Of dat erg is, is niet aan de verkoper om te beoordelen.
Ik heb de praktijk bij verkopen aan het meest voorkomende klanttype niet bedacht of verdedigd
Het is alleen daarom al helemaal niet sterk om een kapwissel te vergelijken met het ontbreken van een motor.
... groteserieproduct ...
Ik heb zelfs bekeken, of vanuit het Consumentenrecht een klacht terecht zou zijn. No way!
1. Heeft de verkoper algemeen vereiste = essentiele productinformatie verzwegen?
Als koper heb ik, lang, lang, geleden eens een dergelijke kwestie verloren.
Ik kon wel ontbinden, maar dan de GEHELE koop van meerdere locs. Tja, en dat was voor mij weer onaantrekkelijk.
Wat (wel en niet) essentiële productinformatie is, wordt - uiteraard in algemene zin - in het Consumentenrecht beschreven. Een ander nummer of een langere of kortere bies op een modeltrein behoren daar zeer zeker niet toe.
Als de koper "het na afloop" merkt en hij is daarover ontstemd, zal de verkoper zeer zeker toestemmen in terugname.
Al was het alleen maar omdat er nog 10 gegadigden voor deze 25.5.
Maar dat wil nog niet zeggen, dat op grond van Comsumentenrecht (éénzijdig) kan worden ontbonden en dat een klacht op basis van Consumentenrecht het voor een commissie zou halen.
want de volgens sommigen enige originele Trix versie van de 25.5 is al jaren onverkrijgbaar.
De loc heb ik gekocht via marktplaats en ben 'm op wezen halen.