Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Jheronimus
Vandaag om 15:42:56
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorijzer
Vandaag om 15:39:14
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 15:22:37
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jeronimos
Vandaag om 14:37:14
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Blausee-Mitholz
Vandaag om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 14:19:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:30:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:13:04
modulebaan in spoor 1 door Mark D.
Vandaag om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 12:55:28
Line-up foto's van modellen door Ben
Vandaag om 12:50:13
mDDM, waarom 3 draaistellen? door bask185
Vandaag om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 12:17:51
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:35:20
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:18
Vollmer ringloods deuren door NL-modelspoor
Vandaag om 11:15:39
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:57:08
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 10:41:54
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 10:17:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:22
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:42:55
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 09:33:01
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 08:52:40
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
Vandaag om 07:57:27
W.V. Kalender 2026 door barry1972
Vandaag om 01:23:55
  

Auteur Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)  (gelezen 126447 keer)

WillemNS

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #345 Gepost op: 16 December 2007, 17:27:00 »
Word netjes Kees-Jan!
Als ik langskom heb ik misschien iets bij voor je...
Willem

FreekH

  • Offline Offline
  • Berichten: 526
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #346 Gepost op: 16 December 2007, 22:03:28 »
Daarmee wel weer een beperking in het soort treinen wat er gaat rijden op dat deel: Vooral Ludmilla's met personentreinen dus.
En natuurlijk een flinke hoeveelheid S-Bahn materiaal!

Freek Heite
heeft er ook wel eens Ferkeltaxen (DR-railbus) zien rijden.


eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3182
  • Einzelganger
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #347 Gepost op: 16 December 2007, 22:21:36 »
Word netjes Kees-Jan!
Als ik langskom heb ik misschien iets bij voor je...
Willem

nou kees-jan nog meer kadootjes...

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #348 Gepost op: 16 December 2007, 22:45:54 »
Ja tis december Eric.

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #349 Gepost op: 17 December 2007, 20:20:56 »
Na wat teken en speurwerk komen we er wel.

Zo gaat het sporenplan er uit zien voor het nieuw te bouwen station Friedrichstrasse:



het fotodeel wordt ongeveer het zichtdeel. de bochten worden netjes in huizeblokken weggewerkt.

S-Bahn sporen staan nog niet getekend op dit plan maar komen er wel.

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #350 Gepost op: 18 December 2007, 23:25:32 »
Lekker aan het bouwen geweest en de 2e spiraal is bijna klaar.



morgen de laatste ronde er op en dan stellen als de spiraal op z'n definitieve plaats staat.

Kees-Jan

grove den

  • Modelboombouwer
  • Offline Offline
  • Berichten: 1289
    • MBB Grove Den Modelboombouw
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #351 Gepost op: 20 December 2007, 09:49:39 »
Kees- Jan,

En niet alleen om de klimspiraal: om duizelig van te worden!
Wat een werk verzet jij...indrukwekkend!

Jos
natuurlijk kunstboompjes
http://mbbgroveden.com/

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #352 Gepost op: 20 December 2007, 15:30:12 »
Jos,

Bedankt voor het compliment. Mag ik dan zeggen dat ik nog steeds erg veel respect heb voor je "groene" vingers!

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #353 Gepost op: 20 December 2007, 23:38:56 »
Omdat mijn bochten op waren ben ik maar verder gegaan aan het onderste schaduwstation.

Als een berg zag ik op tegen het recht gaan leggen van de flex rails maar het valt reuze mee. Dank nogmaals voor het kunnen lenen van een afstandmetertje via Koos, bedankt.





Rechter dan dit krijg ik ze niet gelegd.

Kees-Jan

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #354 Gepost op: 20 December 2007, 23:57:15 »
Lijkt me dan aardig gelukt hoor   8)

Is het eventueel niet wat ze langs een metalen rij-lat te leggen ?

Man, man weer die mooie lange lengtes. Wat een ruimte heb je daar  :P


Grtzz,

Karst

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #355 Gepost op: 21 December 2007, 00:01:52 »
Karst,

Het zijn straks 9 sporen van ieder 3 meter dus lang genoeg (deat is ook de lengte van de perrons in de twee zicht stations).

Het eerste spoor heb ik voorzien van een lijntje in de midden en de andere sporen liggen evenwijdig door de afstandmeter te gebruiken dus een rij heb ik niet echt nodig.

Kees-Jan

vanDyk

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #356 Gepost op: 21 December 2007, 14:24:55 »
Wat zie ik daar nou? Een geimproviseerde hamer?

Ziet er weer goed uit Kees-Jan, ga zo door ;)

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #357 Gepost op: 21 December 2007, 14:32:58 »
Nee das geen hamer (hahahahahaha) maar een mal om flex rails af te zagen, het blokje dient om de railstaven tegen aan te leggen om zo dezelfde lengte te krijgen voor beide spoorstaven. (er staan diverse streepjes op voor verschillende lengtes (maar die zijn zo niet te zien).

Kees-jan

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #358 Gepost op: 21 December 2007, 15:00:16 »
Mooi werk allemaal, klein tipje. leg naast het buitenste spoor een Vangrail ( perspex strip van en cm of 4 breed ) aan dan vallen de treienen niet in een keer op de grond .

Je kunt de sporen /wissels nog zo mooi leggen er gaat altijd wel een wagonnetje de andere kant van de spoorstaaf benutten dan jij wilt. Zo'n strip zorgt ervoor dat de " ontspoorder" in ieder geval op de pllat blijft en niet stuitert.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #359 Gepost op: 21 December 2007, 15:24:41 »
Han,

Dat was al de bedoeling om dit soort vanrails te maken. Ze komen ook in de spiralen om dit soort ellende te voorkomen. Bedankt voor het meedenken!

Kees-Jan