Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Railpassie
Vandaag
om 19:34:33
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
Herb73
Vandaag
om 19:30:58
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
Eric B
Vandaag
om 19:06:08
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Thom
Vandaag
om 19:02:59
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 18:57:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 18:51:42
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 18:44:25
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Albert.H0
Vandaag
om 18:22:17
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 17:46:39
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten?
door
Tom Z.
Vandaag
om 17:44:08
NS Mat 35 Maple Leaf
door
Ronald A.
Vandaag
om 17:37:12
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Met een sik
Vandaag
om 17:36:57
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor
door
MichielB
Vandaag
om 17:02:02
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
ES44C4
Vandaag
om 16:59:23
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988
door
Peter Kleton
Vandaag
om 16:44:10
Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd
door
henkoia
Vandaag
om 15:55:00
FS en de Frecciarossa Europea
door
Huup
Vandaag
om 15:30:14
Revier Rheinbrenner (H0)
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:13:54
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken
door
grossraumwagen
Vandaag
om 15:03:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Dave.......
Vandaag
om 14:31:06
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 14:15:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:23:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Loki
Vandaag
om 13:04:29
Mijn geweatherde modellen
door
Frank103
Vandaag
om 12:39:25
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:38:09
Rondom Charlois
door
Montanbahn
Vandaag
om 12:32:40
soundprobleem piko 2000 decoder
door
Coen Burki
Vandaag
om 11:46:53
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 11:27:50
Een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 11:23:25
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing
door
Gerard
Vandaag
om 11:10:18
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Groenewoud 2.0/2.1
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
Omlaag
Auteur
Topic: Groenewoud 2.0/2.1 (gelezen 13569 keer)
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8624
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #30 Gepost op:
11 October 2012, 13:34:20 »
Citaat van: Ronald69 op 11 October 2012, 13:00:25
Bij mij wordt de draaischijf alleen voor stoom gebruikt.
Duidelijk.
Gelogd
Jeroen
Ronald69
Offline
Berichten: 3014
Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #31 Gepost op:
13 October 2012, 18:24:57 »
Zoals eerder gezegd, moest even puzzelen en uitvogelen en met dit als resultaat.
Op de plek van het goederenspoor bevindt zich een mangat die d.m.v. een afneembaar deksel toegang biedt op de helixsporen. Hoe dit te fabriceren en of het toepasbaar is kom ik tijdens de bouw wel achter.
tips, opmerkingen en commentaren zijn welkom.
Grt, Ronald.
Gelogd
Grt, Ronald.
Kashmir47
Thijs
Offline
Berichten: 207
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #32 Gepost op:
15 October 2012, 19:06:36 »
Allereerst een mooi plan!
Waar ik nog naar zit te kijken is (het onderste deel van het plan) de
wissel
die de 2 sporen van 140 verbinden, met de
binnenbocht
rechts van het langwerpige mangat...
De term "keerlus" is al genoemd, maar volgens lukt dat op deze manier niet. Zoals ik het nu zie, wordt daar kortsluiting gemaakt.
Ben benieuwd of ik dit goed gezien heb of er volledig naast schiet...
Groeten Thijs.
Gelogd
Mijn spul:
Testbaan
|
Baanplan
|
Ombouw Loc's
rjr
Offline
Berichten: 2083
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #33 Gepost op:
15 October 2012, 19:27:46 »
Dat is geen enkel probleem, je moet alleen niet daar de keerlus zoeken, maar in het spoor langs dat mangat dat de cirkel rond maakt. Daar heb je ruimte en daar zit je keerlus. Geeft je vervolgens ook geen problemen meer in je kopstation.
Als je die wel in dat rode cirkeltje wilt oplossen dan krijg je voor je kopstation een tweede probleem, dus dat moet je helemaal niet willen. Vanaf je kopstation bijde sporen, binnen komend en wegrijdend, gelijk gepoold aansluiten, dan zul je zien dat het probleem zich vanzelf oplost.
Zoals ook al eens elders aangegeven, je moet de keerlus problemen in het groter geheel bekijken, dan is er meestal een heel eenvoudige oplossing.
Roelco
Gelogd
Kashmir47
Thijs
Offline
Berichten: 207
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #34 Gepost op:
15 October 2012, 19:51:25 »
Ah, ik snap em. Goed bezig
Groeten Thijs.
Gelogd
Mijn spul:
Testbaan
|
Baanplan
|
Ombouw Loc's
Ronald69
Offline
Berichten: 3014
Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #35 Gepost op:
16 October 2012, 01:07:23 »
Thijs,
Bedankt voor het commentaar.
Roelco,
Prima uitleg, dank hiervoor.
