging Aken is sinds ongeveer november gesloten.
Harm
     
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #294 Gepost op: 20 januari 2013, 22:06:33 »
Zou mooi zijn, bombardier Ansaldo trekt de fyra's terug en Bombardier levert NS 'even' 16 aangepaste en geupgrade acela's, maarja zal wel nimmernooitnie gebeuren.

Nee, dat denk ik ook niet nee. Even afgezien van het feit dat het een kantelbak is (wil NS niet) en geen treinstel (wil NS juist wel), is dat ding ook te zwaar om over Europese rails te rijden. Het profiel zal ook wel meespelen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #295 Gepost op: 20 januari 2013, 22:19:49 »
Je problemen onder ogen zien is de eerst stap naar een verbetering :)

Ook Siemens en Alstom (als voorbeelden) hadden de wensen van HSA voor een eigen ontwerp best kunnen waarmaken en kwalitatief waarschijnlijk zelfs stukken beter. Maar omdat HSA zo'n hoog bod had uitgebracht om de dienst maar gegund te krijgen, was er geen geld meer voor kwalitatief hoogwaardig materieel.
De politiek heeft dit laten gebeuren (AB had ook ten tijde van de bestelling van de V250 al een bepaalde reputatie) en het is wrang dat deze nu op haar achterste benen staat. Onder de streep is en blijft de reiziger de dupe van het geheel...

Groetjes, Bart
Dat had gekunt, ware het niet dat Siemens en Alstom helemaal niet ingeschreven hadden op de aanbesteding, dan valt er dus ook geen product van hun te kiezen...

Verder lees ik hier allemaal wilde reactie's dat men maar ICE's en TGV's moet gaan huren, maar vergeet dat gerust en per direct want die zijn simpelweg niet over.

De DB is al blij als ze geen ICE's te kort komen door de hoge defecten stand, en de SNCF heeft de TGV's ook niet in overvloede...

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #296 Gepost op: 20 januari 2013, 22:26:04 »
Ik heb een veel betere Fyra.  ;D ;D ;D
https://www.youtube.com/watch?v=CWvR5ssPJAM
Rijdt al bijna 3 jaar probleemloos


Jos.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2013, 22:30:32 door NS 1607. Reden: foutje hersteld »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #297 Gepost op: 20 januari 2013, 22:27:20 »
Heeft Bombardier niet vorig jaar Ansaldo Breda overgenomen?

Hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Ansaldobreda staat dat AnsaldoBreda onderdeel uitmaakt van Finmeccanica.

Ook de Engelstalige en de Italiaanstalige versies van Wikipedia melden dat, dus ga ik er vanuit dat die informatie nog actueel is.
In dat geval is Bombardier er dus niet bij betrokken.

mvg,
Gert

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1716

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1538
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #299 Gepost op: 20 januari 2013, 22:34:16 »
Jos,

Da's toch een duitse fira  ;D (y) (y).

Tinus.