Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Benelux795
Vandaag om 22:52:33
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door PeterV
Vandaag om 22:52:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 22:50:41
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 22:36:58
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans1963
Vandaag om 22:25:44
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 21:58:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:57:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:43:51
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
Vandaag om 21:28:29
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Rob Bennis
Vandaag om 21:28:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric v C
Vandaag om 21:04:46
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 20:51:01
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:37:55
ik mis al een poos door jerrytrein
Vandaag om 19:29:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 19:14:54
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 19:12:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:10:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 18:51:04
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
Vandaag om 18:41:12
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:33:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Paul1969
Vandaag om 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert door dennie
Vandaag om 15:38:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:26:17
Märklin 2025 door Quinzeedied
Vandaag om 15:09:34
Modeltreinenbeurzen door Ronald Halma
Vandaag om 14:19:46
Rijdag bij Wullum NS door Wim Rosbender
Vandaag om 12:33:10
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 11:39:54
Gewoon wat busfoto's door Arjen B.
Vandaag om 11:25:25
  

Auteur Topic: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?  (gelezen 60176 keer)

arjen

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #105 Gepost op: 30 July 2007, 07:40:21 »
Op het internet loop je al gauw met het idee rond dat iedereen op het internet zit en dat iedere winkelier, importeur, fabrikant of beursorganisator 24 uur per dag paraat staat om zo snel mogelijk alle nieuws op deze site kenbaar te maken.


Ik had al begrepen dat Coen niet van de lopende discussie afwist. Met mijn opmerking over geheimzinnigheid doelde ik op Chris, die eerder in dit draadje suggereerde dat hij er meer van wist maar er weinig over mocht zeggen.

Ik roep maar weer...

Tralalala, dididididi, tralalala, dididididi, enz enz.  ;)
Oftewel....ik ben zo gek nog niet he ?  ;)

Coens verbaasde reactie doet op z'n minst vermoeden dat die geheimzinnigheid nergens voor nodig was. Tenzij Coen nu achter de schermen op z'n donder krijgt van de regisseur van deze soap, omdat hij te vroeg openheid van zaken heeft gegeven  ???

Arjen.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #106 Gepost op: 30 July 2007, 09:23:37 »
Heeft niets met geheimzinnigheid te maken Arjan, want daar ben ik ook niet voor. Heeft meer te maken met het behouden van een goede relatie tussen importeur/fabrikant of winkelier.
Enkele figuren leven van het feit dat ze nieuwtjes hebben en dat zo snel mogelijk naar buiten willen brengen. Dat vind 9 van de 10 keer een importeur/fabrikant of winkelier niet echt leuk,of er klopt geen zak van......

Ik ben altijd heel voorzichting met het naar buiten brengen van dit soort nieuws, mits door de betreffende persoon te kennen wordt gegeven dat het mag.


Dat wist ik bij de protos niet en om verdere speculaas te voorkomen wilde ik dat morgen (leek me gewoon een goede datum) vragen of ik openheid van zaken mocht geven. (Overigens niet via Coen)

Dat tralalala heeft meer te maken met het feit dat er stellig werd verklaard dat het model niet kwam......

Niets meer, niets minder.

Voor de rest, wees blij, ze komt gewoon.
« Laatst bewerkt op: 30 July 2007, 09:25:25 door Chris van Diesen »

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #107 Gepost op: 30 July 2007, 10:16:27 »
Fijn dat ie komt. Hopelijk ook met A frontsein.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22612
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #108 Gepost op: 30 July 2007, 11:32:41 »
Het modelwat in de verkoop komt wijkt af van het eerder geteste model in rail hobby, overigns is er een aanvullende test van het uiteindelijk model met de verbetering van de cardanaandrijving, draaistelvormgeving, motor en digitale voorbereiding. Voor verdere vragen kun je ze hier stellen. m vr gr, Coen  :)

Nou graag.  :D
Behalve de verbeterpunten die je zelf al noemt, noemde Railhobby nog twee minpuntjes. Het niet verlichte bovenste sein (Arnold vraagt daar ook naar). En de ongelukkige plaatsing van de balast, waardoor het model nogal zou waggelen. Zijn die ook verbeterd?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sebastian

  • Offline Offline
  • Berichten: 474
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #109 Gepost op: 30 July 2007, 15:17:10 »
ik ben ook benieuwd naar de "finale" versie, zal ze zeker gaan halen :)
hier is een beetje opgeruimd worden sinds gisteren avond zie ik  ;)

