Geld verdienen, prima! Maar grenzeloos bonusgraaiende directeuren van banken e.d.....verzekeringsmaatschappijen die megawinsten draaien en dan doodleuk een groot deel van hun personeel eruit flikkeren....Mmmja....kan ik redelijk pissig van worden.
Het aantal graaiende bedrijven is te verwaarlozen op alle bestaande bedrijven in Nederland, maar hier wordt gedaan dat elk bedrijf, of elke baas van een bedrijf loopt te graaien, komop zeg , over generalisering gesproken
Malta en Nederland zijn twee heel verschillende landen, je vergelijking slaat nergens op.
Het ging niet om schuld. Jij stelde, dat mobiliteit (danwel ver[der] van je werk weg wonen) een keuze is, ik zeg dat dit in veel gevallen niet zo simpel ligt.
Je trekt een conclusie uit wat je ziet en je gaat er blijkbaar vanuit dat dat een representatief totaalbeeld is.Voorbeeldje: wanneer je op de snelweg dikke auto's met caravans ziet en campers ziet rijden, denk je dan werkelijk ook aan de mensen die geen dikke auto kunnen betalen?
Dat is dus gewoon niet waar. Produceren in het buitenland of buitenlandse krachten inhuren wordt vaak niet doorberekend naar de klant, maar levert meer winst op voor eigenaar of aandeelhouders. (ter indicatie: deel je bedrag door twee en je hebt wat een ervaren internationaal chauffeur per 40 uur kan verdienen, alles daarboven is feitelijk overwerk)Dat zie ik dus anders: als een Nederlands bedrijf voor zijn producten Nederlandes prijzen ontvangt, moet het ook Nederlandse werknemers kunnen betalen. Het uitwijken op goedkopere arbeidskrachten is meestal simpelweg "omdat het kan" en ze onder de streep zo meer overhouden. Winstbejag dus.
Of heel creatief gezien maak ik van mijn huisadres elke dag het eerste werkadres, dan is de reistijd naar de eerste "echte" klant ook gelijk werktijd en wordt het voor mij weer financieel aantrekkelijker en ik zit sneller aan de 8 uur werktijd.
Het is allemaal leuk en wel, maar dat de regering uitgerekend nu komt met dit plan, in een tijd waarin het slecht gaat, en niet in een tijd waarin het beter tot goed gaat. Dat riekt gewoon naar binnenharken.