Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Efteling spoorweg gaat elektrisch door Pauldg
Vandaag om 19:10:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tuurtje
Vandaag om 19:07:44
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Martin Welberg
Vandaag om 19:00:51
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 18:58:32
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
Vandaag om 18:40:41
Treinreizen met m'n vader door HuubvG
Vandaag om 18:35:41
DR4024 door Bert_Apd
Vandaag om 18:17:05
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door maartenvdb
Vandaag om 18:07:29
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 18:00:29
modulebaan jaren 60 door rudi van der Craats
Vandaag om 17:30:56
Pools diorama H0 door spoorijzer
Vandaag om 17:22:20
Decals Star TE-5933 door Martijn193
Vandaag om 17:12:11
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 17:11:06
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
Vandaag om 16:59:09
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Sven
Vandaag om 16:18:53
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:53:47
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 15:14:21
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Bert55
Vandaag om 15:04:46
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 14:45:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door bask185
Vandaag om 14:27:08
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Cor--24
Vandaag om 14:13:26
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 13:29:14
Locatie van foto gezocht door Arjan6511
Vandaag om 13:18:17
MB-module: Hielan Ware door Hendrik Jan
Vandaag om 12:47:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn HITV
Vandaag om 12:40:37
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 12:11:20
ÖBB Smalspoor minibaantje in H0e door RhB-Mikey
Vandaag om 11:05:17
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Teun
Vandaag om 11:00:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Teun
Vandaag om 10:54:54
ABLOAD gaat stoppen door Bor de Wolf
Vandaag om 10:25:16
  

Auteur Topic: Roco Plan T  (gelezen 277885 keer)

Cor Bos

  • Offline Offline
  • Berichten: 127
Re: Roco Plan T
« Reactie #780 Gepost op: 02 februari 2014, 04:33:47 »
Hoi Michel,

Ik heb een analoge Plan-V (koffie-stel) gehad, dat ook niet lekker liep, ik kreeg toen het advies (overgens ook van MTE)  om het stel open te maken omdat tijdens transport de decoder (in mijn geval de print) nog wel eens door het trillen iest los kwam en geen goed contact meer zou maken.

je zou dit eens kunnen proberen :)

(Bij mij bleek dit niet de oorzaak en is keurig opgelost door MTE door het stel om te wisslen door een die wel prima loopt.)


Dit vind ik daarom wel een beetje vreemd...... (niet erg des MTE's)


De Plan V 63161 Sound DC voor de aanbiedingsprijs was de laatste die ze hadden en bleek een omgebouwde ex-63160 analoog.


Zoals ik het leest kwam je er pas later achter dat je geen orginele sound versie van Roco hebt, of heb ik het mis!?

Maar goed ook al zou het een door MTE omgebouwed versie zijn, dan nog behoort het goed te werken.
Ik neem aan dat een gerenomeerde zaak als MTE het model na ombouw eerst even test voor dat  het in de verkoop gaat.
En wat voor decoders zitten er dan nu in, heb je daar iets van een handleiding van!?
Vind het ook niet klinken als iets voor MTE. (gezien mijn evaringen.)

Als ik jou was zou ik toch eerst nog even contact opnemem met MTE voor een oplossing,
Als het namelijk inderdaad een "omgebouwde" betreft betwijfel ik of ze hem nog naar Roco kunnen opsturen. (die hebben immers een analoge geleverd en geen sound-versie.)

Mischien is het alleen een kwestie van de CV's goed instellen, maarja als je iets nieuw koopt vindt ik dat het gewoon naar behoren moet werken, dus gewoon terug met die hap. :)

Maar verder wel mooie aankopen en hopelijk na het oplossen van het probleem, veel plezier er mee. :)




« Laatst bewerkt op: 02 februari 2014, 04:53:01 door Cor Bos »

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2078
  • MSc Micro-Electronics
Re: Roco Plan T
« Reactie #781 Gepost op: 02 februari 2014, 12:58:06 »
Mij is iets opgevallen toen ik bij m'n locale treinhandel langs kwam. Een ouder stel wou 2 maal plan T kopen met geluid en alles erop en eraan. Omdat ze meerdere plan T hadden moest het adres worden veranderd van 3 naar 1. Toen dit werd gedaan met een Intellibox bleek na de eerste keer CV1 veranderen alleen de lokdecoder van adres te zijn gewisseld. Het stuurstandrijtuig reageerde alleen op adres 3. Na nog een keer via de box CV1 naar 1 programmeren reageerde de functiedecoder ook op adres 1 i.p.v. 3.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Roco Plan T
« Reactie #782 Gepost op: 02 februari 2014, 13:27:15 »
Hoi Cor,

Ik was gisteren zo'n 13 uur op pad, met mijn zinnen gezet om thuis te komen met een DE2, Plan V en Plan T, alle 3 met Sound DC. Daar heb ik zo'n 300 km voor gereden. Thuis komen zonder de modellen, dat zag ik niet echt zitten.

