Ik vind het toch altijd weer knap dat mensen dat door de verflagen heen kunnen zien.
Bas... jij ook altijd met je prijzen........
Nee, dat gaat niet, maar je ziet het wel aan de rij-eigenschappen. De metalen loc rijdt mooier op de rails vind ik.
Het verschil in rijeigenschappen tussen beide loks wordt bepaald door de kwaliteit van de aandrijving en dan wint Roco het in dit geval. Meestal trouwens.
..... je ziet dat de Roco loc van plastic is en de Marklin van metaal.
Ja die rooster staat te laag vindt ik ook raar staan bij de 1602 maar dat kan je aanpassen door een dun laagje te spuiten ( alle kleine beetjes helpen )Hier duidelijke foto van de 1838http://members.home.nl/basvdlouw/IMG_0504(1).JPGhttp://members.home.nl/basvdlouw/IMG_0503.JPGHier valt duidelijker te zien hoe een roco eruit ziet.
Volgens mij zijn ze door hem zelf gemaakt.Willem
Wat is het verschil? Ik vermoed het geluid van de motor .......... ik ruik weer de eeuwige strijd tussen de "Marklin-isten" en de "gelijkstromers" Roco hanteert de eeuig geroemde cardan aandrijving en Märklin de eeuwig verguisde rondmotor.Als ik naar de beide construktieve uitvoering kijk heb ik toch enkele bedenkingen bij de Roco uitvoering van de cardan aandrijving.Motor is prima van kwaliteit maar kijk eens naar de constructie van de draaistellen. Vaak van plastiek (soms witmetaal) waar de metalen assen van de wielen in gelagerd zijn. Daar integen zijn bij de Märklin motor een iedergeval de assen netjes in een bronzenbusje gelagerd. Dat zie ik toch liever.