Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 16:38:46
Chinese prut kabel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:34
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:22:26
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Br 38 Piko Superen. door Prutsert
Vandaag om 16:00:58
schok bij vertrek door Hasenwald
Vandaag om 15:29:04
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 15:03:49
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51

Auteur Topic: De forensentaks, ja of nee.  (gelezen 14749 keer)

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re:De forensentaks, ja of nee.
« Reactie #120 Gepost op: 02 June 2012, 04:10:05 »
LB.. ;D..we verdienen er niks minder om maar geven alleen geen cent meer uit...

henk

• Offline Offline
« Reactie #121 Gepost op: 02 June 2012, 08:23:41 »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bart Donker

• Offline Offline
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #122 Gepost op: 02 June 2012, 09:11:00 »
Het is slechts een voorbeeld. Even afgezien van het feit dat een Nederlandse uitkering fors hoger is dan het minimumloon hier, zie je aan alles dat Nederland gewoon een erg rijk land is. Het wegennet is perfect, om maar wat te noemen. Maar als je dagelijks in rijkdom woont, valt het misschien minder op.
Het is inderdaad een mooi voorbeeld, hoe vormen mensen een mening? Ik vermoed dat je je conclusie al op voorhand klaar had liggen. Maar deze herhaling van zetten hebben we in een dergelijke discussie al eens eerder gehad en ook toen kwam dit naar boven:

Toen ik naar Malta verhuisde, ging ik er bruto bijna 40% op achteruit. Dus als jullie het niet erg vinden ga ik niet lopen janken over hoe slecht het gaat met de hardwerkende Nederlander.
Iemand anders mag 'm inkoppen.

Bart
Groetjes, Bart

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #123 Gepost op: 02 June 2012, 09:18:02 »
.....volksverlakkerij.....

Dat is een mening. Ik ben van mening dat elke regering daaraan doet. In welke situatie dan ook.
Maar dit is een sidestep en een ander onderwerp.
Dus terug naar de forensentaks.
Jeroen

Ed van Mierlo

• Offline Offline
« Reactie #124 Gepost op: 02 June 2012, 09:44:05 »
Heerlijk he, die belastingen. Ben vorig jaar naar Luxemburg verhuisd, april 2011 mijn auto omgemeld, heeft nu een Lux kenteken maar ik mocht wel tot juni 2011 wegenbelasting betalen. In de begeleidende brief stond dat het organisatorisch onmogelijk is het teveel betaalde geld terug te storten... Blij dat het een kleine benzine auto was... Maar goed, toch 78 euro teveel betaald. Maar als ze geld van mij hadden moeten krijgen dan weten ze je ineens wel te vinden.

Ik zeg maar zo, net op tijd weg uit NL haha

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #126 Gepost op: 02 June 2012, 11:14:52 »
Citaat
Iemand anders mag 'm inkoppen
heumm ff denken.... Wij hebben geen Siësta ??.... heummm definieer een hardwerkende Maltenaar/maltenees ?? heummm niemand heeft het bevel gegeven om daarheen te verhuizen ????? nehh sorry koppen was als keeper niet mijn sterkste kant  :-\
Mvg Marty,

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #127 Gepost op: 02 June 2012, 12:16:24 »
Die leaserijders worden nog veel te veel ontzien; Al die bijtellingen worden waarschijnlijk toch wel door de baas vergoed en ze kunnen met tankpas ook nog eens gratis tanken.
Die brandstof moet dus ook bij het inkomen opgeteld worden, een beetje 4 x per jaar gratis vakantievervoer naar Zuid-Frankrijk, ik bedoel maar.
En mevrouw wil ook wel gratis een auto met tankpas om de kinderen naar school te brengen of bakje koffie bij vriendinnen dus die neemt er een baantje voor een paar uur per week bij en hup auto voor de deur.

Zo, dat is even lekker, die onderbuikgevoelens de vrije loop laten, moeten jullie ook eens doen, net of je naar het toilet gaat; Lucht heerlijk op maar het resultaat is niet om aan te zien ;D.

« Laatst bewerkt op: 02 June 2012, 12:45:14 door prutser »

Ferry As

• Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • **
« Reactie #128 Gepost op: 02 June 2012, 12:46:41 »
Die leaserijders worden nog veel te veel ontzien; Al die bijtellingen worden waarschijnlijk toch wel door de baas vergoed en ze kunnen met tankpas ook nog eens gratis tanken.