Ik wilde vanuit Lelystad via Medemblik (ANW, Plan T 63168 voor € 422, maar helaas niet op voorraad - en ik wil gezien de gemelde problemen eerst zien, dan kopen, dus niet bestellen.), maar uiteindelijk zette ik rechtstreeks koers naar Den Haag. Ik ben eerst wezen kijken bij De Houtloods (1e keer) en Wapstad (2e keer). Bij De Houtloods was de Plan T € 459 en de Plan V was er niet. Bij Wapstad waren beide ook niet op voorraad. De Plan T zou er € 459 kosten, maar daar gaat nog 5% korting af (bij 5 merken, o.a. Roco) en zou dan op € 436 (tikfout hersteld) gekomen zijn. Toen ben ik (volgens afspraak) bij Forumlid gjp in Wateringse Veld de rode DE2 nr. 71 gaan ophalen. Waarvoor nog dank.

Toen op naar MTE, waar ik ook nog nooit geweest was. Ik wist dat de Plan V 63161 in de aanbieding was voor € 289,95 en de Plan T was op de website € 459. In de winkel blijken prijzen in de regel iets lager te liggen. Een bezoek loont dus en er zat keus en veel op voorraad. Doe er je voordeel mee.  ;) Daarnaast blijk je dus lid te kunnen worden, voor € 10 per jaar, en dan gelden vaak nog lagere leden prijzen. Dat loont dus ook, en die € 10 heb je er zo uit. Ik al de 1e keer, met gemak.  ;D

Weliswaar had de jonge verkoper bij MTE er niet zo'n zin in, om weer al die rot Plan V's en T's te checken, wat ze hadden er nogal een gezeik mee gehad (de problemen genoegzaam bekend bij een ieder), maar ik wilde de modellen wel goed bekeken en getest mee naar huis nemen, gezien de reisafstand.

De Plan T heb ik van de week bij Bentink bekeken. Beide sound, een DC en een AC. De eerste had alle kop wangen perfect totaal naadloos. De tweede met vier belachelijk duidelijke lelijke Lima jaren '70 naden, dus ik gaf bij MTE aan de stellen te willen inspecteren en testen. Vooral rechte bakken en geen overduidelijke naden op de neuswangen wilde ik op letten, naast uiterlijk. De Plan V sound DC was de laatste op voorraad en er werd me verteld dat dit een door MTE naar geluid omgebouwde ex-analoog uitvoering was. Op de doos is 63160 in 63161 veranderd. Bij scannen gaf hij dus nog gewoon 63160 aan. De binnen en buiten verlichting van de ongemotoriseerde bak ging uit en aan zoals verwacht, maar in beide richtingen buiten alleen geel en geen rood. Voor de rest een perfect stel. Bak van een ander analoog V stel, met decoder er in, maakte geen verschil, zelfde euvel. Zit het probleem dan in de motorbak, of? De jonge verkoper zei dat ie maar terug moest naar Roco, wat denk ik niet zo maar kan door de eigen verbouwing. Of dat Chris er na het weekend wel naar kon kijken. Maar dan dus niet mee nemen nu. Ik heb zelf aangegeven er zelf wel naar te willen kijken, mogelijk met advies van hier of van Chris. Kom ik er niet uit, mag hij per post op hun kosten retour voor reparatie. Dus geen verwijt aan MTE hier hoor, mijn eigen keus. Omdat de V en T permanent gekoppeld gaan rijden, is het mogelijk de bak die toch geheel uit moet blijven, maar het liefst heb ik beide wel correct werkend. Toen de 1e T, de naden een beetje zichtbaar, bakken recht, uiterlijk goed. Enkel de ongemotoriseerde bak deed niets met de buiten verlichting. Een 2e stel had het zelfde euvel. Bak er tussen uit of middenbakken wisselen haalde niets uit. Eindbakken wisselen tussen stellen ook niet. Vreemd. De jongen had eigenlijk geen zin om er nog meer te checken. De winkel liep ineens vol met Nürnberggangers en de tijd begon al wat te dringen. Ook hier heb ik besloten de mooiste van de 2 meen te nemen, met zelfde voorbehoud qua reparatie. De Plan T is in de winkel dus al goedkoper dan € 459 en als lid ook nog eens een flinke stap goedkoper. Te mooie prijs om te laten lopen, zeg maar .......

