Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 23:05:15
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Chiel
Vandaag om 23:02:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 22:52:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
Vandaag om 22:42:05
PPM kranen van Strukton door edwin1974
Vandaag om 22:32:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
Vandaag om 22:30:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door Reinout van Rees
Vandaag om 21:57:13
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
Vandaag om 21:11:57
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Jeroen Water
Vandaag om 20:51:24
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
Vandaag om 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 19:51:55
Vollmer ringloods deuren door Freddy
Vandaag om 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
Vandaag om 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
Vandaag om 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:10:14
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
  

Auteur Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)  (gelezen 126636 keer)

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #540 Gepost op: 25 February 2008, 16:54:57 »
Gips gieten:



3 delen gips en 2 delen water Das erg dun en moeilijk te verwerken



Drogen duurt een uur voor het er uit kan.



Twee stukken straat.



Op de plaats waar het komt te liggen.

Kees-Jan
« Laatst bewerkt op: 12 April 2008, 22:18:17 door Chris van Diesen »

marco haringa

  • Offline Offline
  • Berichten: 585
  • Modulebaan "immergut"
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #541 Gepost op: 25 February 2008, 19:31:06 »
ik blijf me verbazen kees jan ziet er weer super uit ;)
Al ziet het er nog ijskoud uit ;D

Groetjes marco
N Spoor Nijmegen


N spoor digitaal loconet met IB en koploper.Alle loks omgebouwd op faulhabermotoren.
NS,DB,SBB.

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #542 Gepost op: 25 February 2008, 20:04:36 »
Kees-Jan,

let erop bij het maken van de oever dat je eerst gaat lakken (ik neem aan dat je nog een laag glanslak over het groen heen doet) en dan pas de oever gaat bouwen. Niet andersom (hoewel dat makkelijker is), want dan kruipt de lak omhoog. (heet dat niet cappilaire werking? te lui om te googlen nu)

Verder succes met je brug! Ziet er goed uit.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #543 Gepost op: 25 February 2008, 20:20:24 »
Wat een leuke Trabant zeg en gelijk in de juiste kleur!

Dat water is gestolen van Railz (tenminste de werkwijze met dan aan ene C te BoZ).

Kees-Jan

 ;D ;D ;D
Ik moet gewoon ook gaan beginnen !

vanDyk

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #544 Gepost op: 25 February 2008, 21:04:10 »
He Kees-Jan,

Hoe kom je aan die mallen? zelf gefabriceerd of via een adresje?

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #545 Gepost op: 25 February 2008, 21:06:11 »
Hoi Kees-Jan,

Ziet allemaal weer prachtig uit!
Blijf dit nog wel een tijdje volgen :D
--
Citaat van: Chris van Diesen
Ik moet gewoon ook gaan beginnen !
Strak plan, wanneer is de update   ;D ;D :P

Citaat van: vanDyk
Hoe kom je aan die mallen? zelf gefabriceerd of via een adresje?
Volgens mij zijn dit de mallen van Anita decor.

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #546 Gepost op: 25 February 2008, 21:21:04 »
...

Volgens mij zijn dit de mallen van Anita decor.

een zij dat dan niet de mallen van Spörle uit Duitsland?
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3049
    • Zwetdorf in model
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #547 Gepost op: 26 February 2008, 18:33:27 »
Anita Decor verkoopt inderdaad de mallen van Spörle uit Duitsland, ik heb de zelfde en ze zijn erg mooi.
Maar maak je gips niet te dik, dan is het gieten gemakkelijker en schud na het gieten voorzichtig met de mallen om de eventuele lucht bellen kwijt te raken.
Ik dacht overigens dat ze ook te koop zijn via Conrad.

Groeten,

Christoph

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #548 Gepost op: 26 February 2008, 19:15:42 »
Ja het zijn Anita Decor of Spörle mallen.

Ik giet het liefste met de volgende mengverhouding:

3 delen gips (keramiek gips) en 2 delen water. Das erg dun maar geeft wel een heel mooi resultaat met eigenlijk geen luchtbellen en een zeer veel detail (vooral in de huizenmallen).

Kees-Jan

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 725
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #549 Gepost op: 16 March 2008, 14:31:54 »
Kees-Jan,

Jij hebt volgens mij Piko_A gleis als rail systeem. Klopt toch?
Heb je ook ervaring met de gebogen wissels? En zo ja, kun je me uitleggen hoe het zit met deze dingen? Volgens allerlei verkoop sites (bijv http://www.modelshop.cz/sh/hled2.php?kateg=5076&jazyk=de&li=piko) bestaat er een "Bogenweiche BWR" en een "Bogenweiche R3 rechts". What is the dfference??? Ik kom er niet uit en ben ondertussen een nieuw schaduw station aan het plannen, waarin een aantal gebogen jongens moeten, maar ik weet niet welke.  Weet jij verschil in radius?
Een ander item: hoe rijd een en ander over deze dingen?
Misschien ben je ervaringsdeskundige?
Groet & dank,
Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

IPIO'er

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #550 Gepost op: 16 March 2008, 15:19:46 »
Hallo Nico,

Kijk eens op de website van Piko en dan onder Produkte de A-Rails en dan
de geometriebeispiele, even naar beneden scrollen en zie de geometrie
van de BWR en BWL ( bogemweiche rechts en links)

marc
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 725
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #551 Gepost op: 16 March 2008, 16:58:07 »
Marc,
dit is niet wat ik bedoel: er bestaat een BWL en een BWR (links en rechts meegebogen, cat nr 55222 en 55223), maar er bestaat ook "Bogenweiche R3", links of rechts, cat nr 55228en 55227) . Deze staan appart in de catalogus....
Gek genoieg vind ik hiervan geen plaatjes in de "geometriebeispiele". Ze zitten ook niet in DRAIL of (Anyrail, zoals het tegenwoordig heet.
Wie weet er meer van?
Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

WillemNS

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #552 Gepost op: 16 March 2008, 16:59:13 »
R3 is misschien Radius 3.

De gewone wissels 55222 en 55223 zijn misschien voor Radius 1 en 2? En R3 voor radius R2 en R3?

Willem

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #553 Gepost op: 16 March 2008, 22:42:56 »






« Laatst bewerkt op: 12 April 2008, 22:20:09 door Chris van Diesen. Reden: Gelieve foto\'s onder elkaar te plaatsen. Dank u. »

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #554 Gepost op: 16 March 2008, 22:59:22 »
Het bovenstaande bericht is zonder woorden... zelf word je er ook sprakeloos van. Wat een zee van ruimte!

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40