https://youtu.be/qWU9bvQuiqU
Overigens misschien eens kijken naar de OBB 2050 project, 12 cylinder 2-takt met 835 RPM.
Zo, wastie weer Even gewacht op wat onderdelen...... die rechtsboven dus... 12mm en 10.5mm wielen... Linksonder de oude, met de asstompjes.... die afgedraaid moesten worden op 2mm. Maar ook de plastic busjes uit de halfgeisoleerde wielen moesten er uit en vervangen worden Dus 6 busjes gedraaid, 12 asstompjes en twee as-bussen van tandwielen ontdaan, de wielen er weer op geperst en de voorkanten vlakgedraaid... 4 uur in totaal Wordt een dure loc zo ( wielen waren 'maar' 36 Euri )Rechtsboven al de middenassen compleet gemonteerd. Echter zonder de zwarte busjes iets in te korten... Op de foto zie je de originele bussen, die hebben een klein flensje van ca 15/100e mm. Daardoor kwamen de wielen niet meer op 14.4... alles weer uit elkaar dus en de as-bussen ook afgedraaid ! ... na een proefrit bleek dat de aangedreven wielen toch wel ernstig in NEM wissels wegzakken. ( nieuwe wielen zijn RP25 ) Dus... de aslagers van de middelste assen verhoogd met 0.75mm ( het verschil tussen de stralen van de wielen. ) Ging uiteindelijk simpel: Plaatje 0.8 opsolderen... ... alles netjes rechtgefreesd en tenslotte er nog eens 0.1mm afgefreesd, zodat...... de middelste as net iets meer kan inzakken dan de buitenste...... zal ongeveer een halve mm zijn...... toen na flink wat proefritten en de zijdelingse speling wat afstellen, de draaistellen zwart en de wielen bruingeverfd...... scheenplaten ervoor en... je ziet er nauwelijks iets van Waarom dan gedaan ? Nou, omdat ik het kan En nu WEET dat de correcte wielen er onder zitten. Overigens lopen deze wielen veel stiller en nemen beter stroom af en is de asindeling nu niet langer Co' Co' maar (A1A)' (A1A)' net zoals bij de echte Beel En filmpjes van de proefritten...Wordt vervolgd,Grtzz,Karst