Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:25:24
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door Bahn-AG
Vandaag om 23:17:04
Het ontstaan van Trammenlandt door Robkop
Vandaag om 23:08:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Frits Westers
Vandaag om 23:06:10
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor? door Frank103
Vandaag om 23:05:08
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 23:04:59
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:55:21
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 22:53:52
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door reinderlf
Vandaag om 22:50:15
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 22:44:43
20 jaar BNLS jubileum door Robkop
Vandaag om 22:37:25
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door RobVille
Vandaag om 22:27:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 22:06:59
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 22:02:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door gdh
Vandaag om 21:38:19
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 21:33:04
KADEE Digitale koppeling door Mark D.
Vandaag om 21:29:51
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:20:41
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Mark D.
Vandaag om 21:18:31
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door MathynK
Vandaag om 21:02:03
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:55:58
Spoor- en tramweg parafernalia door barry1972
Vandaag om 20:31:45
Sluitseinen REEtitec 1300 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 20:22:52
Line-up foto's van modellen door defender
Vandaag om 20:07:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 20:06:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door barry1972
Vandaag om 20:05:34
De modeltreinen van Spoorijzer door defender
Vandaag om 20:02:56
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 19:59:25
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Mispoes
Vandaag om 19:53:47
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:23:00
  

Auteur Topic: Minder treinen van 17.00 uur  (gelezen 11983 keer)

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1423
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #45 Gepost op: 16 August 2012, 08:51:37 »
Nu denk ik wel dat NS zich op voorhand heeft willen indekken maar de grootste buien dreven over zee naar het Noorden.
Wat velen vergeten/niet willen weten is dat 100km voor weersystemen niets is. En op de ochtend beelden zag je bij meerdere bronnen de buien de kustlijn overschrijden.Maar zoals gezegd Zandvoort of Amersfoort is voor ons mensjes een heel eind maar voor weer nagenoeg hetzelfde.
En in Zaandam kort en hevig maar nauwelijks mm(3,6)

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 352
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #46 Gepost op: 16 August 2012, 09:00:47 »
Ook ik heb lekker meegedaan met katten, maar dit is de zoveelste keer dat men de plank mis slaat. Waarschuwen op zich is goed, echter NS moet eens kritisch kijken waarop de dienst wordt uitgevoerd. Dan zou een bijsturing niet uren van te voren geregeld moeten worden. En een oplossing zou zijn, het eerder genoemde rondje rond kerk principe. Dan kan je in mijn optiek wel wwaarschuwen en in grijpen wanneer het echt nodig moet zijn. Dan kom je tenminste geloofwaardiger over.

Bas

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #47 Gepost op: 16 August 2012, 14:25:51 »
Wat een verschrikkelijk voorspelbare discussie over helemaal niets >:(


Dirk

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #48 Gepost op: 16 August 2012, 14:35:52 »
....niets ???  Oh ja, over treinen die niet reden, dus niets op het spoor  ;D

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26962
    • Pagina van klaas
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #49 Gepost op: 16 August 2012, 14:57:28 »
Ik denk dat het juist verstandig is om een dienstregeling iets uit te dunnen. Zeker gezien de bijna belachelijke hoeveelheid treinen die er in ons land rondrijden.
Waarom doen ze dat dan niet standaard, dus elke dag? ???

Citaat
Ik begrijp de ophef niet zo...
Ik wel. NS probeert zich in te dekken tegen een calamiteit die waarschijnlijk niet eens komt. De doelstelling is helemaal verkeerd. Ze stellen zich nu ten doel om niet bestaande problemen te vermijden, terwijl het doel moet zijn de dienstregeling zo goed mogelijk uitvoeren, ook als die problemen zich wel voordoen.
Onweer en bliksem hoeft helemaal niet tot gevolg te hebben dat de zaak in het honderd loopt. Zoals ik al eerder zei, Prorail moet eens werk maken van het bliksembestendig maken van het netwerk.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Gert1

  • Gast
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #50 Gepost op: 16 August 2012, 15:01:18 »
Zal wel een kwestie van de kosten zijn. Of zie ik dat verkeerd Klaas en zouden ze tegen nauwelijks hogere kosten de boel bij vervanging zo kunnen maken dat het wel bliksembestendig is?

mvg,
Gert

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26962
    • Pagina van klaas
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #51 Gepost op: 16 August 2012, 15:47:32 »
Ik weet niet of het een kwestie van kosten is. Het kan ook voortborduren zijn op verouderde opvattingen.
Feit is dat geen enkele bovenleidingmast behoorlijk geaard is. Ze zijn wel via een overspanningsafleider verbonden met de naastliggende spoorstaaf, maar dat noem ik geen aarden.
En het kan wel. In België zijn alle bovenleidingmasten/portalen met elkaar verbonden door een doorgaande aardleiding, en één op de zoveel masten is echt geaard aan een aardelektrode.

