Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Ronald69
Vandaag
om 16:36:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric B
Vandaag
om 16:32:59
Yet Another Servo Decoder
door
bask185
Vandaag
om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 16:29:12
Line-up foto's van modellen
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:08:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 16:06:29
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Pauldg
Vandaag
om 15:58:39
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:53:51
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Pauldg
Vandaag
om 15:53:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 15:45:59
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R1954
Vandaag
om 15:33:08
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:32:33
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes.
door
TonM
Vandaag
om 15:21:17
Piko 2025
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 15:16:37
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
bask185
Vandaag
om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig
door
Luc2000
Vandaag
om 14:40:25
3D/RM-IG: CTA bakken (H0) (met texture!)
door
Luc2000
Vandaag
om 14:38:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 14:34:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:30:52
PBM/PWM met joystick
door
BR41
Vandaag
om 14:21:41
Piko TT 2025
door
Bartje81
Vandaag
om 14:16:26
vrijgavecode z21 centrale
door
Theiske
Vandaag
om 13:53:22
Onshape gebruikersgroep
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:45:26
Vele baanplannen online gezet
door
BramFokke
Vandaag
om 13:27:36
Rondom Charlois
door
hervé
Vandaag
om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
meino
Vandaag
om 12:17:58
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:07:48
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
VAM65
Vandaag
om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan
door
Gerrit H
Vandaag
om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
Vandaag
om 11:50:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur. (gelezen 6784 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12518
BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
«
Gepost op:
12 August 2012, 15:49:56 »
Bij het doorspitten van mijn foto's en dia's kwam ik deze plaat tegen uit de begin tijd van de SSN in de Spaanse Polder. Dit bracht mij op het idee om hier eens een stalen D van Artitec aan opteofferen.
De D doet hier dienst als filmrijtuig en had een vaste plaats bij de ingang van het voormalige Rtd-Sp onder de rook van Termeulen!!!. Freek, de toenmalige beheerder, zorgde ervoor dat de SSN (haast)iederedag bereikbaar was. Hij opende het filmrijtuig met verkoopstand en het terrein met de in de openlucht staande lokomotieven en rijtuigen voor het publiek.
Het rijtuig volgens de gedownloade instructies opengemaakt en gelijk een zijde van een niet gesloten vouwbalg voorzien. Hierbij sneuvelde helaas de onderste verbindingsbalk. Het is wel erg teerspul hoor.
Nader onderzoek leerde dat wat ik van plan was, het uitsnijden van twee deuren eigenlijk niet kan.
De nokjes waar de bak mee op het onderstel geklemd wordt, zitten nl precies aan de binnenkant van de uit tesnijden deuren. Helaas dat is een tegenvaller.
Ga nu kijken wat hier aan te doen is.
De D had hier wel mooi tussen gepast
«
Laatst bewerkt op: 13 August 2012, 01:19:29 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Slipband
Offline
Berichten: 426
Re: BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
«
Reactie #1 Gepost op:
12 August 2012, 19:05:03 »
Jammer, het was wel een leuk idee vind ik
Groeten Ferdinand.
Gelogd
Duits epoche IV 1980-1990.
Mijn photobucket:
http://s1289.photobucket.com/albums/b519/ferdifer/
TonM
Offline
Berichten: 2619
Re: BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
«
Reactie #2 Gepost op:
12 August 2012, 19:17:23 »
Ik denk dat je wel met een oplossing gaat komen.
Iets van een alternatieve bevestiging: Hoekstukje op een onopvallende plaats aan de binnenkant van de bak lijmen en met een schroefje / moertje aan de bodemplaat bevestigen.
Of zoiets.
Grtz,
Ton
Gelogd
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Mispoes
Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
Offline
Berichten: 9001
Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
«
Reactie #3 Gepost op:
12 August 2012, 20:36:20 »
Krasmans, zo te zien kun je de deuren ver genoeg open laten gaan om een acceptabele doorgang te creëren, de deuren hoeven niet helemaal opengegooid te worden. Ik heb er net een foto bijgepakt waarop te zien is dat 1 set deuren maar gedeeltelijk is geopend, staat ook nog lekker nonchalant...