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #110 Gepost op: 03 August 2007, 00:06:39 »
Vanmiddag gespot........de echte

hebben ze waarschijnlijk net zo lang op moeten wachten als op het model  ;D

PS Gespot te Eindhoven, bij de Nedtrain werkplaats.
« Laatst bewerkt op: 03 August 2007, 00:26:43 door Ries »

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11132
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #111 Gepost op: 03 August 2007, 09:35:56 »
Citaat
Antwoord #110 Gepost op: Vandaag om 00:06:39 »   

--------------------------------------------------------------------------------

Vanmiddag gespot........de echte

Dat vind ik knap Ries ;D
Ben je nou ook al bezig met tijd reizen 8)
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #112 Gepost op: 03 August 2007, 10:14:46 »
Dat alles gezien in mijn glazen bol Jaap  ;D

Geoffrey_

  • Offline Offline
  • Berichten: 205
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #113 Gepost op: 03 August 2007, 13:09:30 »
Dat alles gezien in mijn glazen bol Jaap  ;D

en daarvan zeker een foto gemaakt  ;D
Alleen past het model jammergenoeg niet echt op mijn baan :( , misschien toch als een verdwaald treinstel in duitsland  :P

arjen

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #114 Gepost op: 19 August 2007, 16:15:17 »
Ik heb hem!  Er was in Houten warempel een exemplaar beschikbaar... tot ongeveer vijf over tien  ;D  De rest komt volgende maand of zo, is me beloofd.

De verbeterde versie verschilt niet zo veel van de originele. Grootste verschil is dat hij digitaal is voorbereid en dat een van de 'bakken' onder de bodemplaat is vergroot zodat er naast de motor ook nog een decoder in past. Zelf rijd ik toch niet digitaal dus ik heb die ruimte volgestopt met lood. Dat verbeterde de adhesie van het naastliggende motordraaistel dusdanig dat de tweede motor er gewoon uit kon. Scheelt een hoop in de geluidsproductie. Gebrek aan lood is overigens een veel voorkomend probleem bij Halling, zie ook de Utrechtse sneltrams, ze lijken in Oostenrijk liever een tweede motor in te bouwen dan een fatsoenlijk brok metaal, zelfs die gewichten onder het dak wegen vrijwel niets...
Zoals ik al vermoedde was er met de constructie van de cardanaandrijving niets mis. Het zijn standaardonderdelen van Halling en die zijn zo ontworpen dat de cardan er bij normaal bedrijf onmogelijk uit kan schieten MITS alles correct is geassembleerd. Het gaat pas fout wanneer het koppelstuk, waar de cardan in past, te ver op de motor-as gedrukt zit. Ik vermoed dat dat bij de eerste modellen verkeerd is gegaan.
De derde koplamp zit er nog steeds niet in maar het is niet zo moeilijk om het gat uit te boren en er een ledje achter te zetten. Kijk wel uit dat je de boor niet laat uitschieten, het donkergrijs van het dak is niet echt krasvast (zucht).

Arjen.

pepper

  • Offline Offline
  • Berichten: 112
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #115 Gepost op: 19 August 2007, 16:57:46 »
Gaaf!! Ga je er nog foto's van maken?

Sebastian

  • Offline Offline
  • Berichten: 474
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #116 Gepost op: 21 August 2007, 00:42:16 »
ik ben ook zeer geïnteresseerd in foto's  :D  Is aan het uiterlijk niets verandert?

arjen

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #117 Gepost op: 21 August 2007, 07:09:42 »
Nee, geen zichtbare veranderingen. Ik ben niet zo handig in modelfoto's maken, je zult het nog even met de Railhobby moeten doen...

Arjen.

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #118 Gepost op: 21 August 2007, 08:22:29 »
Jammer dat Hailling dan zelf dat ledje niet plaatst...

arjen

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #119 Gepost op: 21 August 2007, 19:17:17 »
Jammer dat Hailling dan zelf dat ledje niet plaatst...

Daar is een heel logische reden voor. Het plaatsen is niet moeilijk maar wel arbeidsintensief, mede omdat er voor dat bovenste ledje ineens draadjes van de kap naar het onderstel moeten komen te lopen (let wel: het printje met de ledjes voor de onderste lampen zit op dat onderstel, dat maakt de bedrading veel eenvoudiger!)  Voor de knutselaar is het te doen, maar als je honderden modellen zo moet verbouwen dan wordt het een dure grap. Bij Roco kunnen ze het zich veroorloven om iets ingenieus te doen met lichtgeleiders, maar Halling is niet veel meer dan een kleinseriefabrikant en die heeft daar dus gewoon niet het budget en/of de ontwerpafdeling voor.

Arjen.

PS. in de trams van Halling zit gewoonlijk helemaal geen verlichting, dus ze gaan vooruit  ;D