Nou nou, dat is wel erg kort door de bocht....

Bijtelling vergoed door de baas ? Laat me niet lachen, dat zal weinig gebeuren. Dat zou beteken dat het in het salaris vergoed zou moeten worden. Een gemiddelde leasebak doet rond de 300 a 400 euro netto wat je prive betaald. Dat zou betekenen dat de werkgever ongeveer 700 euro meer salaris zal moeten betalen, wat doorwerkt in andere lasten ( pensioen, vakantiegeld e.d. )
Ik doe de leaseauto´s en salarisbetalingen op mijn werk, voor ongeveer 15 collega´s, incl. mezelf.
Als ik de inhoudingen zie van sommigen wat betreft hun leasebak, pfff

Er zijn er die een auto als een soort statussymbool zien. Best , maar daar betalen ze dan ook voor.

Ik heb vorig jaar besloten om goedkoop te gaan rijden, een " groene" Polo die mij prive ongeveer 100 euro per maand kost.
Ik zal het maar niet hebben over de reacties die dat gaf, maar daar zit ik niet mee, wat ik ermee bespaar steek ik liever in mijn hobby dan in een stuk blik voor de deur wat niet van mezelf is.

Dat is een persoonlijke keuze.

Natuurlijk zitten er nog steeds voordelen aan een leaseauto, dat zal ik zeker niet ontkennen, maar zo zwart wit is het nu ook weer niet. Bij sommige jobs heb je nu eenmaal bepaalde voordelen. Bijv. mensen in de bouw hebben door hun job ook bepaalde voordelen; betonmolentje nodig prive ? die valt wel te regelen, ik moet die huren...
Verkopers in een treinenwinkel zullen ook zo hun voordelen hebben  ;)

Daarbij vind ik dat veel mensen ervan uitgaan dat de consequenties van hun persoonlijke beslissing vaak wat makkelijk op de werkgever of overheid geschoven worden.

Om een recent praktijkvoorbeeld te geven:

Een werknemer die op 10 km afstand woont, krijgt daarvoor een vergoeding. Die persoon krijgt een relatie en trekt in bij iemand die op 60 km afstand woont.
De persoon in kwestie vind het heel normaal dat de werkgever nu die 60 km gaat vergoeden  ???
Kijk , daar snap ik dus niets van. Waarom zou een werkgever die extra kosten moeten dragen die een gevolg zijn van een persoonlijke keuze ?
Eerlijk gezegd vindt ik bijv. ouderschapsverlof ook discutabel. Ik heb een contract met mijn werkgever, wat heeft mijn werkgever te maken met mijn keuze of, en zo ja, hoeveel kinderen ik wens ? Moet hij opdraaien voor die extra kosten ? Hij heeft een arbeidscontract met mij, niet met mijn hele familie.
Maar goed, het laatste is behoorlijk off topic.
Wat ik ermee wil aangeven is dat mensen ook zelf verantwoordelijk zijn voor persoonlijke keuzes en dit te vaak neerleggen bij anderen.

Elke situatie is anders, generaliseren kan niet....

Grt.

Ferry

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #129 Gepost op: 02 June 2012, 12:56:07 »
Als ik daar naar kijk is een auto van de zaak met bijtelling altijd goedkoper dan een auto van jezelf in dezelfde prijscatagorie. Bijtelling kost een vriend van me 500 euro in de maand, daar rijd hij een VW passat van 50 mille voor. Als je 'm koopt ben je al meer kwijt in het  eerste jaar aan afschrijving. Reken ik wegenbelasting en verzekering niet eens mee. En als ik in m'n vriendenkring rond kijk wordt  bij de meesten de diesel voor de vakantie naar Italie of Frankrijk idd op de tankpas van de baas gegooid...

Ferry As

• Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • **
« Reactie #130 Gepost op: 02 June 2012, 13:03:56 »
Dat klopt, voor het geld dat je kwijt bent aan de bijtelling, incl. de andere voordelen, kan je nooit prive zo´n auto rijden.

Dat is in mijn geval ook zo en zal ik zeker niet ontkennen.

Ik zie wel een trend om, gebruikmakend van de regelingen die er zijn, men goedkoper gaat rijden.

Een auto in de 20 of 14 procent categorie. 1 collega rijdt nu in een Ampera en betaald niets .
Dit houdt in dat de overheid per saldo minder belastinginkomsten krijgt.....
Dus ook deze regeling zal weer tijdelijk zijn....

Grt.

