Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Eelco Storm
Vandaag om 17:55:54
Vervangen wissels flm profi door Josephes
Vandaag om 16:43:23
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 16:40:29
De Projecten van RetroJack door Hans GJ
Vandaag om 16:40:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Gino
Vandaag om 16:34:17
Project X...... door spoorzeven
Vandaag om 16:32:48
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door Frans Peeters
Vandaag om 16:22:02
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 16:14:15
Ervaringen met EVA (Ethylene-vinyl acetate) foam/rubber als rail-underlayment. door MOVisser
Vandaag om 16:12:17
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door AlbertG
Vandaag om 15:46:07
Hoe een schaduwstation automatiseren door Eric v C
Vandaag om 15:21:34
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
Vandaag om 15:07:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:00:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door aad52
Vandaag om 13:47:47
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:26:50
Modulebaan.nl - kleine keerlussen µMh0UB's door NS264
Vandaag om 12:23:34
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frans Peeters
Vandaag om 12:18:23
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
Vandaag om 11:59:38
Show je werkplek door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 11:58:26
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 11:17:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:16:31
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
Nahmertaler Kleinbahn door spoorijzer
Vandaag om 11:06:43
De dingen die je kan maken uit een plaat. door MOVisser
Vandaag om 10:50:42
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 10:47:57
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door verst107
Vandaag om 09:52:50
NS 8800 in spoor 0 door bollen neus
Vandaag om 09:20:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:32:10
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
08 October 2025, 22:26:30
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Hans1963
08 October 2025, 22:18:48
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 659497 keer)

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2520 Gepost op: 07 October 2013, 22:04:02 »
Dat maakt het voor de lezer leuker om te lezen. :)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2521 Gepost op: 07 October 2013, 22:08:16 »
Dat maakt het voor de lezer leuker om te lezen. :)

Voor plat vermaak raad ik je aan om iedere dag rtl 4 aan te zetten rond 20:00...  ;D

@ Illya: reactie volgt later, ik mag mij komende nacht weer braaf op treintjes rijden storten.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2522 Gepost op: 07 October 2013, 23:25:38 »
Waarom hebben we in NL zo'n behoefte aan "wij v.s. zij" loopgraven?

Spreek voor jezelf. ;D

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

KoploperMau

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2523 Gepost op: 08 October 2013, 11:56:06 »
Harder rijden is ook een manier om de capaciteit te verhogen, iets waarmee Nederland dus wel degelijk een probleem heeft.
Peter, Peter toch...!  :'(

Harder rijden verlaagd juist de capaciteit omdat de opvolgtijden langer moeten zijn. Een TGVs op de LGV Nord moeten minimaal drie minuten uit elkaar rijden omdat die dingen bij een noodstop 9km nodig hebben om normaal tot stilstand te komen. Een Sprinter met 120 km/h zou in ideale omstandigheden binnen een minuut kunnen worden opgevolgd door de volgende Sprinter (uitgaande van seinafstand 750m). Een TGV met 300 km/h legt echter veel meer afstand af en heeft dus langer nodig om te stoppen, waardoor je een langere volgafstand krijgt.  ;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2524 Gepost op: 08 October 2013, 12:21:03 »
Desondanks worden treinen in NL 3 minuten na mekaar geplanned, dus gaat dat niet helemaal op.

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2525 Gepost op: 08 October 2013, 13:12:39 »
Een Sprinter met 120 km/h zou in ideale omstandigheden binnen een minuut kunnen worden opgevolgd door de volgende Sprinter (uitgaande van seinafstand 750m).
En dan rij je met de sprinter die volgt continue 40km/u. De volgafstand is in de meest ideale situatie 1500 meter.

Sprinter 1 - rood sein - leeg blok - geel sein - leeg blok - groen sein - Sprinter 2

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2526 Gepost op: 08 October 2013, 14:30:43 »
"Ideale omstandigheden" betekent ERTMS en glijdende blokken... niet ons primitieve blokstelsel wat inderdaad een vrij blok tussen twee treinen vergt ;)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11703
    • Mijn fotoarchief

NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2528 Gepost op: 09 October 2013, 16:59:20 »
Hmm........de reactie van SP zegt al genoeg ;D

En hoe haalt het AB in zijn hoofd, om te zeggen dat de treinen snel weer op het spoor zijn als ze toch dondersgoed weten dat de V250 meer dan 2000 strafpunten hebben  ??? ::)

http://www.youtube.com/watch?v=Pj2cli7WYD8
« Laatst bewerkt op: 09 October 2013, 17:02:18 door NS/NMBS fan uit Oostenrijk »

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2529 Gepost op: 09 October 2013, 17:03:49 »
Als men er bij AB ervan overtuigd zijn dat ze (V250..) snel (weer?) zouden kunnen gaan rijden, waarom kon dat dan niet véééél eerder?
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2530 Gepost op: 09 October 2013, 19:06:46 »
Tja..........tactiek denk ik, maar voor dat ze met verontschuldigingen kwamen werd eerst de NS de schuld gegeven dat ze de treinen fout  bedienden (y) ??? :o >:(

« Laatst bewerkt op: 09 October 2013, 19:10:34 door NS/NMBS fan uit Oostenrijk »

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2531 Gepost op: 09 October 2013, 19:15:38 »
Ik voel me niet aangesproken, hoor ;D

Een baas waar ik in m'n jeugd op m'n vrije zaterdag voor werkte, zei wel eens: "'t moet eerst lelijk worden voor het mooi wordt." Dat eerste is het al geworden, dat geeft hoop voor het tweede 8) ;D (y)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2532 Gepost op: 09 October 2013, 20:36:11 »
,,t moet eerst lelijk worden voor het mooi wordt"

Hmmm......klopt wel maar inmiddels vind ik de V250 toch wel mooie treinstellen........en van die trein gaat het beneluxspoor-forum nog wat heel specials zien in 2014 ;D

Enz kijken hoe dat nu echt door gaat met het gesprek tussen SP/NS en AB............ ??? ::)

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2533 Gepost op: 09 October 2013, 20:58:08 »
Ik doelde meer op de situatie, niet zo zeer op de treinstellen ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 873
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2534 Gepost op: 09 October 2013, 21:14:50 »
Hmm........de reactie van SP zegt al genoeg ;D

En hoe haalt het AB in zijn hoofd, om te zeggen dat de treinen snel weer op het spoor zijn als ze toch dondersgoed weten dat de V250 meer dan 2000 strafpunten hebben  ??? ::)

http://www.youtube.com/watch?v=Pj2cli7WYD8

AB is onderhand net als kauwgom onder je schoen, je komt er maar moeilijk van af...
Meer NS in spoor 1!