En van de 187 pagina's die dit topic nu telt, is het elke 5 pagina's wel verteld dat ICE's, TGV en allerlei andere treinen geen optie's waren....
De Fyra had eerste instantie nooit besteld mogen worden,want Denemarken heeft zelfs met klem gewaarschuwd ,met deze firmain zee te gaan.Als men geluisterd had was Denemarken van hun en wij van de onze problemen af,dan was Ansaldobreda failliet gweesty.Maar ja eigenwijs de hoge heren zijn,is niet hun geld !!!
Dat de Belgen dwars liggen ,is niet verwonderlijk ,want door Rotterdam af te schermen worden de direct lijnen van Antwerpenzoveel mogelijk geboycot .Denk aan de IJzeren Rijn,Venlo , Herzogenrath Sittard,allemaal lijnen die met zoveel mogelijke smoezen om de Belgen klein te houden.Het zelfde geld voor de Oosterschelde die niet uitgediept wordt.Belgische Cargotreinen rijden zo makkelijk 80 tot 120 km om naar hun bestemming in Duitsland.Het is zelfs zo erg,dat de Nederlandse regering mee gefinancierd heeft aan de modernisering van brug in Morresnet .Dan hoeft men niks te doen aan de Limburgse spoorlijnen .
Het zelfde geld voor de Oosterschelde die niet uitgediept wordt.
Om over dit gezwam maar te zwijgen. Oosterschelde is uiteindelijk keurig uitgediept.
Het moet geen IJzeren Rijndraadje worden (dat is er al ) [...]
Het is mijns inziens toch on topic, omdat hetzelfde nationalisme mede verantwoordelijk is voor het gebrek aan welwillendheid om tot een behoorlijk hogensnelheidsverbinding Amsterdam-Brussel te komen.