Uiteraard ga ik op mijn gemak CV instelling, adressen en printpraat/bedrading eens rustig nalopen.

Zo wie zo wil ik de buiten verlichting voor en achter, rood en geel, onafhankelijk maken. Niet rood en geel per richting tegelijk mogelijk, maar wel rood beide zijden. Dat is namelijk de situatie met kopmaken, zolang de machinist de trein in de 2e cabine nog niet opgebouwd heeft, maar de 1e wel al afgebroken. Of ik de panto dit avontuur nog DCC gestuurd laat mee spelen weet ik niet. Het kan zijn dat sommige treinen de Digirails binnenverlichting krijgen die kan flikkeren bij inschakelen en bij zogenaamde defecte lampen.


Mvg, Michel
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2014, 20:27:11 door Michel van den Hof »

roco

  • Online Online
  • Berichten: 1917
Re: Roco Plan T
« Reactie #783 Gepost op: 02 februari 2014, 16:23:01 »
459 met 5% korting = 536 . vreemde korting

gr Jos

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Roco Plan T
« Reactie #784 Gepost op: 02 februari 2014, 16:26:21 »
Of misschien een tikfout: €459,00 x 0,95 = €436,05.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: Roco Plan T
« Reactie #785 Gepost op: 02 februari 2014, 16:27:48 »
Daarnaast blijk je dus lid te kunnen worden, voor € 10 per jaar, en dan gelden vaak nog lagere leden prijzen. Dat loont dus ook, en die € 10 heb je er zo uit. Ik al de 1e keer, met gemak.  ;D
Joh, je meent het  ;D
Heb ik al vele malen terugverdiend.
Misschien wel een van de beste meodelspooraankopen  8)
Gr.
Eric

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Roco Plan T
« Reactie #786 Gepost op: 02 februari 2014, 20:25:01 »
Zeker weten.
En ik heb nog een behoorlijk boodschappenlijstje ......  ;D
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2014, 20:31:26 door Ronald Koerts. Reden: compleet citaat verwijderd. gebruik de reageer-knop »

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Roco Plan T
« Reactie #787 Gepost op: 03 februari 2014, 11:02:20 »
459 met 5% korting = 536 . vreemde korting

Belgische korting.  ;D ;D ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: Roco Plan T
« Reactie #788 Gepost op: 03 februari 2014, 15:01:24 »
Na enkele weken eindelijk een reactie op o.a. mijn/de Plan T perikelen.

Als ik het goed begrijp gaat het maar om een klein aantal modellen met problemen ("eine geringe Menge fehlerhafter Modelle ausgeliefert") ??? Zijn die misschien allemaal bij bnls leden terecht gekomen ;)

.....Roco, koms eens uit je "grot" (y), ik wil gewoon een plan T zonder (lak)problemen......zonder stad en land af te moeten reizen.



Quote
"Sehr geehrter Herr,

vielen Dank für Ihre erneute E-mail.

Wir haben Ihre Anfragen erhalten. Wie bereits in unserem letzten Mail erwähnt, kann es aufgrund erhöhten Korrespondenzaufkommens in der aktuellen Modellbahnhochsaison zu etwas verzögerten Antworten kommen. Wir bitten hierfür um Ihr Verständnis.

Es tut uns sehr leid zu hören, dass zum wiederholten Male bei einem Modell Probleme aufgetreten sind. Für diese möchten wir uns aufrichtig entschuldigen.

Es wurden bereits Maßnahmen zur Verbesserung unserer Qualitätssituation eingeleitet, um in Zukunft derartige Fehler zu vermeiden. Wir versichern Ihnen, dass wir ständig daran arbeiten, die Qualität unserer Produkte zu verbessern, bitten jedoch um Ihr geschätztes Verständnis, da die bereits getroffenen Maßnahmen eine gewisse Zeit benötigen, bevor sie greifen und wirksam werden.
 