Zoiets kost inderdaad geld, en is ook een makkelijke prooi voor koperdieven, zoals ik ook in België heb gezien. Maar die dieven kan je ontmoedigen door die draad van aluminium te maken, of desnoods van staal.
Dat de kosten niet echt doorslaggevend zijn kun je zien aan de 25kV bovenleidingen op de HSL en de Betuweroute. Daar zijn de masten nl. ook met een doorgaande aarddraad aan elkaar verbonden.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #52 Gepost op: 16 August 2012, 16:18:51 »
het eerder genoemde rondje rond kerk principe.

En juist dat rondje rond de kerk heeft in het verleden tot acties geleid onder het personeel, want de NS had het destijds willen invoeren.

Maar het is inderdaad een oplossing om de dienstregeling in clusters op te delen.
Dat wil dus zeggen dat zowel materieel als personeel zijn cluster niet verlaat.
Een groot nadeel hiervan is dat we vaker zullen moeten overstappen.
Voordeel hiervan is dat als er een storing is, maakt niet uit wat.
Dat je dit in zeer korte tijd zou moeten kunnen opvangen.
Dus je hebt de verstoring dus beperkt binnen dat ene cluster.
De rest van het land heeft hier dus geen last van, en kan dus gewoon door blijven draaien.

En als ik het dus zo bekijk heeft het meer voordelen dan nadelen.
(Dit is dus mijn eigen theorie)


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #53 Gepost op: 16 August 2012, 16:22:34 »
Klaas,

Zou het kunnen zijn dat de kosten van aanleg bij een compleet nieuwe lijn, zoals de HSL en de Betuweroute, heel anders zijn dan het achteraf installeren bij een ouder bestaand spoor ? Ik kan me voorstellen dat in dat geval veel meer werk verzet moet worden dan eenvoudig gezegd "een extra kabel" meenemen bij nieuwbouw.

Sander

Gert1

  • Gast
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #54 Gepost op: 16 August 2012, 16:23:41 »
is ook een makkelijke prooi voor koperdieven

Mmm, nou je het toch noemt, slaat mijn fantasie een beetje op hol: Kan ProRail het nuttige niet combineren met het aangename?
Iets met een soort supercondensators die de bliksemspanning opslaan en weer vrijgeven als er iemand aan de koperen leidingen begint te morellen?   8)

mvg,
Gert

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #55 Gepost op: 16 August 2012, 16:33:41 »
Gert,

De eigenschap van een condensator is toch dat die lading kan opslaan, zich 'langszaam' kan laden en zich 'langszaam' kan ontladen. Maar hoe vertel je nou die bliksem dat 'ie een beetje rustig en langszaam moet komen ?

Vergis je niet in de lading van een bliksemontlading, die supercondensator zou wel eens mega-groot kunnen worden .....

Sander

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6383
  • ***
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #56 Gepost op: 16 August 2012, 16:41:19 »
 (y) als je die super condensator over de koperdief ontladen hebt en dan een foto van de "remains" op het net publiceert, is het snel afgelopen met die koper diefstallen denk ik 8).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #57 Gepost op: 16 August 2012, 16:47:17 »
Ik krijg ineens beelden voor me van een tentje naast het spoor met "hamburgers en broodje-gebakken-koperdief".

 ;D ;D ;D

Gert1

  • Gast
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #58 Gepost op: 16 August 2012, 16:48:39 »
Iemand nog ketchup?   :P

mvg,
Gert

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Minder treinen van 17.00 uur
« Reactie #59 Gepost op: 16 August 2012, 16:55:08 »
Als ie dan ook nog gesnipperde uien in zn zak doet is het compleet. ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)