Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
CIWL type P door willyTEE
Vandaag om 16:05:27
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 15:05:38
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:26:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 13:48:55
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:25:03
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 12:51:53
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:46:17
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 10:05:06
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 09:10:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door lrrw
20 June 2025, 22:33:23
  

Auteur Topic: Laarbeek  (gelezen 17624 keer)

Erik van den Eijnden

  • Offline Offline
  • Berichten: 283
Re:Laarbeek
« Reactie #45 Gepost op: 25 January 2013, 11:32:10 »
@ Karts: bedankt voor de tip, van het weekend nog maar eens een proefstukje maken en dan jou methode toepassen.

De resultaten zal ik weer hier posten.

Erik van den Eijnden

  • Offline Offline
  • Berichten: 283
Re:Laarbeek
« Reactie #46 Gepost op: 27 January 2013, 16:27:37 »
Gisteren weer een proefstukje gemaakt en verlijmd, vandaag was de lijm gedroogd en hard en heb ik de methode van Karst toegepast. En ik ben nu heel tevreden, deze methode ga ik zeker op mijn baan toepassen, simpel en snel een heel mooi resultaat.

Eerst weer de spoorstaven geschilderd met XF-64 en daarna XF-64 verdunnen (1x XF-64 + 3x water) en dit met een 16mm brede platte penseel tussen de spoorstaven ruim opgebracht. Direct daarna een klein beetje XF-1 op het penseel en weer tussen de spoorstaven op en neer. Ook heb ik nog de buitenkanten van de spoorstaven met de verdunde XF-64 ingesmeerd. Doordat ik daarna meteen de spoorstaven schoonmaak met een railgum zie je op de 2e foto minuscule stukjes van de gum aan de binnenkant van de spoorstaven liggen die ook mooi een verroest uiterlijk hebben gekregen een leuk extra detail. Karst nogmaals bedankt voor de tip (y) (y)

Foto's zijn klikbaar:




Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Laarbeek
« Reactie #47 Gepost op: 27 January 2013, 17:00:32 »
Ziet er goed uit. Wat mij betreft, mag er wel wat meer verf op ;)

En idd had ik vergeten te zeggen dat uiteraard ook de buitenkant van de rails meegenomen moeten worden. ;)

Maar, je kunt de 'behandeling' net zovaak herhalen nu ( zonder het zwart, dat pas op het laatst ) totdat je de gewenste graad van 'roest' hebt !


Grtzz & suc6,

Karst

Erik van den Eijnden

  • Offline Offline
  • Berichten: 283
Re:Laarbeek
« Reactie #48 Gepost op: 22 June 2013, 16:46:37 »
Vandaag is de nieuwe Brawa BR 216 gearriveerd, hier zat ik al een hele tijd op te wachten en wat is ze mooi:


BRAWA_216_2 by E vd E, on Flickr


BRAWA_216_3 by E vd E, on Flickr

Hele mooie gedetailleerde draaistellen:

BRAWA_216_5 by E vd E, on Flickr

Met 2 Silberlingen:

BRAWA_216_4 by E vd E, on Flickr

De LED verlichting doet het prima:

BRAWA_216_6 by E vd E, on Flickr

Mooie zware (metaak) degelijke loc met veel details en een stille motor (y)  (y)  (y)

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re:Laarbeek
« Reactie #49 Gepost op: 22 June 2013, 19:03:39 »
Mooi en netjes begin (y) (y).
Interessant sporenplan in het station. Hoe ben je daar op gekomen?

Mvg,

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO

Erik van den Eijnden

  • Offline Offline
  • Berichten: 283
Re:Laarbeek
« Reactie #50 Gepost op: 22 June 2013, 20:13:37 »
Ik zie nu pas dat er nog een oud baanplan in de openingspost staat :-X
Dit is het uiteindelijke baanplan:


@ MTV: Thnx, met het baanplan ben ik ruim een jaar bezig geweest. Eerst had ik een heel druk baanplan met schaduwstation op niveau -1 en heel veel rails. Daarna heb ik het helemaal omgegooid en ben voor een enkelsporig dieseltraject gegaan en ben nog steeds erg tevreden met het baanplan.

