Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door grossraumwagen
Vandaag om 22:53:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644181 keer)

Miniature Holland

  • NL in miniatuur
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 1680
  • Het Haagse openbaar vervoer in model
    • Instagram
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2835 Gepost op: 29 April 2014, 20:34:58 »
Misschien een vraag of onderwerp dat al eerder tersprake is gekomen. Het valt mij op dat er steeds meer icrm rijtuigen in de gekleurde stammen meerijen. Worden de gekleurde rijtuigen weer terug in gerl blauw gespoten of is er iets anders aan de hand?

Gr Jason
« Laatst bewerkt op: 29 April 2014, 21:18:03 door Jason »

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2836 Gepost op: 29 April 2014, 21:05:21 »
Kan je 1 ding met zekerheid zeggen en dat is dat er geen ICM rijtuigen meerijden.
ICM zijn namelijk de koploperstellen.  8)
Volgende tip. Zoek eens op Intercity Direct  (y)
Gr.
Eric

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2837 Gepost op: 29 April 2014, 21:33:43 »
Jason zal de ICR rijtuigen bedoelen lijkt mij zo.

 Vr Gr , Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2838 Gepost op: 29 April 2014, 21:34:37 »
Hoi Jason,

Er worden steeds meer ICRm rijtuigen omgebouwd voor de hogesnelheidslijn inclusief de stuurstandrijtuigen ,die worden aan de TRAXX locomotieven  aangepast die eind dit jaar komen.

  mvg

  Jo

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2839 Gepost op: 29 April 2014, 21:37:15 »
wat moet er dan aan ICRm verbouwd/aangepast worden?

heb weleens gekeken naar de maximaal toegelaten snelheid en dat is 160 idem voor de stuurstand.

aanpassingen aan de stuurstand kan ik me voorstellen vanwege de stuurstroom voor de traxx die anders is dan een 1700

|Groet Martijn
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2840 Gepost op: 29 April 2014, 21:39:32 »
Was dat niet het inbouwen  van  de controle of de deuren goed gesloten zijn, ?
Peter .
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2841 Gepost op: 29 April 2014, 22:18:59 »
wat moet er dan aan ICRm verbouwd/aangepast worden?

heb weleens gekeken naar de maximaal toegelaten snelheid en dat is 160 idem voor de stuurstand.

aanpassingen aan de stuurstand kan ik me voorstellen vanwege de stuurstroom voor de traxx die anders is dan een 1700

|Groet Martijn

De zelfde als de de stuurstandrijtuigen;.
De meeste trek-duw stammen worden omgebouwd voor de hogesnelheidslijn, om te voorkomen ,weer een groot aantal rijtuigen te huren.

mvg

Jo :)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2842 Gepost op: 04 July 2014, 21:38:31 »
Gaat Fyra door Trenitalia ingezet worden in Italië?  Klik

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2843 Gepost op: 04 July 2014, 21:53:59 »
Ach ja, daar zijn ze tenslotte verzot op Italiaans design .......... ;)

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2844 Gepost op: 04 July 2014, 23:15:09 »
Ah, weer nieuws in een in slaap gesukkeld draadje  ;D

Als ik de gebrekkige Goolge Translate moet geloven, is AB bezig met rij testen in Italie. De laatste opmerking in het stukje duidt mijn inziens op een opmerking dat de Italianen deze treinen vaker zullen zien (oa in September) tijdens verdere testen.

Jan-Peter
(Die dus geen woord Italiaans spreekt, af geszonderd van "Due Pizza Funghi, per favore".)
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2845 Gepost op: 04 July 2014, 23:35:07 »
Ha, ze zijn begonnen met testen, wel een beetje laat.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2846 Gepost op: 05 July 2014, 06:28:21 »
Ze vertouwen hun eigen product duidelijk ook niet.

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1595
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2847 Gepost op: 05 July 2014, 07:46:29 »
Was die ombouw niet iets met de toiletten?

Die testritten zullen wel deel uitmaken van de inleidende manoeuvres voor een tig jaar durend juridisch steekspel.

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2848 Gepost op: 05 July 2014, 12:33:09 »
Er komt geen juridisch steekspel Ivan, NS en AnsaldoBreda hebben al een deal gemaakt over de afwikkeling van deze zaak.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2849 Gepost op: 05 July 2014, 12:38:09 »
Nee hoor, het juridische gedoe is over, zowel NS als NMBS hebben een minnelijke (nou ja) schikking getroffen, waarbij partijen beloofden van verdere stappen af te zien.

Dirk