Ondertussen ben ik nog steeds aan het puzzelen want als ik de perronsporen op deze manier maak kom ik lengte te kort. Ik heb min. 1.50mtr. nodig voor: loc - 4 rijtuigen - "verse loc" en heb nu +/- 1.38mtr.
Wordt vervolgd........
Grt, Ronald.
Gelogd
Grt, Ronald.
rjr
Offline
Berichten: 2083
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #36 Gepost op:
16 October 2012, 08:53:36 »
Als je op je kopstation bedoeld, daar is links van de kop sporen nog wat ruimte over, misschien niet het mooiste om helemaal tot het einde door te bouwen, maar wel de eenvoudigste oplossing om je sporen ( of een paar er van ) langer te maken. Weet natuurlijk niet of dat ook lang genoeg is dan.
Roelco
Gelogd
Ronald69
Offline
Berichten: 3014
Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #37 Gepost op:
17 October 2012, 09:31:28 »
Waarschijnlijk gaat dit het worden, perronsporen verlengd tot 1.50mtr. en wisselstraat vereenvoudigd.
Wordt geen baan met intensief treinverkeer maar meer nadruk op scenery met af en toe een trein.
Grt, Ronald.
Gelogd
Grt, Ronald.
jakop
Gast
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #38 Gepost op:
17 October 2012, 09:47:27 »
Hoi Ronald,
Eenvoudiger is vaak beter dat ben ik met je eens. Maar nu heb je een dubbelsporig traject, een 4 sporig station en alle verkeer moet zich over 1 engelsman 'wringen'.
Geen probleem als er bijna geen trein rijdt, maar 4 perronsporen is op zich geen klein stationnetje.
Er kan nu geen trein tegelijk vertrekken met een binnenkomende zonder dat de één op de ander moet wachten.
Ik zou daar de zaak toch dubbelsporig houden om bovenstaande reden.
Leuk baanplan verder
Groet,
Jakop
Gelogd
Ivo vS
H0 modelbaan Reithsburg, 1930-1940
Offline
Berichten: 702
More is less....ik doe graag van veel een beetje.
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #39 Gepost op:
17 October 2012, 09:58:04 »
Hoi Ronald,
Je zou voor wat meer perronlengte de wisselstraat in de bocht kunnen verwerken.
Wil je makkelijk verse loc's kunnen aanvoeren vanuit de loods(BW) naar alle perronsporen?
Mogelijk kun je dan je BW meer rechtsonderin plaatsen. (Waar nu twee kopsporen liggen.)
Zodat via spoor "21" je BW bereikbaar is en via spoor "31" de kopsporen.
Leuk ontwerp, veel succes met verder puzzelen.
groet,
Ivo vS
Gelogd
groet,
Ivo vS
jakop
Gast
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #40 Gepost op:
17 October 2012, 10:22:19 »
Zo bedoel ik
Gelogd
Ronald69
Offline
Berichten: 3014
Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #41 Gepost op:
17 October 2012, 10:51:18 »
Jakob en Ivo,
Dank voor het meedenken, ben bezig om te kijken hoe dit in te passen.
Ivo, het was de bedoeling om de sporen 3 en 4 te reserveren voor de stomers, 1 en 2 voor eloc en treinstel.
Goed, nog even verder puzzelen dus.
Grt, Ronald.
Gelogd
Grt, Ronald.
rjr
Offline
Berichten: 2083
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #42 Gepost op:
17 October 2012, 11:11:04 »
Als 3 en 4 voor stomers zijn, dan is dat dus geen probleem, die kunnen de lok verzorging bereiken. Voor spoor 1 en 2 kan er op 5 eventueel een lok klaar staan.
Wel zou ik de verbinding vanuit spoor 4 naar de lok verzorging behouden. Komt bij mij wat beter over dan nu z'n los lang spoor aan de draaischijf.
En dat alles over 1 wissel moet hebben we het eerder in dit draadje ook al over gehad. Vindt het zelf ook wat onnatuurlijk dat aan het eind van een dubbelsporig traject alles toch over 1 wissel moet om een station binnen te komen. had het net zo goed aan een enkel spoors traject kunnen liggen. Maar dat is een keuze die je maakt.
Roelco
Gelogd
Ronald69
Offline
Berichten: 3014
Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #43 Gepost op:
18 October 2012, 14:40:40 »
Plan nummer zoveel met de aanpassing van de stationssporen.
Mocht iemand de juiste indeling qua nummering weten van de sporen 21, 22, en 31 dan hoor ik dat graag.
Grt, Ronald.
Gelogd
Grt, Ronald.
Ronald69
Offline
Berichten: 3014
Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #44 Gepost op:
22 October 2012, 12:28:59 »
Iemand nog ideeën, tips, op/aanmerkingen en dergelijke?
Grt, Ronald.
Gelogd
Grt, Ronald.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Groenewoud 2.0/2.1