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12518
Re: BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
«
Reactie #4 Gepost op:
12 August 2012, 21:49:37 »
Ben al bezig. Heb net een deur uitgezaagd (foto komt zo)maar je blijft verrassingen tegen komen. Achter de deuren zit nog een messingplaatje en dat laat zich moeilijk met een mesje doorsnijden.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
«
Reactie #5 Gepost op:
12 August 2012, 23:23:02 »
leuk idee
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12518
Re: BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
«
Reactie #6 Gepost op:
12 August 2012, 23:35:27 »
Met open gesneden deur. Op de voorgrond de deuren en het messingplaatje met de handgrepen.
Het Roco zaagje haalt het net niet. Moet het verder uitzagen met een los blad.
De deuren ter passing even los op de opening gelegd. Het nokje zit onder de vaste deur
In detail.
Ook even de kopsekant meegenomen met de nu ingeklapte vouwbalg. Roest en vuil is zo te zien wel iets teveel van het goede. Ga het aanpassen.
«
Laatst bewerkt op: 13 August 2012, 10:31:50 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5429
Re: BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
«
Reactie #7 Gepost op:
13 August 2012, 06:15:13 »
In mijn herinnering bewogen de dubbele deuren van dit rijtuig altijd tegelijk. Als je aan de ene trok, schoof de andere ook open. Het gevolg is, dat de deuropening altijd in het midden zit. Als je dit strikt volgt, Hans, is jouw zaagwerk een halve deur te ver naar rechts uitgevoerd, want nu staat alleen de rechter deur open; de linker is niet van zijn plaats gekomen. Een oplossing is om de linker deur ook open te schuiven, maar dan duiken de problemen met het nokje weer op.
Groet,
Bas
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5484
Modelspoor is emotie...
Re: BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
«
Reactie #8 Gepost op:
13 August 2012, 09:31:11 »
Hans, om de problemen met dat nokje te ondervangen zou je misschien aan weerszijden van de uitgezaagde deurpartij een stukje dun dubbelzijdig tape kunnen plakken wat de bak op/tegen het onderstel houdt. Iets rigoureuzer is vast lijmen...
Gelogd
Tbinnebarretije…
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12518
Re: BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
«
Reactie #9 Gepost op:
13 August 2012, 10:30:08 »
Ik heb links nog wat ruimte (4mm) daar gaat dus ook wat zijwand verdwijnen net zo als een stukje uit de bodemplaat..
«
Laatst bewerkt op: 13 August 2012, 12:29:30 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12518
Re: BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
«
Reactie #10 Gepost op:
13 August 2012, 12:35:32 »
Linkerdeur zit nog vast aan de bovenste geleiderail en kan zodoende niet gecentreerd worden. Eerst voorzichtig lossnijden en vlak maken.
Deuren los gesneden van de geleiderails en het overtollige "glas" verwijderd.
Deuren zitten nog los. De veiligheidsbalk (PTT telefoondraad) is duidelijk te dik en zal vervangen moeten worden. (dacht ff snel klaar te zijn
)
«
Laatst bewerkt op: 13 August 2012, 22:17:17 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Christoph
Offline
Berichten: 3049
Re: BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
«
Reactie #11 Gepost op:
13 August 2012, 13:19:08 »
@ Sobat,
haal de isolatie van het PTT draadje af, dan blijft er 0,8 of 0,5 mm over.
Even wit schilderen, en natuurlijk een rood streepje er overheen.
Groeten,
Christoph
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12518
Re: BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
«
Reactie #12 Gepost op:
13 August 2012, 13:21:41 »
Evergreen is het toverwoord
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
AB 7216
Offline
Berichten: 1640
Re: BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
«
Reactie #13 Gepost op:
13 August 2012, 14:18:10 »
Hoi Sobat,
Leuke ombouw
De stalen D's hadden geen veiligheidsbalk, dus je hoeft deze niet aan te brengen.
Deze zaten wel in de stroomlijntreinstellen en de postrijtuigen.
De schuifdeuren zaten met een ketting aan elkaar vast, waardoor ze beide gelijk bewogen.
Groeten Arjen
Gelogd
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12518
Re: BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.
«
Reactie #14 Gepost op:
13 August 2012, 14:31:33 »
Wist ik Arjen, maar ik vond het wel wat hebben
Die ketting vergeet ik maar, maar de deuren komen wel op gelijke afstand te staan.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Stalen D met opendeur.