Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann SGMm Deurrubbers? door StefanNL_Plays
Vandaag om 19:59:27
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Dennis94
Vandaag om 19:58:13
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 19:53:03
Rangeren met een pec door Karel466
Vandaag om 19:50:17
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 19:37:07
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 19:20:00
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 19:05:50
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:00:14
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
Vandaag om 18:43:56
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Gerrit H
Vandaag om 18:43:48
Bauarbeiten im gange door MaraNCS
Vandaag om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:59:44
Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 17:00:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
De Projecten van RetroJack door 741230
Vandaag om 16:31:56
BR290 tandwielkast openen door Henk Veenstra
Vandaag om 16:13:22
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald69
Vandaag om 15:59:21
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 15:25:37
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:52:38
Mijnbouw Indonesiƫ door MOVisser
Vandaag om 14:41:28
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door laurent
Vandaag om 14:33:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 14:23:16
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 14:14:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door MOVisser
Vandaag om 14:06:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen? door V200-G2000
Vandaag om 12:45:07
  

Auteur Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)  (gelezen 127052 keer)

WillemNS

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #345 Gepost op: 16 December 2007, 17:27:00 »
Word netjes Kees-Jan!
Als ik langskom heb ik misschien iets bij voor je...
Willem

FreekH

  • Offline Offline
  • Berichten: 526
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #346 Gepost op: 16 December 2007, 22:03:28 »
Daarmee wel weer een beperking in het soort treinen wat er gaat rijden op dat deel: Vooral Ludmilla's met personentreinen dus.
En natuurlijk een flinke hoeveelheid S-Bahn materiaal!

Freek Heite
heeft er ook wel eens Ferkeltaxen (DR-railbus) zien rijden.


eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3182
  • Einzelganger
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #347 Gepost op: 16 December 2007, 22:21:36 »
Word netjes Kees-Jan!
Als ik langskom heb ik misschien iets bij voor je...
Willem

nou kees-jan nog meer kadootjes...

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #348 Gepost op: 16 December 2007, 22:45:54 »
Ja tis december Eric.

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #349 Gepost op: 17 December 2007, 20:20:56 »
Na wat teken en speurwerk komen we er wel.

Zo gaat het sporenplan er uit zien voor het nieuw te bouwen station Friedrichstrasse:



het fotodeel wordt ongeveer het zichtdeel. de bochten worden netjes in huizeblokken weggewerkt.

S-Bahn sporen staan nog niet getekend op dit plan maar komen er wel.

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #350 Gepost op: 18 December 2007, 23:25:32 »
Lekker aan het bouwen geweest en de 2e spiraal is bijna klaar.



morgen de laatste ronde er op en dan stellen als de spiraal op z'n definitieve plaats staat.

Kees-Jan

grove den

  • Modelboombouwer
  • Offline Offline
  • Berichten: 1289
    • MBB Grove Den Modelboombouw
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #351 Gepost op: 20 December 2007, 09:49:39 »
Kees- Jan,

En niet alleen om de klimspiraal: om duizelig van te worden!
Wat een werk verzet jij...indrukwekkend!

Jos
natuurlijk kunstboompjes
http://mbbgroveden.com/

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #352 Gepost op: 20 December 2007, 15:30:12 »
Jos,

Bedankt voor het compliment. Mag ik dan zeggen dat ik nog steeds erg veel respect heb voor je "groene" vingers!

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Maak me gek)
« Reactie #353 Gepost op: 20 December 2007, 23:38:56 »
Omdat mijn bochten op waren ben ik maar verder gegaan aan het onderste schaduwstation.

Als een berg zag ik op tegen het recht gaan leggen van de flex rails maar het valt reuze mee. Dank nogmaals voor het kunnen lenen van een afstandmetertje via Koos, bedankt.





Rechter dan dit krijg ik ze niet gelegd.

Kees-Jan

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #354 Gepost op: 20 December 2007, 23:57:15 »
Lijkt me dan aardig gelukt hoor   8)

Is het eventueel niet wat ze langs een metalen rij-lat te leggen ?

Man, man weer die mooie lange lengtes. Wat een ruimte heb je daar  :P


Grtzz,

Karst

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #355 Gepost op: 21 December 2007, 00:01:52 »
Karst,

Het zijn straks 9 sporen van ieder 3 meter dus lang genoeg (deat is ook de lengte van de perrons in de twee zicht stations).

Het eerste spoor heb ik voorzien van een lijntje in de midden en de andere sporen liggen evenwijdig door de afstandmeter te gebruiken dus een rij heb ik niet echt nodig.

Kees-Jan

vanDyk

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #356 Gepost op: 21 December 2007, 14:24:55 »
Wat zie ik daar nou? Een geimproviseerde hamer?

Ziet er weer goed uit Kees-Jan, ga zo door ;)

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #357 Gepost op: 21 December 2007, 14:32:58 »
Nee das geen hamer (hahahahahaha) maar een mal om flex rails af te zagen, het blokje dient om de railstaven tegen aan te leggen om zo dezelfde lengte te krijgen voor beide spoorstaven. (er staan diverse streepjes op voor verschillende lengtes (maar die zijn zo niet te zien).

Kees-jan

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #358 Gepost op: 21 December 2007, 15:00:16 »
Mooi werk allemaal, klein tipje. leg naast het buitenste spoor een Vangrail ( perspex strip van en cm of 4 breed ) aan dan vallen de treienen niet in een keer op de grond .

Je kunt de sporen /wissels nog zo mooi leggen er gaat altijd wel een wagonnetje de andere kant van de spoorstaaf benutten dan jij wilt. Zo'n strip zorgt ervoor dat de " ontspoorder" in ieder geval op de pllat blijft en niet stuitert.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #359 Gepost op: 21 December 2007, 15:24:41 »
Han,

Dat was al de bedoeling om dit soort vanrails te maken. Ze komen ook in de spiralen om dit soort ellende te voorkomen. Bedankt voor het meedenken!

Kees-Jan