Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:15:02
Lenz Standard+ V2 doet gek door maartenvdb
Vandaag om 14:09:16
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:09:01
Roco modellen op aliexpress door maartenvdb
Vandaag om 14:04:41
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:02:36
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Ronald81
Vandaag om 13:49:56
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door HugoB123
Vandaag om 13:39:19
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:31:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 13:24:27
Trix 1707 DCC resetten door Luud H
Vandaag om 13:18:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:00:47
Airtex foto behang als achtergrond door robstuart
Vandaag om 12:31:41
Van 2D afbeelding naar 3D model door Stootjuk
Vandaag om 12:24:04
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door Eelco Storm
Vandaag om 12:16:07
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 12:10:57
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
Vandaag om 11:56:16
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 11:56:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 11:52:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:35:06
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 11:28:43
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door maartenvdb
Vandaag om 11:26:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:20:44
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:02:17
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 10:40:43
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar? door Pauldg
Vandaag om 10:32:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:25:51
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 09:11:22
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Jelmer
Vandaag om 08:56:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 08:14:59
Minibaan Visserskaai H0 door Alewijn
01 November 2025, 23:10:28
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 664227 keer)

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2985 Gepost op: 07 September 2014, 07:53:57 »
Desondanks hebben de drie grote fabrikanten (Bombardier, Siemens, Alstom) allen ingeschreven. Al kun je vraagtekens zetten hoe serieus de inschrijving van Bombardier was: er werd gevraagd om een vmax van tenminste 220 km/u, en ze bieden een trein aan met een vmax van 200 km/u...
Heußenstein : HO, DB 1957

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2986 Gepost op: 07 September 2014, 07:58:38 »
Ook met de kennis van toen was het oerdom en onbegrijpelijk dat NS zo hoog geboden heeft. En ook met de kennis van toen was het onbegrijpelijk dat het bod geaccepteerd werd. Het was simpelweg onrealistisch hoog. Ook destijds zijn er genoeg partijen met kennis van zaken geweest die daarop hebben gewezen.
Het kan dommigheid zijn geweest, ik vermoed meer dat NS er op heeft gespeculeerd dat de overheid uiteindelijk wel te hulp zou schieten als het te hoge bod tot problemen zou leiden en dat de overheid tegelijkertijd verblind werd door geld.

Huub
Goed punt het laatste.

Ik zie het meer zo.

De totale concessie hoofdrailnet brengt iets van 2 mld euro omzet met zich mee.

Feit is dat openbare aanbesteding, in welke vorm dan ook,van het HRN destijds een kwestie van tijd zou zijn.

Om het eerste stukje van de aanbesteding van het HRN binnen te halen, en de concurrenten buiten te houden, was NS bereid een verlies van enkele tientallen miljoenen te nemen.

Wat de minister betreft: die was in haar nopjes dat ze er voor de belastingbetaler zo'n goede deal uit had gesleept. Hiep hiep hoera!
Heußenstein : HO, DB 1957

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2987 Gepost op: 07 September 2014, 11:03:40 »
Staat er soms een herhaal toets aan?  ???  ;D  ;D
Marius

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2988 Gepost op: 07 September 2014, 11:28:13 »
Eerder een vergeet-toets... :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2989 Gepost op: 07 September 2014, 13:10:28 »

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2990 Gepost op: 07 September 2014, 14:12:27 »
godzijdank...
nu kunnen we weer verder op het spoor met...., ja met wat eigenlijk??
Ook leuk dat de stellen die aan de deense spoorwegen zijn geleverd scheuren in de aspotten hebben..
mvg Jan

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2991 Gepost op: 07 September 2014, 14:23:30 »
je kunt het artikel over het vertrek van de eerste Fyra alleen bekijken door de cookies van de Telegraaf te accepteren, jammer.
Ik had begrepen dat de fyra niet op eigen kracht naar Italie is gegaan maar met behulp van duits materieel. Mocht of kon de Fyra niet op eigen kracht rijden en waarom heeft een duitse firma dat gedaan en niet een nederlands?
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

cup-druc-han

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
  • Ns tijdperk V
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2992 Gepost op: 07 September 2014, 15:20:39 »
Marklin NS tijdperk V

Ponytail

  • Offline Offline
  • Berichten: 402
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2993 Gepost op: 07 September 2014, 15:41:10 »
Via welke route gaan ze eigenlijk?

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6867
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2994 Gepost op: 07 September 2014, 15:44:53 »
HSL denk ik? :P

Gr, Ben.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3257
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2995 Gepost op: 07 September 2014, 15:47:49 »

Ik had begrepen dat de fyra niet op eigen kracht naar Italie is gegaan maar met behulp van duits materieel. Mocht of kon de Fyra niet op eigen kracht rijden en waarom heeft een duitse firma dat gedaan en niet een nederlands?
Harm
misschien omdat die Duitse firma een Italiaanse eigenaar heeft  ;D

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2996 Gepost op: 07 September 2014, 16:32:13 »
je kunt het artikel over het vertrek van de eerste Fyra alleen bekijken door de cookies van de Telegraaf te accepteren, jammer.
Ik had begrepen dat de fyra niet op eigen kracht naar Italie is gegaan maar met behulp van duits materieel. Mocht of kon de Fyra niet op eigen kracht rijden en waarom heeft een duitse firma dat gedaan en niet een nederlands?
Harm
Duitse firma die actief is in Nederland, want er zat natuurlijk ook een Nederlandse machinist op. Nederlandse firma's zijn er bijna niet, ze hebben bijna allemaal een buitenlandse moeder.

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1234
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2997 Gepost op: 07 September 2014, 17:08:20 »
De Fyra heeft geen toelating om door de diverse landen te rijden als zelfstandige trein en wordt daarom gesleept als zijnde wagons.
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1661
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2998 Gepost op: 07 September 2014, 17:16:52 »
van Drehscheibe-'Sichtungen':

Emmerich-Oberhausen- Köln Kalk- Bonntor- Brühl- Remagen- Koblenz- Wiesbaden- Frankfurt Süd- Aschaffenburg- Gemünden- Würzburg.
 
mvg,
Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2999 Gepost op: 07 September 2014, 17:22:13 »
Arrivederci, Fyra!
Bron: ANP