Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
3 januari NVBS oliebollenrit
door
Seinhuis
Vandaag
om 00:25:28
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Ronald A.
04 December 2025, 23:38:05
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Sven
04 December 2025, 23:17:21
Eindstation Daarhuizen
door
HenkN
04 December 2025, 23:07:38
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
RobVille
04 December 2025, 23:01:50
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Martin Welberg
04 December 2025, 22:51:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
04 December 2025, 22:51:06
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
GerardvV
04 December 2025, 22:28:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
barry1972
04 December 2025, 21:37:57
Piko blauwe 1000: de decoderzaken
door
damngrazy
04 December 2025, 21:32:25
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Herb73
04 December 2025, 21:29:05
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Ronald Halma
04 December 2025, 21:14:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
04 December 2025, 21:14:26
Rondom Charlois
door
NS264
04 December 2025, 20:30:21
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
daan2353
04 December 2025, 19:58:09
Wat is dit voor component
door
008200
04 December 2025, 19:18:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
04 December 2025, 18:04:09
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
04 December 2025, 18:03:13
Piko blauwe 1000
door
Huup
04 December 2025, 17:52:54
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling?
door
martijnhaman
04 December 2025, 17:04:36
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
04 December 2025, 16:17:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
04 December 2025, 16:05:37
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
04 December 2025, 15:37:51
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
04 December 2025, 15:12:43
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards
door
daan2353
04 December 2025, 14:37:16
Da's Daz 2
door
spoorijzer
04 December 2025, 14:22:34
Rail away
door
Eric v C
04 December 2025, 14:17:48
Extra functie in Zimo MS450P22
door
RobbertJan
04 December 2025, 14:04:30
Diorama Memburg Klütjenfelderkai
door
neudalhausenstadbahn
04 December 2025, 13:45:21
US diorama in H0
door
Wim Vink
04 December 2025, 11:05:22
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Maximale belasting tuimelschakelaar
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Maximale belasting tuimelschakelaar (gelezen 5868 keer)
MMTB
Offline
Berichten: 970
Maximale belasting tuimelschakelaar
«
Gepost op:
29 June 2006, 17:14:30 »
Ik wil de verlichting op mijn baan in zijn geheel kunnen uitschakelen met een tuimelschakelaar vanaf het bedieningsplateau, maar ik weet niet of de schakelaar het aan kan?
De specificaties van de schakelaar is 250volt 3A en ik wil 100 VA per schakelaar kunnen bedienen op 16 volt. Is dit mogelijk?
Groeten, Mark
Gelogd
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e
GerritM
Offline
Berichten: 485
Re: Maximale belasting tuimelschakelaar
«
Reactie #1 Gepost op:
29 June 2006, 17:53:17 »
100 VA bij 16V betekend een stroom van 100/16=6,25A
Voor die toepassing moet je dus een zwaardere schakelaar gebruiken.
Groet Gerrit
Gelogd
H0, 2-rail DCC, Lenz
KC
Offline
Berichten: 130
Re: Maximale belasting tuimelschakelaar
«
Reactie #2 Gepost op:
29 June 2006, 19:32:37 »
Het gevolg?
** klik **
(met dank aan Ad)
Gr/Kees
Gelogd
Groetjes van Kees
GerritM
Offline
Berichten: 485
Re: Maximale belasting tuimelschakelaar
«
Reactie #3 Gepost op:
29 June 2006, 19:59:18 »
Dat is wel heel drastisch
Groet Gerrit
Gelogd
H0, 2-rail DCC, Lenz
Chris
Offline
Berichten: 18610
Re: Maximale belasting tuimelschakelaar
«
Reactie #4 Gepost op:
29 June 2006, 20:00:04 »
Dat zie ik niet zo snel op zolder gebeuren.
Gelogd
Robkop
in 1964 met modelspoor begonnen
Offline
Berichten: 1013
M* & bezig te digitaliseren
Re: Maximale belasting tuimelschakelaar
«
Reactie #5 Gepost op:
29 June 2006, 23:44:10 »
Hoi,
Je zou in combinatie met een lichte schakelaar een 12 V auto-relais kunnen schakelen. Die hebben een schakelbare stroom van 10A om bijv. mistlampen mee te schakelen. Ook mogen die dingen langdurig geschakeld staan. de stuurspanning zal ook best iets hoger dan 12V (gelijk)-spanning mogen zijn.
Misschien een ideetje
Gelogd
De groeten van Rob
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27013
Re: Maximale belasting tuimelschakelaar
«
Reactie #6 Gepost op:
30 June 2006, 08:17:24 »
Kijk eens bij Conrad. Die hebben tuimelschakelaars voor toepassing in auto's waar je rechtstreeks 20A mee kunt schakelen.
Je kunt ook eens in de specificaties van diverse schakelaars gaan spitten. Dan zie je dat je bij een lagere spanning vaak een hogere stroom mag schakelen. En ook niet onbelangrijk: bij wisselstroom kan een schakelaar vaak meer stroom aan dan bij gelijkstroom.
De beperkende factor bij elke schakelaar is het uitschakelen van de stroom, dan krijgen de contacten het meest te verduren.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
MMTB
Offline
Berichten: 970
Re: Maximale belasting tuimelschakelaar
«
Reactie #7 Gepost op:
30 June 2006, 22:56:57 »
Ik heb in de Conradgids gezocht en daarin kwam tuimelschakelaars tegen naast 250 volt 3A ook 125 volt 6A aankonden. 6A heb ik nodig en op 16 volt zal het naar mijn idee geen kwaad kunnen met deze schakelaars. Toch?
Anders ga ik inderdaad over op de autoschakelaars, wel zo veilig.
Groeten, Mark
Gelogd
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e
GerritM
Offline
Berichten: 485
Re: Maximale belasting tuimelschakelaar
«
Reactie #8 Gepost op:
01 July 2006, 11:40:29 »
Die moet voldoen, dat hij meer spanning aankan (125V i.p.v. 16V) is alleen maar beter. Het belangrijkste is dat hij 6A aankan.
Groet Gerrit
Gelogd
H0, 2-rail DCC, Lenz
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Maximale belasting tuimelschakelaar