Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 16:38:46
Chinese prut kabel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:34
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:22:26
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Br 38 Piko Superen. door Prutsert
Vandaag om 16:00:58
schok bij vertrek door Hasenwald
Vandaag om 15:29:04
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 15:03:49
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51

Auteur Topic: De forensentaks, ja of nee.  (gelezen 14805 keer)

henk

• Offline Offline
Re:De forensentaks, ja of nee.
« Reactie #105 Gepost op: 01 June 2012, 17:24:17 »
Nou, politiek leeft wel, kennelijk.
Op naar een hoge opkomst dan maar.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #106 Gepost op: 01 June 2012, 17:29:01 »
Yep ;D

En wat leuk dat we in alle vrijheid kunnen praten.
Dat kan ook niet overal.

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #107 Gepost op: 01 June 2012, 17:43:43 »
dus alle Jannen met petten werken bij de bank ??
Heh bah, bedrijven die geld verdienen..... het zou verboden moeten worden
Mvg Marty,

Erwin Schuurman

• Offline Offline
  • Jaah Mevrouw....Scheurgras..
    • www.friesemodelbaanclub.nl
« Reactie #108 Gepost op: 01 June 2012, 18:02:41 »
Geld verdienen, prima! Maar grenzeloos bonusgraaiende directeuren van banken e.d.....verzekeringsmaatschappijen die megawinsten draaien en dan doodleuk een groot deel van hun personeel eruit flikkeren....Mmmja....kan ik redelijk pissig van worden.
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #109 Gepost op: 01 June 2012, 18:09:12 »
Ik zit nog eens dat bestelbusgedoe door te nemen, woon/werk verkeer altijd bijtelling, en dat is lachen.

Een bijtelling is voor de gemiddelde service monteer niet te betalen dus zal deze ander werk moeten zoeken of de baas compenseert het in het loon.
Als je hiervoor geen opslag krijgt en ook niet weg wil zou je met eigen vervoer je bus moeten ophalen.

Als ik dan naar mijn situatie kijk betekend het een 2de auto aanschaffen of met het OV. Met het OV kost het mij 2,5 uur enkele reis naar de zaak en met de auto (zonder files) 1,25 uur enkele reis. Hopelijk worden deze reiskosten dan wel door de baas vergoed.
Storingsdiensten (met oproepen gespreid over de dag en nacht) zijn op deze manier nagenoeg onmogelijk.

En dan te bedenken dat ik mede ben aangenomen omdat ik dichter bij veel klanten woon dan de monteurs die vlakbij de zaak wonen, dus dat scheelde voor hun veel reistijd.

Of heel creatief gezien maak ik van mijn huisadres elke dag het eerste werkadres, dan is de reistijd naar de eerste "echte" klant ook gelijk werktijd en wordt het voor mij weer financieel aantrekkelijker en ik zit sneller aan de 8 uur werktijd.

Meest logische is dan dus compensatie in het loon en dat wordt dan weer doorberekend naar de klant en dat zijn jullie direct of indirect allemaal.

« Laatst bewerkt op: 01 June 2012, 19:06:21 door prutser »

Erwin Schuurman

• Offline Offline
  • Jaah Mevrouw....Scheurgras..
    • www.friesemodelbaanclub.nl
« Reactie #110 Gepost op: 01 June 2012, 18:12:18 »
sjees......hoorde ik diezelfde overheid een paar jaar geleden niet roepen dat ze minder regels wilden?

It makes me so f*cking sad....
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

nscargo

• Offline Offline
  • Wederopbouw Opsolder
« Reactie #111 Gepost op: 01 June 2012, 18:17:43 »
Geld verdienen, prima! Maar grenzeloos bonusgraaiende directeuren van banken e.d.....verzekeringsmaatschappijen die megawinsten draaien en dan doodleuk een groot deel van hun personeel eruit flikkeren....Mmmja....kan ik redelijk pissig van worden.
En wat te denken van directeuren die de zaak gigantisch verkl*ten en dan als dank een enorme oprotpremie mee krijgen.
Als jij en ik iets verkl*ten dan is het ontslag op staand voet en niks premie, sterker nog, als het verwijtbaar ontslag is, dan krijg je niet eens een uitkering
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #112 Gepost op: 01 June 2012, 19:04:19 »
Het aantal graaiende bedrijven is te verwaarlozen op alle bestaande bedrijven in Nederland, maar hier wordt gedaan dat elk bedrijf, of elke baas van een bedrijf loopt te graaien, komop zeg , over generalisering gesproken  :-\

Prutsert, dat jijzelf de eerste klant bent, briljant idee, moet je wat mee doen :)
Ik verkoop mijn bus aan mijzelf als prive persoon voor een symbool bedrag, en dan verhuur ik mijn bus weer aan mijzelf voor woekerprijzen..... ofzo,   :)
Mvg Marty,

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #113 Gepost op: 01 June 2012, 19:13:00 »
Het aantal graaiende bedrijven is te verwaarlozen op alle bestaande bedrijven in Nederland, maar hier wordt gedaan dat elk bedrijf, of elke baas van een bedrijf loopt te graaien, komop zeg , over generalisering gesproken  :-\

Eensch. En ik durf er wat onder te verwedden dat er genoeg van die mopperaars zijn die, als ze de mogelijkheid zouden hebben, ook zelf een dikke bonus zouden opstrijken. Ik wel in elk geval. Erst kommt das Fressen, dann die Moral...  ;D

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #114 Gepost op: 01 June 2012, 23:17:56 »
Tja... er wordt hier geklaagd over de hoge salarissen van directeuren ten opzichte van de gewone man, maar gek genoeg wordt er niet geklaagd over de hoge salarissen van Nederlanders ten opzichte van Oost- en Zuid-Europeanen. Solidariteit heeft kennelijk grenzen.

