Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 10:27:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:25:51
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door henk
Vandaag om 10:07:39
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar? door Sven
Vandaag om 09:46:27
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:43:26
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
Vandaag om 09:25:53
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 09:11:22
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Jelmer
Vandaag om 08:56:25
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:17:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 08:14:59
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:13:09
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door Sikko
01 November 2025, 23:23:03
Rondom Charlois door Alewijn
01 November 2025, 23:16:08
Minibaan Visserskaai H0 door Alewijn
01 November 2025, 23:10:28
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
01 November 2025, 22:23:00
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Ronald Halma
01 November 2025, 22:19:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Dave.......
01 November 2025, 21:56:58
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ferry As
01 November 2025, 21:54:39
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Pauldg
01 November 2025, 21:40:14
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Jan Breman
01 November 2025, 21:32:17
Update: baan in de tropen door phdirk
01 November 2025, 21:22:41
reed contact onder de baan door R1954
01 November 2025, 20:33:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
01 November 2025, 20:21:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
01 November 2025, 19:58:13
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
01 November 2025, 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
01 November 2025, 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
01 November 2025, 19:16:52
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
01 November 2025, 19:12:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
01 November 2025, 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
01 November 2025, 17:47:32
  

Auteur Topic: Roco Plan T  (gelezen 320188 keer)

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re: Roco Plan T
« Reactie #630 Gepost op: 15 December 2013, 12:00:50 »
Ik heb mijn set ook per post binnen gekregen. Wat een baggerzooi.... >:(
Als dit 2e hands op de beurs zou liggen, dan liet ik hem voorbij gaan...., zelfs voor de helft van het geld.

Dak van een stuurstandbak is bijgewerkt en duidelijk zichtbare zwarte vlekjes op de gele ondergrond. Roco ga zo door, dan haakt de consument vanzelf af :P

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8821
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Roco Plan T
« Reactie #631 Gepost op: 15 December 2013, 12:03:15 »
@Luc: Niet tevreden: Gewoon retour sturen naar de leverancier / winkel. Dat is één van de risico's om via het internet te bestellen en niet eerst de waar te bekijken. Dan had je het meteen tegen de winkelier kunnen zeggen dat je het artikel niet neemt omdat het voor jou niet de gewenste kwaliteit heeft.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re: Roco Plan T
« Reactie #632 Gepost op: 15 December 2013, 12:12:18 »
Die retourzendimg komt wel goed. Het is een goede en betrouwbare verkoper ;)

Blijft mijn boodschap, dat Roco zich echt moet schamen.....

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Roco Plan T
« Reactie #633 Gepost op: 15 December 2013, 21:33:00 »
Toch nog iets over de hele draaistelkwestie (ik heb het antwoord niet kunnen ontdekken in de inmiddels enorme lading posts).
Alle loopdraaistellen hebben volgens mij ATB opnemers. Die horen daar volgens mij niet, met uitzondering van de kopdraaistellen. Klopt dat?

Spoorfan

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Roco Plan T
« Reactie #634 Gepost op: 15 December 2013, 21:39:06 »
Inderdaad, alleen aan de kopdraaistellen.

lokpaint

  • Gast
Re: Roco Plan T
« Reactie #635 Gepost op: 15 December 2013, 23:46:07 »




Hoi

Ik weet niet, maar ik vind dit dus geen NEM658.
Als ik me dit zo bekijk kun je de decoder er op drie manieren instoppen.
Aan de onderkant; maar ook op 2 verschillende manieren aan de bovenkant.

Bart

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5834
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Roco Plan T
« Reactie #636 Gepost op: 16 December 2013, 13:02:51 »
Sorry hoor, maar de laatste 13 pagina`s heb ik nog niet gelezen, (ga ik nog doen, nu voorlopig geen tijd voor).
Maar is er al iemand geweest die die lelijke elco`s voor het geluid ergens anders heeft verborgen dan op dat gemaskeerde balkon?
Waarom zit die decoder en aandrijving niet gewoon in het bagage rijtuig?
Daar is immers veel meer ruimte en is e.e.a. beter te camoufleren.
Geldt ook voor Plan V!, (voorbeeld Fleischmann concept).
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22639
Re: Roco Plan T
« Reactie #637 Gepost op: 16 December 2013, 13:23:06 »
Ik denk omdat Roco op deze manier maar één motorrijtuig hoefde te ontwikkelen. Daarvoor hebben ze dan de identieke bak gekozen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Roco Plan T
« Reactie #638 Gepost op: 16 December 2013, 15:49:24 »
Inderdaad, alleen aan de kopdraaistellen.
Conclusie: Er zitten eigenlijk maar 4 goede draaistellen onder. De 2 onder de koppen en de 2 onder het bagagerijtuig.

Ben benieuwd naar de Roco oplossing.