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6027
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Laarbeek
« Reactie #51 Gepost op: 22 June 2013, 20:48:46 »
Gave locomotief. (y)
groetjes Dion

Erik van den Eijnden

  • Offline Offline
  • Berichten: 283
Re: Laarbeek
« Reactie #52 Gepost op: 14 September 2013, 19:52:40 »
Na het testen met een aantal verschillende perrons heb ik afgelopen week de definitieve perrons gemaakt.
Het eilandperron is ook al voorzien van grind, dit moet op het andere perron nog gebeuren.

Het eilandperron:

1 by E vd E, on Flickr

Close-up van de Brawa perronkanten:

2 by E vd E, on Flickr

Close-up van het perrongrind:

3 by E vd E, on Flickr

Overzicht met station (gaat nog ander station worden):

4 by E vd E, on Flickr

En ik heb ook nog een filmpje van de BR 216 met sound gemaakt:
http://youtu.be/alqNNY9ylBg

Als het andere perron ook met grind afgewerkt is kan ik gaan beginnen met het ballasten van het stationsemplacement.

Remystoom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1193
  • Bestuur MSG-Drechtsteden
Re: Laarbeek
« Reactie #53 Gepost op: 14 September 2013, 19:58:01 »
Ziet er prachtig uit Erik! :o

Grtjes Remy
PS: Kan het zo zijn dat een zus van je lerares is?
« Laatst bewerkt op: 16 September 2013, 17:02:59 door Remystoom »
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Laarbeek
« Reactie #54 Gepost op: 14 September 2013, 22:04:40 »
Ik vind het stationsgebouw er prima bij staan. :-\

Gr Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Erik van den Eijnden

  • Offline Offline
  • Berichten: 283
Re: Laarbeek
« Reactie #55 Gepost op: 16 September 2013, 09:31:13 »
@ Remy: ik heb geeneens een zus  ;D

@ Koen: zo op de foto ziet het station er best netjes uit maar van dichtbij is dat niet zo. Dit is station Sonnheide van Faller en in de fabriek al "geweathered" maar dat hebben ze erg slordig gedaan. Misschien dat ik voor een station van laser-cut karton ga, daar heb ik mooie foto's van gezien.

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Laarbeek
« Reactie #56 Gepost op: 16 September 2013, 21:41:22 »
Misschien kun je hem zelf opknappen of in ieder geval ergens anders op de baan plaatsen als een soort villa ofzo.

Gr Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Erik van den Eijnden

  • Offline Offline
  • Berichten: 283
Re: Laarbeek
« Reactie #57 Gepost op: 16 April 2014, 17:35:02 »
Op de afgelopen beurs in Houten heb ik seinen en lantaarns gekocht en deze heb ik vandaag op m'n baan geplaatst. Deze zijn nog niet aangesloten, dit zal ik doen zodra ik mijn bestelde schakelaars binnen heb om de seinen en verlichting te bedienen.

Ik heb even snel wat foto's gemaakt (gsm kwaliteit), de eerste is met de BR 132 en gemengde goederentrein wachtend op station Laarbeek:


En nogmaals dezelfde trein vanuit de andere kant gezien:


Als de Ludmilla vertrokken is komt na een half uur een  BR 216 met Silberlingen het station binnen:


Van deze trein ook een foto vanaf de andere kant:


En een overzichtsfoto:


Het wordt tijd dat ik aan gebouwen en scenery ga beginnen want ondanks de seinen en lantaarns is het nog een kale boel :P

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1699
Re: Laarbeek
« Reactie #58 Gepost op: 16 April 2014, 18:32:51 »
Hallo Erik, wat een nette manier van bouwen heb je! Ook zonder de aankleding kun je zien dat dit mooi gaat worden. Rustig baanplan en genoeg lege stukken. Ik ga dit zeker in de gaten houden.

Groet, Gert-Jan

Erik van den Eijnden

  • Offline Offline
  • Berichten: 283
Re: Laarbeek
« Reactie #59 Gepost op: 24 November 2014, 22:52:02 »
Hmmm ik weet niet waarom een aantal foto's van mijn Flickr pagina niet meer weergegeven worden ???

Vanavond 3 nieuwe rongenwagons in elkaar gezet (accessoires aangebracht) en even met wat ladingen erop testrondjes gemaakt met de Ludmilla, geslaagd ;D ;D