Ferry

jakop

• Gast
« Reactie #131 Gepost op: 02 June 2012, 13:38:51 »
Daarbij vind ik dat veel mensen ervan uitgaan dat de consequenties van hun persoonlijke beslissing vaak wat makkelijk op de werkgever of overheid geschoven worden.

Om een recent praktijkvoorbeeld te geven:

Een werknemer die op 10 km afstand woont, krijgt daarvoor een vergoeding. Die persoon krijgt een relatie en trekt in bij iemand die op 60 km afstand woont.
De persoon in kwestie vind het heel normaal dat de werkgever nu die 60 km gaat vergoeden  ???
Kijk , daar snap ik dus niets van. Waarom zou een werkgever die extra kosten moeten dragen die een gevolg zijn van een persoonlijke keuze ?
Eerlijk gezegd vindt ik bijv. ouderschapsverlof ook discutabel. Ik heb een contract met mijn werkgever, wat heeft mijn werkgever te maken met mijn keuze of, en zo ja, hoeveel kinderen ik wens ? Moet hij opdraaien voor die extra kosten ? Hij heeft een arbeidscontract met mij, niet met mijn hele familie.
Maar goed, het laatste is behoorlijk off topic.
Wat ik ermee wil aangeven is dat mensen ook zelf verantwoordelijk zijn voor persoonlijke keuzes en dit te vaak neerleggen bij anderen.

Ik wist niet dat er meer mensen zo over dachten....Ferry! Vriend!  :-*  (y)  ;D

Is kinderbelasting misschien een alternatief voor de forenzentaks?  ;)
Natuurlijk niet van de ene op andere dag invoeren; het eerste jaar de kinderbijslag afschaffen en het jaar er op de belasting op 4e en meer kinderen en dan op 3e, 2e en het 5e jaar ook op eerste kinderen.
Wat zou dat de staat opleveren  ::)  :D

Groet,

Jakopdie je niet altijd al te serieus moet nemen

henk

• Offline Offline
« Reactie #132 Gepost op: 02 June 2012, 13:47:27 »
in eerste instantie minder arbeidsaanbod en op termijn sowoeso minder mensen om de economie aan de praat te houden.
« Laatst bewerkt op: 02 June 2012, 13:50:10 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

elt-178.516

• Offline Offline
« Reactie #133 Gepost op: 02 June 2012, 14:41:43 »
Citaat
Belastinginspecteur tegen baas van dhr. Prutser: gôh, wel erg veel storingen op het adres van die meneer Prutser. Maar ik zie geen enkele rekening voor de kosten van deze service?

Het schijnt heel simpel te zijn.
1) Mijn oom is timmerman. Hij rijdt met de bestelbus van de baas van de bouwplaats naar huis, en de volgende dag weer van huis naar de bouwplaats. Omdat hij zijn bestelbus gebruikt voor woon-werk verkeer, moet hij gaan betalen voor de bus.
2) Mijn buurman is accountant. Hij rijdt met zijn leaseauto van een klant naar huis. Thuis aangekomen leest en beantwoord hij zijn e-mails. De volgende dag leest en beantwoord hij weer wat e-mails, waarna hij naar kantoor of klant vertrekt. Omdat hij thuis werkt (standplaats of zoiets noemt hij dat), is het werk-werk verkeer. En hoeft hij voor de leaseauto geen bijtelling te gaan betalen.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #134 Gepost op: 02 June 2012, 16:59:46 »
heumm ff denken.... Wij hebben geen Siësta ??.... heummm definieer een hardwerkende Maltenaar/maltenees ?? heummm niemand heeft het bevel gegeven om daarheen te verhuizen ????? nehh sorry koppen was als keeper niet mijn sterkste kant  :-\

Huh? Zoals al eerder gezegd maakt men in Zuid-Europa langere dagen dan in Nederland. Siësta? Veel winkels sluiten inderdaad tussen één en vier (waar ik persoonlijk een pesthekel aan heb) maar zijn dan weer tot zeven uur open. Maar dat zijn meestal de kleine zelfstandigen en als werknemer zit er dat niet in.

Kijk, voor precies hetzelfde werk krijg ik minder betaald. Ook dat is een keuze geweest. Maar ik heb een aardig idee van wat voor land Nederland is (daar heb ik immers dik 30 jaar gewoond) en wat voor land Malta. En ik blijf erbij dat veel mensen geen idee hebben hoe goed ze het hebben.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40