Spoorfan

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5834
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Roco Plan T
« Reactie #639 Gepost op: 16 December 2013, 16:05:41 »
Volgens mij waren bij de plan V de 2 binnenste draaistellen aangedreven. Bij Plan T was het het zelfde consept, de 4 binnenste draaistellen aangedreven, de rest loop draaistellen.
Bij de hondekoppen was het precies anders om, zowel bij de 2'tjes als de 4 wagenstellen.
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22639
Re: Roco Plan T
« Reactie #640 Gepost op: 16 December 2013, 16:27:47 »
Ja, bij de plan t hebben de koprijtuigen loopdraaistellen en de tussenrijtuigen motordraaistellen. Er zijn dus drie draaistellen verkeerd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Roco Plan T
« Reactie #641 Gepost op: 17 December 2013, 14:15:23 »
Nee, want alle loopdraaistellen onder de Roco T hebben baanruimers en ATB opnemers. Die horen alleen op de kopdraaistellen. Ze zijn er wel is waar makkelijk af te halen, maar toch.

Spoorfan

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22639
Re: Roco Plan T
« Reactie #642 Gepost op: 17 December 2013, 15:44:50 »
Oh, op die fiets. Nou ja, ook op die fiets heeft mijn stel inmiddels nog twee verkeerde draaistellen en dat mag Roco regelen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Roco Plan T
« Reactie #643 Gepost op: 21 December 2013, 14:29:59 »
Fotoverslagje..... ;)


Zo. In navolging van de groene Plan t, hier is dan de Plan T in de gele uitvoering tot eind jaren 90.
De eerder verschenen groene Plan T is de techniek hetzelfde, daar weten jullie alles al van vandaar dat we ons beperken tot het uiterlijk.

Ziet er goed uit

Stel 511 voor de camera.
Het is niet zomaar een kleurvariant op de eerder verschenen groene Plan T van Roco, het is ook een echte vorm variant. Komen we op terug.

Zo uit de doos.
De vouwbalgen hoef je niet in de rijtuigen klikken. Die zitten er nu al op.
Doos zelf is netjes. 4 wagendelen onder elkaar verpakt.
Boekjes onder de verpakking, evenals de transfers.

De kleuren zijn top. Model is lekker strak.

Kopbak in profiel. (met motor)

Tussenbak met panto's in profiel.

Tussenbak met grotendeels 1e klasse in profiel.

Andere kopbak in profiel.

« Laatst bewerkt op: 21 December 2013, 15:34:53 door Bob R. »
Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Roco Plan T
« Reactie #644 Gepost op: 21 December 2013, 14:33:16 »
pagina 2


Gaan we de hele trein eens van links naar rechts bekijken.
Te beginnen met de kop.
Mooie kleur geel. en zwarte NS logo's.

Prima blauwe reclamebanen. Mooie heldere zwart omlijste ramen in de wanden van de wagens. Goede inkijk in het fraaie interieur.

De WC, koersbord en deurpartij.
Met drukknop.
Let ook op de ventilatiesleuven op de deuren, die ontbreken bij de gele Plan T wat klopt volgens werkelijkheid.

Het stel draagt 511.
Mooie overgang tussen beide bakdelen.

Ook hier een fraaie doorkijk.
Fijn uitgevoerde panto's op dak, speciaal voor de Plan T nieuw ontwikkeld.

Leidingen los aangezet op het dak.

Het ziet er allemaal top uit.

Deurpartij aan gangzijde.

En de overgang naar de tweede tussenbak.

Met grotendeels 1e klasse interieur.

Zeer fraai.

En een stukje 2e klasse.

En dan gaan we naar de andere kopbak.

Fijne roosters op het dak boven de deuren.
Ventilatiesleuf bij het wc raam.

Genoeg details ook aan de bodem.

Het ziet er top uit.

En de andere cabine.

Vol op de snoet.
De zwarte ruitenwissers zijn zeer fraai.

De kop meer in detail. Handgrepen, ramen en de los aangezette railingen langs de deur.
Netjes !

Ook onder de bak, genoeg details.

Onderzijde tussenbak zonder panto's.

En met panto's.

Het hele stel heeft 1 motor met vliegwiel.
Lijkt weinig, maar de tussenbakken zijn niet zwaar.
Het hele stel is elektrisch doorverbonden met elkaar, zodat interieurverlichting en stroomafname helemaal in orde en storingsvrij is.

Bak voor bak nog even op de foto.
Deze heeft dus de motor.

Met de panto's.
Hier zit ook de restauratie in.

Eentje op.
Dubbele schuitjes.

Andere tussenbak.

En de andere kopbak.

Detail van de panto.
Ramen liggen mooi gelijk met de bak.
Op de tussen rijtuigen horen dakluchters die je zelf moet plaatsen.
Echter (zoals wel vaker bij Roco...) moet je dan de doos aanpassen voor de bak zonder panto's...

Andere zijde.

De diverse leidingen en apparaatkasten op het dak zijn heel fijn weergegeven.
De leiding in het midden is niet gebroken, ze verdwijnt in het dak zelf.

Top.
« Laatst bewerkt op: 21 December 2013, 15:35:25 door Bob R. »
Vr. groeten,
Bob