Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aachenau West door Vroeger
Vandaag om 18:13:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob11
Vandaag om 18:01:14
MiWuLa door Olav
Vandaag om 17:29:24
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 17:27:51
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:21:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 17:18:13
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald A.
Vandaag om 17:16:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door nighttrain1
Vandaag om 17:04:20
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 16:42:47
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:29:51
Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
Vandaag om 16:08:56
maatvoering AKI door MOVisser
Vandaag om 15:46:52
Stalen rijtuigen van NS door Hans Reints
Vandaag om 15:33:38
br 041 334-4 Fleischmann H0 door 008200
Vandaag om 15:31:19
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 15:29:40
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Ronald Halma
Vandaag om 15:09:55
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 14:29:11
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door 1200blauw
Vandaag om 14:20:57
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:55:17
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Biesje
Vandaag om 13:03:12
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:56:19
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door HugoB123
Vandaag om 12:45:33
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Jelmer
Vandaag om 09:20:08
Eyro Interlaken door Bas, Dordrecht
Vandaag om 08:52:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:19:23
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Sven
21 August 2025, 23:24:08
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
21 August 2025, 23:06:07
Da's Daz 2 door Huup
21 August 2025, 21:15:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
21 August 2025, 20:47:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
21 August 2025, 20:01:45
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 647270 keer)

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2520 Gepost op: 07 October 2013, 22:04:02 »
Dat maakt het voor de lezer leuker om te lezen. :)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2521 Gepost op: 07 October 2013, 22:08:16 »
Dat maakt het voor de lezer leuker om te lezen. :)

Voor plat vermaak raad ik je aan om iedere dag rtl 4 aan te zetten rond 20:00...  ;D

@ Illya: reactie volgt later, ik mag mij komende nacht weer braaf op treintjes rijden storten.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2522 Gepost op: 07 October 2013, 23:25:38 »
Waarom hebben we in NL zo'n behoefte aan "wij v.s. zij" loopgraven?

Spreek voor jezelf. ;D

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

KoploperMau

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2523 Gepost op: 08 October 2013, 11:56:06 »
Harder rijden is ook een manier om de capaciteit te verhogen, iets waarmee Nederland dus wel degelijk een probleem heeft.
Peter, Peter toch...!  :'(

Harder rijden verlaagd juist de capaciteit omdat de opvolgtijden langer moeten zijn. Een TGVs op de LGV Nord moeten minimaal drie minuten uit elkaar rijden omdat die dingen bij een noodstop 9km nodig hebben om normaal tot stilstand te komen. Een Sprinter met 120 km/h zou in ideale omstandigheden binnen een minuut kunnen worden opgevolgd door de volgende Sprinter (uitgaande van seinafstand 750m). Een TGV met 300 km/h legt echter veel meer afstand af en heeft dus langer nodig om te stoppen, waardoor je een langere volgafstand krijgt.  ;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2524 Gepost op: 08 October 2013, 12:21:03 »
Desondanks worden treinen in NL 3 minuten na mekaar geplanned, dus gaat dat niet helemaal op.

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2525 Gepost op: 08 October 2013, 13:12:39 »
Een Sprinter met 120 km/h zou in ideale omstandigheden binnen een minuut kunnen worden opgevolgd door de volgende Sprinter (uitgaande van seinafstand 750m).
En dan rij je met de sprinter die volgt continue 40km/u. De volgafstand is in de meest ideale situatie 1500 meter.

Sprinter 1 - rood sein - leeg blok - geel sein - leeg blok - groen sein - Sprinter 2

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2526 Gepost op: 08 October 2013, 14:30:43 »
"Ideale omstandigheden" betekent ERTMS en glijdende blokken... niet ons primitieve blokstelsel wat inderdaad een vrij blok tussen twee treinen vergt ;)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11662
    • Mijn fotoarchief

NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2528 Gepost op: 09 October 2013, 16:59:20 »
Hmm........de reactie van SP zegt al genoeg ;D

En hoe haalt het AB in zijn hoofd, om te zeggen dat de treinen snel weer op het spoor zijn als ze toch dondersgoed weten dat de V250 meer dan 2000 strafpunten hebben  ??? ::)

http://www.youtube.com/watch?v=Pj2cli7WYD8
« Laatst bewerkt op: 09 October 2013, 17:02:18 door NS/NMBS fan uit Oostenrijk »

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2529 Gepost op: 09 October 2013, 17:03:49 »
Als men er bij AB ervan overtuigd zijn dat ze (V250..) snel (weer?) zouden kunnen gaan rijden, waarom kon dat dan niet véééél eerder?
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2530 Gepost op: 09 October 2013, 19:06:46 »
Tja..........tactiek denk ik, maar voor dat ze met verontschuldigingen kwamen werd eerst de NS de schuld gegeven dat ze de treinen fout  bedienden (y) ??? :o >:(

« Laatst bewerkt op: 09 October 2013, 19:10:34 door NS/NMBS fan uit Oostenrijk »

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2531 Gepost op: 09 October 2013, 19:15:38 »
Ik voel me niet aangesproken, hoor ;D

Een baas waar ik in m'n jeugd op m'n vrije zaterdag voor werkte, zei wel eens: "'t moet eerst lelijk worden voor het mooi wordt." Dat eerste is het al geworden, dat geeft hoop voor het tweede 8) ;D (y)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2532 Gepost op: 09 October 2013, 20:36:11 »
,,t moet eerst lelijk worden voor het mooi wordt"

Hmmm......klopt wel maar inmiddels vind ik de V250 toch wel mooie treinstellen........en van die trein gaat het beneluxspoor-forum nog wat heel specials zien in 2014 ;D

Enz kijken hoe dat nu echt door gaat met het gesprek tussen SP/NS en AB............ ??? ::)

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2533 Gepost op: 09 October 2013, 20:58:08 »
Ik doelde meer op de situatie, niet zo zeer op de treinstellen ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2534 Gepost op: 09 October 2013, 21:14:50 »
Hmm........de reactie van SP zegt al genoeg ;D

En hoe haalt het AB in zijn hoofd, om te zeggen dat de treinen snel weer op het spoor zijn als ze toch dondersgoed weten dat de V250 meer dan 2000 strafpunten hebben  ??? ::)

http://www.youtube.com/watch?v=Pj2cli7WYD8

AB is onderhand net als kauwgom onder je schoen, je komt er maar moeilijk van af...
Meer NS in spoor 1!