Niet op de hoogte van de spoorwegen in Nederland daar je er niet meer woont (begrijpelijk), er komt één aanpassing ter sprake (een aanpassing die qua reizigersstromen juist gerechtvaardig is) en je spreekt van afbraakpolitiek? Op de een of andere manier vind ik het eerste niet echt met het laatste te rijmen. Lachwekkende manier van redeneren houd je er op na.
verder stond was er een lokwissel, waarvoor tussen de hoofdsporen een opstel spoor voor was om een lok (1600) te plaatsen.
De VAM werd bediend met een dieselloc, meestal een 2400, later ook een 600. Het rangeerwerk voor de reizigerstreinen (ooit eindigde hier de dienst Maastricht - Amsterdam - Zandvoort ) gebeurde met een 600.
Heelaas is er van zandvoort niks meer over. Gelukkig staat het stationsgebouw op de monumentenlijst, anders was dat ook plat gegaan.
@ oscar: een beetje laat, maar uit mijn herinnering zat er een roldeur boven. Daarvoor was een stukje naar het gebouw zelf. Dat begon bij de weg die boven langs liep. Daarnaast was een tunnel naar het circuit van Zandvoort op rail nivogr Hans
Een O&K loc rangeerde overigens de VAM-wagens naar binnen en naar buiten.
Helaas was een chauffeur van een vuilniswagen zo slim om met de bak open naar buiten te rijden en zo de voorpui van het gebouw eruit te trekken
Hoeveel wagens pasten er in het gebouwtje?En was het spoor doodlopend of kon er aan de achterzijde uitgereden worden?Was er binnen ruimte voor 1 vuilniswagen of voor meerdere? (ivm de breedte van de deur)Oscar
Heren,Op deze site heb ik wat foto's gezet van het voormalige ept in Zandvoort. Ik heb nog meer dia's, maar die moet ik nog scannen.
Heren,Op deze site heb ik wat foto's gezet van het voormalige ept in Zandvoort. Ik heb nog meer dia's, maar die moet ik nog scannen.http://www.flickr.com/photos/cklx/sets/72157600420658519/Groeten, Cock Koelewijn.