Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 21:46:16
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 21:37:24
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:34:37
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 21:15:08
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Jasperkc
Vandaag om 21:07:10
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 20:52:22
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
Vandaag om 20:49:09
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:41:35
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
Vandaag om 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
Vandaag om 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
Vandaag om 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:36:08
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 17:21:53
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
  

Auteur Topic: Minder treinen van 17.00 uur  (gelezen 11391 keer)

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1418
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #45 Gepost op: 16 August 2012, 08:51:37 »
Nu denk ik wel dat NS zich op voorhand heeft willen indekken maar de grootste buien dreven over zee naar het Noorden.
Wat velen vergeten/niet willen weten is dat 100km voor weersystemen niets is. En op de ochtend beelden zag je bij meerdere bronnen de buien de kustlijn overschrijden.Maar zoals gezegd Zandvoort of Amersfoort is voor ons mensjes een heel eind maar voor weer nagenoeg hetzelfde.
En in Zaandam kort en hevig maar nauwelijks mm(3,6)

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 352
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #46 Gepost op: 16 August 2012, 09:00:47 »
Ook ik heb lekker meegedaan met katten, maar dit is de zoveelste keer dat men de plank mis slaat. Waarschuwen op zich is goed, echter NS moet eens kritisch kijken waarop de dienst wordt uitgevoerd. Dan zou een bijsturing niet uren van te voren geregeld moeten worden. En een oplossing zou zijn, het eerder genoemde rondje rond kerk principe. Dan kan je in mijn optiek wel wwaarschuwen en in grijpen wanneer het echt nodig moet zijn. Dan kom je tenminste geloofwaardiger over.

Bas

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #47 Gepost op: 16 August 2012, 14:25:51 »
Wat een verschrikkelijk voorspelbare discussie over helemaal niets >:(


Dirk

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #48 Gepost op: 16 August 2012, 14:35:52 »
....niets ???  Oh ja, over treinen die niet reden, dus niets op het spoor  ;D

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26658
    • Pagina van klaas
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #49 Gepost op: 16 August 2012, 14:57:28 »
Ik denk dat het juist verstandig is om een dienstregeling iets uit te dunnen. Zeker gezien de bijna belachelijke hoeveelheid treinen die er in ons land rondrijden.
Waarom doen ze dat dan niet standaard, dus elke dag? ???

Citaat
Ik begrijp de ophef niet zo...
Ik wel. NS probeert zich in te dekken tegen een calamiteit die waarschijnlijk niet eens komt. De doelstelling is helemaal verkeerd. Ze stellen zich nu ten doel om niet bestaande problemen te vermijden, terwijl het doel moet zijn de dienstregeling zo goed mogelijk uitvoeren, ook als die problemen zich wel voordoen.
Onweer en bliksem hoeft helemaal niet tot gevolg te hebben dat de zaak in het honderd loopt. Zoals ik al eerder zei, Prorail moet eens werk maken van het bliksembestendig maken van het netwerk.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Gert1

  • Gast
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #50 Gepost op: 16 August 2012, 15:01:18 »
Zal wel een kwestie van de kosten zijn. Of zie ik dat verkeerd Klaas en zouden ze tegen nauwelijks hogere kosten de boel bij vervanging zo kunnen maken dat het wel bliksembestendig is?

mvg,
Gert

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26658
    • Pagina van klaas
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #51 Gepost op: 16 August 2012, 15:47:32 »
Ik weet niet of het een kwestie van kosten is. Het kan ook voortborduren zijn op verouderde opvattingen.
Feit is dat geen enkele bovenleidingmast behoorlijk geaard is. Ze zijn wel via een overspanningsafleider verbonden met de naastliggende spoorstaaf, maar dat noem ik geen aarden.
En het kan wel. In België zijn alle bovenleidingmasten/portalen met elkaar verbonden door een doorgaande aardleiding, en één op de zoveel masten is echt geaard aan een aardelektrode.

Zoiets kost inderdaad geld, en is ook een makkelijke prooi voor koperdieven, zoals ik ook in België heb gezien. Maar die dieven kan je ontmoedigen door die draad van aluminium te maken, of desnoods van staal.
Dat de kosten niet echt doorslaggevend zijn kun je zien aan de 25kV bovenleidingen op de HSL en de Betuweroute. Daar zijn de masten nl. ook met een doorgaande aarddraad aan elkaar verbonden.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #52 Gepost op: 16 August 2012, 16:18:51 »
het eerder genoemde rondje rond kerk principe.

En juist dat rondje rond de kerk heeft in het verleden tot acties geleid onder het personeel, want de NS had het destijds willen invoeren.

Maar het is inderdaad een oplossing om de dienstregeling in clusters op te delen.
Dat wil dus zeggen dat zowel materieel als personeel zijn cluster niet verlaat.
Een groot nadeel hiervan is dat we vaker zullen moeten overstappen.
Voordeel hiervan is dat als er een storing is, maakt niet uit wat.
Dat je dit in zeer korte tijd zou moeten kunnen opvangen.
Dus je hebt de verstoring dus beperkt binnen dat ene cluster.
De rest van het land heeft hier dus geen last van, en kan dus gewoon door blijven draaien.

En als ik het dus zo bekijk heeft het meer voordelen dan nadelen.
(Dit is dus mijn eigen theorie)


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #53 Gepost op: 16 August 2012, 16:22:34 »
Klaas,

Zou het kunnen zijn dat de kosten van aanleg bij een compleet nieuwe lijn, zoals de HSL en de Betuweroute, heel anders zijn dan het achteraf installeren bij een ouder bestaand spoor ? Ik kan me voorstellen dat in dat geval veel meer werk verzet moet worden dan eenvoudig gezegd "een extra kabel" meenemen bij nieuwbouw.

Sander

Gert1

  • Gast
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #54 Gepost op: 16 August 2012, 16:23:41 »
is ook een makkelijke prooi voor koperdieven

Mmm, nou je het toch noemt, slaat mijn fantasie een beetje op hol: Kan ProRail het nuttige niet combineren met het aangename?
Iets met een soort supercondensators die de bliksemspanning opslaan en weer vrijgeven als er iemand aan de koperen leidingen begint te morellen?   8)

mvg,
Gert

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #55 Gepost op: 16 August 2012, 16:33:41 »
Gert,

De eigenschap van een condensator is toch dat die lading kan opslaan, zich 'langszaam' kan laden en zich 'langszaam' kan ontladen. Maar hoe vertel je nou die bliksem dat 'ie een beetje rustig en langszaam moet komen ?

Vergis je niet in de lading van een bliksemontlading, die supercondensator zou wel eens mega-groot kunnen worden .....

Sander

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6316
  • ***
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #56 Gepost op: 16 August 2012, 16:41:19 »
 (y) als je die super condensator over de koperdief ontladen hebt en dan een foto van de "remains" op het net publiceert, is het snel afgelopen met die koper diefstallen denk ik 8).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #57 Gepost op: 16 August 2012, 16:47:17 »
Ik krijg ineens beelden voor me van een tentje naast het spoor met "hamburgers en broodje-gebakken-koperdief".

 ;D ;D ;D

Gert1

  • Gast
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #58 Gepost op: 16 August 2012, 16:48:39 »
Iemand nog ketchup?   :P

mvg,
Gert

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #59 Gepost op: 16 August 2012, 16:55:08 »
Als ie dan ook nog gesnipperde uien in zn zak doet is het compleet. ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)