Bei dem Modell 63168 wurden zu Anfang der Produktion bei einer Charge Fehler festgestellt. Diese wurden noch vor Auslieferung behoben, jedoch wurde möglicherweise eine geringe Menge fehlerhafter Modelle ausgeliefert, was wir sehr bedauern.
Dürfen wir Sie höflichst ersuchen, uns Ihr Modell als Reklamation mit Kopie des Kaufbelegs über den Fachhändler an uns einzusenden. Wir werden versuchen, die Angelegenheit in Ihrem Sinne zu lösen.

Betreffend Ihrer Reklamation zu Modell 72581 ist uns nichts weiter bekannt. Dass dieser Fehler bei der kompletten Serie besteht, können wir definitiv ausschließen. Ihre Mitteilung diesbezüglich haben wir jedoch gerne an die in unserem Hause zuständige Abteilung weitergeleitet.   

Für den Aufwand, der Ihnen entstanden ist, möchten wir uns aufrichtig entschuldigen und hoffen, Sie in Zukunft wieder wie gewohnt zufrieden stellen zu können.

Wir hoffen, Sie als Freund der Modelleisenbahn nicht zu verlieren und verbleiben

mit freundlichen Grüßen

Modelleisenbahn GmbH
Ihr Roco Service Team"

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1200
Re: Roco Plan T
« Reactie #789 Gepost op: 03 februari 2014, 21:42:06 »
Mijn Duits is ook bepaald niet waterdicht, maar volgens mij bieden ze je toch aan om je stel via je winkelier naar Roco op te sturen om
het probleem op te lossen? Of lees ik dat nou helemaal verkeerd?  ???

En zo ja, ga je dat doen?

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: Roco Plan T
« Reactie #790 Gepost op: 03 februari 2014, 21:47:55 »
Heb ik al gedaan, maar vind maar eens een stel zonder lak problemen..... Er zijn hier op het forum enkele gelukkigen, maar die waren er blijkbaar snel bij ;)

Geringe Menge fehlerhaft....."zucht"  :-\

Binnenkort maar weer eens een winkelier opzoeken. Blijft een hobby (y)
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2014, 21:52:15 door Lucf »

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1200
Re: Roco Plan T
« Reactie #791 Gepost op: 03 februari 2014, 22:02:40 »
Denk dat ik dan één van die "gelukkigen" ben, want ik zie niet zoveel gekke dingen aan mijn treinstel, maar ik wil toch nog wel correcte draaistellen hebben.

Ik heb mijn leverancier al meerdere malen verzocht contact op te nemen met Roco, maar ik hoor hem nog niet over een voorgestelde terugstuur actie.  ???

lokpaint

  • Gast
Re: Roco Plan T
« Reactie #792 Gepost op: 03 februari 2014, 22:49:42 »
Hoi

Welke terugroepaktie zou er dan moeten komen? De brief geeft alleen maar aan dat dit specifieke treinstel via de handelaar naar roco opgestuurd kan worden ter beoordeling. Dat geldt dus niet voor alle treinstellen.

"Wir werden versuchen, die Angelegenheit in Ihrem Sinne zu lösen"
Klinkt mooi, maar als ze geen betere hebben is het toch de keuze: houden of geld terug. ;)


Bart

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Roco Plan T
« Reactie #793 Gepost op: 03 februari 2014, 23:31:31 »
In kaldenkirchen zijn nog een paar t op voorraad. Heb de mijne daar ook gehaald. Alleen de draaistellen de rest perfect in orde.

Groetjes chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 991
    • Windhoven
Re: Roco Plan T
« Reactie #794 Gepost op: 04 februari 2014, 06:51:38 »
Die gele plan T die ik had met beschadiging is ook via de winkel terug gegaan naar Roco. Daar hebben ze de kap vervangen voor een andere. Die kap is iets beter, maar nog niet 100%. Zit nog steeds een beschadiging alleen op een andere plek en iets minder opvallend.
Ik laat het maar zo, misschien dat ik in de toekomst nog eens dat stukje zelf herstel als ik daar genoeg lef voor heb. Veel werk zou het niet moeten zijn, kuiltje vullen, klein beetje weg schuren en weer de juiste kleur geel geven. Alleen wat is de juiste kleur geen zonder dat het opvalt..... En dat is wat me tegenhoud om het aan te passen op dit moment.
Jammer want voor de rest is het een stel wat er wel oke uit ziet.
Johan