Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door janpetel
Vandaag om 18:27:43
Sikje 225 door BartvD
Vandaag om 18:25:38
digitaal veranderd in 15 jaar door C_Jabaaij
Vandaag om 18:24:48
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 17:00:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:32:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644033 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3390 Gepost op: 09 June 2015, 16:27:31 »
Hier kan je via Youtube alle Fyra ondervragingen nog eens bekijken voor degenen hier die dat niet weten.
Peter.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLJKP3p2vpcUVq3hwejDqLKS3M2fGfHLDM
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3391 Gepost op: 10 June 2015, 02:14:16 »
Ik heb ook niet de behoefte om met een vingertje naar één enkele persoon te wijzen.
Ik bedoelde het ook niet persoonlijk Hendrik Jan. Meer als in algemene opmerking. Excuus als het anders over kwam.
Groeten Joop, machinist Lls

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7195
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3392 Gepost op: 10 June 2015, 15:59:23 »
No offence taken. Sterker nog:
Volgens mij zijn we het er wel over eens dat het hele proces veel te ingewikkeld is om één enkele persoon de Zwarte Piet toe te spelen.

(voor zover dat überhaupt nog mag in dit belachelijk politiek correcte tijdperk... ;D)

groeten
Hendrik Jan

Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7195
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3393 Gepost op: 11 June 2015, 19:44:31 »
De Jongste Ontwikkelingen in het Feuilleton.
Who shot the FYRA?

Ook Ansaldo-Breda baas Manfelotto heeft het niet gedaan...

Tenminste, dat zei hij vandaag voor de commissie.
Volgens meneer Manfellotto was alles de schuld van NS:
-de vertraging in de aflevering
-de problemen in de communicatie tussen fabriek en afnemer
-de losgeslagen bodemplaat.
Bij iedere trein zat een certificaat, mede ondertekend door de afnemer. "Als de trein zo onveilig was, hadden ze toch nooit moeten tekenen?"

Meneer Manfellotto sprak geen Nederlands of Engels, maar Italiaans. De commissieleden spraken dan weer geen Italiaans. Er moest dus een tolk aan te pas komen. Prego.

Ik kijk steeds reikhalzender uit naar de conclusies van de commissie.  8)
saluti
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3394 Gepost op: 11 June 2015, 20:35:31 »
Ja, de v250's waren (zijn) gewoon prima treinen. Niks mis mee!
Heußenstein : HO, DB 1957

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3395 Gepost op: 11 June 2015, 22:27:01 »
Tsja, had iemand verwacht dat die iets anders zou roepen?

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3396 Gepost op: 11 June 2015, 22:48:29 »
Natuurlijk was het een puinhoop, die meneer Manfellotto geleverd heeft.
 Maar zijn bedrijf leverde ook  trams en metro"s , die blijkbaar nooit last gaven.
Ook voor de FS bouwde hij Hoge snelheidstreinen.
 Alleen de treinen voor de Denen en de NS gingen volledig de fout in.
 Ik neem aan toch niet omdat er te weinig (?) toezicht was,een echte vakman bouwt toch ook zonder toezicht een goede trein ?!

Peter

 Laat de Italianen maar mooie muziek schrijven en lekker eten klaarmaken, dat kunnen ze wel , zelfs zonder toezicht...
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4558
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3397 Gepost op: 11 June 2015, 23:26:45 »
De ETR 550 is onder supervisie van Bombardier gemaakt.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3398 Gepost op: 12 June 2015, 00:46:02 »
Die Italiaan heeft natuurlijk wel gelijk dat NS de treinen niet had moeten accepteren als ze niet goed zouden zijn.
Ik neem aan dat bij zo'n project er meerdere fases zijn waarbij de specs getest worden, en op het einde een aantal acceptatieritten.

Dus wat er tijdens de projectfases allemaal getekend is, en uiteindelijk voor de acceptatie ???

Groeten, Alexander

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3399 Gepost op: 12 June 2015, 07:06:00 »
Met de Siemens Valero D gaat het ongeveer hetzelfde, behalve dat ze niet voortijdig worden toegelaten en DB de stekker er niet uittrekt. De producten van Siemens en Alstom worden nog altijd in samenwerking met DB en SNCF ontwikkeld en dan krijg je toch heel andere verhoudingen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4558
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3400 Gepost op: 12 June 2015, 08:07:44 »
Maar ook DB en SNCF zullen toch het aanbestedingcircus doormoeten?

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3401 Gepost op: 12 June 2015, 09:18:22 »
Laat de Italianen maar mooie muziek schrijven en lekker eten klaarmaken, dat kunnen ze wel , zelfs zonder toezicht...

Om een glimlach in dit tranendossier in te brengen: Ach, 2000 jaar geleden, +/- 500 jaar, konden de Italianen er best wat van!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3402 Gepost op: 12 June 2015, 10:03:13 »
Laat de Italianen maar mooie muziek schrijven en lekker eten klaarmaken, dat kunnen ze wel , zelfs zonder toezicht...

*kuch* Sportauto's *hoest* kleding *ahum*

Met de Siemens Valero D gaat het ongeveer hetzelfde, behalve dat ze niet voortijdig worden toegelaten en DB de stekker er niet uittrekt. De producten van Siemens en Alstom worden nog altijd in samenwerking met DB en SNCF ontwikkeld en dan krijg je toch heel andere verhoudingen.

Was het niet zo dat ze bij NS besloten hadden dat je technische kennis over treinen met een gerust hart kon uitbesteden?

Maar ook DB en SNCF zullen toch het aanbestedingcircus doormoeten?

Dat staat er verder los van. Bij DB en SNCF hebben ze mensen die verstand van treinen hebben. NS heeft die kennelijk niet meer.

- Peter
« Laatst bewerkt op: 12 June 2015, 10:04:49 door Peter Korsten »
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3403 Gepost op: 12 June 2015, 11:03:25 »
Tja, hoeveel hogesnelheidstreinen heeft DB niet bij Siemens besteld? Hoeveel hogesnelheidstreinen heeft de SNCF niet bij Alstom besteld?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3404 Gepost op: 12 June 2015, 11:17:05 »
Was het niet zo dat ze bij NS besloten hadden dat je technische kennis over treinen met een gerust hart kon uitbesteden?
Nou, niet helemaal een besluit van NS. Dat is gebeurd toen het hele spulletje uit elkaar getrokken moest worden in 1996. En met het sluiten van Werkspoor is er toen inderdaad heel veel kennis uitgevlogen naar andere bedrijven.
Groeten Joop, machinist Lls