Komen we bij de fabrikanten. Hulde voor Artitec en Piko dat ze zich hier wel presenteren. Zou fijn zijn als de andere merken dit ook zouden doen.
Wat ik niet snap is dat die mensen met soms gigantische rugzakken daar vrij kunnen rondlopen. Naast dat het voor andere bezoekers bijzonder irritant is, "verdwijnt" er soms toch wel wat in.
Ben afgelopen zaterdag ook op de beurs geweest en deel de mening van velen dat het een beetje tegenviel. Met name bij de kraampjes was het toch niet echt spectaculair. Heb ook met een standhouder staan praten die er al vele jaren staat en die klaagde opnieuw dat er nogal wat "kwijtraakt" waardoor de lol er wel van afgaat.Wat ik niet snap is dat die mensen met soms gigantische rugzakken daar vrij kunnen rondlopen. Naast dat het voor andere bezoekers bijzonder irritant is, "verdwijnt" er soms toch wel wat in.Waarom doet de organisatie daar niets aan en laat deze mensen hun bagage bij de ingang achter. Het is soms ongelooflijk hoe groot deze dingen zijn en men schijnbaar alleen oog voor zichzelf heeft. Kan me voorstellen dat er standhouders zijn die het voor gezien houden.
Als je als bezoeker je rugzak moet afgeven bij de ingang dan verdwijnen er ook bezoekers. Ik zal dan zeker niet weer terugkomen. Tuurlijk verdwijnt er wel eens wat in, Als ik wat koop moet ik het toch ergens kwijt. En ja er verdwijnt ook wel eens wat uit. Eten/drinken/snoepjes.En irritant voor andere bezoekers? Is maar net waar je je aan wil ergeren. Dat er mensen met een rugzak rondlopen hoeft helemaal geen probleem te zijn, net als dat er mensen met een kinderwagen rondlopen, of mensen die tig plastic tasjes in de hand hebben met al hun koopwaar. En suggereren dat mensen met een rugzak dingen zouden meenemen zonder te betalen is natuurlijk grote onzin. Er zal best eens wat verdwijnen, maar dat gaat echt niet in een rugzak. Juist als je bij een stand staat en uitgebreid je rugzak pakt om de gestolen waar in te stoppen valt het erg op. Juist een klein plastic tasje dat je onder de tafel hangend mee neemt is makkelijk te vullen met materiaal net op de rand van de tafel. Helaas zijn er altijd mensen die denken meer recht te hebben op spullen van een ander dan de eigenaar, en die moeten aangepakt worden. Maar daarvoor rugzakdragers in het algemeen de schuld geven, en hun zelfs de toegang tot een beurs te verbieden is onzin. Reken maar niet dat er ook maar 1 ding minder gestolen zal worden als alle rugzakken van de beurs verdwenen zijn.