Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baanbouw Rehausen2 door Lobomotion69
Vandaag om 02:38:28
Modelspoorbaan van Einte door Lobomotion69
Vandaag om 02:31:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Silvolde
Vandaag om 00:03:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
08 September 2025, 23:51:23
Raadplaatje door Robert vh Prutsert
08 September 2025, 23:32:27
Da's Daz 2 door Huup
08 September 2025, 23:27:35
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
08 September 2025, 23:00:05
Haandrecht materieel door orientexpress
08 September 2025, 22:15:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
08 September 2025, 22:03:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
08 September 2025, 22:00:26
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
08 September 2025, 21:35:43
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
08 September 2025, 21:17:54
Veevervoer ss/ ns door klusser
08 September 2025, 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
08 September 2025, 20:05:15
Welke winkel voert deze merken? door Hennie
08 September 2025, 19:55:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
08 September 2025, 19:15:46
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
08 September 2025, 18:27:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
08 September 2025, 18:14:16
Au bord de la Cèze door Chris80
08 September 2025, 17:59:51
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen? door Robert vh Prutsert
08 September 2025, 17:25:36
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
08 September 2025, 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
08 September 2025, 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
08 September 2025, 13:25:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
08 September 2025, 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
08 September 2025, 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
08 September 2025, 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
08 September 2025, 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
08 September 2025, 09:10:43
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 650844 keer)

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2985 Gepost op: 07 September 2014, 07:53:57 »
Desondanks hebben de drie grote fabrikanten (Bombardier, Siemens, Alstom) allen ingeschreven. Al kun je vraagtekens zetten hoe serieus de inschrijving van Bombardier was: er werd gevraagd om een vmax van tenminste 220 km/u, en ze bieden een trein aan met een vmax van 200 km/u...
Heußenstein : HO, DB 1957

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2986 Gepost op: 07 September 2014, 07:58:38 »
Ook met de kennis van toen was het oerdom en onbegrijpelijk dat NS zo hoog geboden heeft. En ook met de kennis van toen was het onbegrijpelijk dat het bod geaccepteerd werd. Het was simpelweg onrealistisch hoog. Ook destijds zijn er genoeg partijen met kennis van zaken geweest die daarop hebben gewezen.
Het kan dommigheid zijn geweest, ik vermoed meer dat NS er op heeft gespeculeerd dat de overheid uiteindelijk wel te hulp zou schieten als het te hoge bod tot problemen zou leiden en dat de overheid tegelijkertijd verblind werd door geld.

Huub
Goed punt het laatste.

Ik zie het meer zo.

De totale concessie hoofdrailnet brengt iets van 2 mld euro omzet met zich mee.

Feit is dat openbare aanbesteding, in welke vorm dan ook,van het HRN destijds een kwestie van tijd zou zijn.

Om het eerste stukje van de aanbesteding van het HRN binnen te halen, en de concurrenten buiten te houden, was NS bereid een verlies van enkele tientallen miljoenen te nemen.

Wat de minister betreft: die was in haar nopjes dat ze er voor de belastingbetaler zo'n goede deal uit had gesleept. Hiep hiep hoera!
Heußenstein : HO, DB 1957

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2987 Gepost op: 07 September 2014, 11:03:40 »
Staat er soms een herhaal toets aan?  ???  ;D  ;D
Marius

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2988 Gepost op: 07 September 2014, 11:28:13 »
Eerder een vergeet-toets... :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2989 Gepost op: 07 September 2014, 13:10:28 »

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2990 Gepost op: 07 September 2014, 14:12:27 »
godzijdank...
nu kunnen we weer verder op het spoor met...., ja met wat eigenlijk??
Ook leuk dat de stellen die aan de deense spoorwegen zijn geleverd scheuren in de aspotten hebben..
mvg Jan

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2991 Gepost op: 07 September 2014, 14:23:30 »
je kunt het artikel over het vertrek van de eerste Fyra alleen bekijken door de cookies van de Telegraaf te accepteren, jammer.
Ik had begrepen dat de fyra niet op eigen kracht naar Italie is gegaan maar met behulp van duits materieel. Mocht of kon de Fyra niet op eigen kracht rijden en waarom heeft een duitse firma dat gedaan en niet een nederlands?
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

cup-druc-han

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
  • Ns tijdperk V
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2992 Gepost op: 07 September 2014, 15:20:39 »
Marklin NS tijdperk V

Ponytail

  • Offline Offline
  • Berichten: 402
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2993 Gepost op: 07 September 2014, 15:41:10 »
Via welke route gaan ze eigenlijk?

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6759
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2994 Gepost op: 07 September 2014, 15:44:53 »
HSL denk ik? :P

Gr, Ben.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2995 Gepost op: 07 September 2014, 15:47:49 »

Ik had begrepen dat de fyra niet op eigen kracht naar Italie is gegaan maar met behulp van duits materieel. Mocht of kon de Fyra niet op eigen kracht rijden en waarom heeft een duitse firma dat gedaan en niet een nederlands?
Harm
misschien omdat die Duitse firma een Italiaanse eigenaar heeft  ;D

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2996 Gepost op: 07 September 2014, 16:32:13 »
je kunt het artikel over het vertrek van de eerste Fyra alleen bekijken door de cookies van de Telegraaf te accepteren, jammer.
Ik had begrepen dat de fyra niet op eigen kracht naar Italie is gegaan maar met behulp van duits materieel. Mocht of kon de Fyra niet op eigen kracht rijden en waarom heeft een duitse firma dat gedaan en niet een nederlands?
Harm
Duitse firma die actief is in Nederland, want er zat natuurlijk ook een Nederlandse machinist op. Nederlandse firma's zijn er bijna niet, ze hebben bijna allemaal een buitenlandse moeder.

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1236
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2997 Gepost op: 07 September 2014, 17:08:20 »
De Fyra heeft geen toelating om door de diverse landen te rijden als zelfstandige trein en wordt daarom gesleept als zijnde wagons.
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1658
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2998 Gepost op: 07 September 2014, 17:16:52 »
van Drehscheibe-'Sichtungen':

Emmerich-Oberhausen- Köln Kalk- Bonntor- Brühl- Remagen- Koblenz- Wiesbaden- Frankfurt Süd- Aschaffenburg- Gemünden- Würzburg.
 
mvg,
Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2999 Gepost op: 07 September 2014, 17:22:13 »
Arrivederci, Fyra!
Bron: ANP