Toen ik naar Malta verhuisde, ging ik er bruto bijna 40% op achteruit. Dus als jullie het niet erg vinden ga ik niet lopen janken over hoe slecht het gaat met de hardwerkende Nederlander.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #115 Gepost op: 01 June 2012, 23:27:26 »
Malta en Nederland zijn twee heel verschillende landen, je vergelijking slaat nergens op.

Klopt helemaal. De gemiddelde Maltees werkt langer dan de gemiddelde Nederlander (40 is de norm voor werknemers, veel meer als je zelfstandig bent) en krijgt daar minder voor betaald. En, zoals ik al zei, het levensonderhoud is hier over de linie duurder dan in Nederland.

Citaat
Het ging niet om schuld. Jij stelde, dat mobiliteit (danwel ver[der] van je werk weg wonen) een keuze is, ik zeg dat dit in veel gevallen niet zo simpel ligt.

Hoezo niet? Dat je niet precies die baan, die je wil hebben, dicht bij huis kunt vinden? 't Is echt niet zo dat er buiten de Randstad helemaal geen banen te vinden zijn, maar misschien is het niet waar je naar op zoek bent. Maar dan nog is het een keuze: baan boven reisafstand.

Citaat
Je trekt een conclusie uit wat je ziet en je gaat er blijkbaar vanuit dat dat een representatief totaalbeeld is.
Voorbeeldje: wanneer je op de snelweg dikke auto's met caravans ziet en campers ziet rijden, denk je dan werkelijk ook aan de mensen die geen dikke auto kunnen betalen?

Het is slechts een voorbeeld. Even afgezien van het feit dat een Nederlandse uitkering fors hoger is dan het minimumloon hier, zie je aan alles dat Nederland gewoon een erg rijk land is. Het wegennet is perfect, om maar wat te noemen. Maar als je dagelijks in rijkdom woont, valt het misschien minder op.

Citaat
Dat is dus gewoon niet waar. Produceren in het buitenland of buitenlandse krachten inhuren wordt vaak niet doorberekend naar de klant, maar levert meer winst op voor eigenaar of aandeelhouders. (ter indicatie: deel je bedrag door twee en je hebt wat een ervaren internationaal chauffeur per 40 uur kan verdienen, alles daarboven is feitelijk overwerk)

Dat zie ik dus anders: als een Nederlands bedrijf voor zijn producten Nederlandes prijzen ontvangt, moet het ook Nederlandse werknemers kunnen betalen. Het uitwijken op goedkopere arbeidskrachten is meestal simpelweg "omdat het kan" en ze onder de streep zo meer overhouden. Winstbejag dus.

Als Nederlanders je producten niet meer kunnen betalen, ga je failliet. Zo simpel ligt het. Dus het is niet in het belang van het bedrijf en zelfs niet dat van de aandeelhouders om puur de winst te maximaliseren. Je moet ook concurrerend blijven.

Nederland is momenteel niet zo heel concurrerend.

- Peter

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #116 Gepost op: 01 June 2012, 23:34:04 »
Het is allemaal leuk en wel, maar dat de regering uitgerekend nu komt met dit plan, in een tijd waarin het slecht gaat, en niet in een tijd waarin het beter tot goed gaat.  Dat riekt gewoon naar binnenharken.
Niet alleen kun je meer betalen voor reizen (woon-  werk) maar er komt ook nog eens een stijging van het eigen risco voor de zorgkosten bij. Hoe zit dat bij jou, Peter? Nee, bezuinigen daar heb ik mijn buik van vol. Hoe lang bezuinigen wij al niet? Het blijft een neverending story.....
Jeroen

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #117 Gepost op: 01 June 2012, 23:41:11 »
Ja, nou en? Nederland geeft nog steeds meer uit dan het binnenkrijgt. (Malta trouwens ook, maar een lager percentage.)

Ik snap dat niet helemaal, dat mensen het oké vinden om schulden te maken die de volgende generatie mag betalen. Bezuinigen vind ik ook niet leuk (het is iets wat we in onze persoonlijke situatie hebben moeten doen, op het pijnlijke af en dat al een paar jaar lang), maar op straat staan omdat we de hypotheek niet kunnen betalen vind ik nog veel minder leuk.

- Peter

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
« Reactie #118 Gepost op: 02 June 2012, 00:27:19 »
Of heel creatief gezien maak ik van mijn huisadres elke dag het eerste werkadres, dan is de reistijd naar de eerste "echte" klant ook gelijk werktijd en wordt het voor mij weer financieel aantrekkelijker en ik zit sneller aan de 8 uur werktijd.
Belastinginspecteur tegen baas van dhr. Prutser: gôh, wel erg veel storingen op het adres van die meneer Prutser. Maar ik zie geen enkele rekening voor de kosten van deze service?
Baas: nee, valt allemaal onder de garantie.....
Als je creatief doet, doe 't dan wel hééééél goed. Anders gaat het je uiteindelijk veel meer kosten.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
« Reactie #119 Gepost op: 02 June 2012, 01:02:25 »
Het is allemaal leuk en wel, maar dat de regering uitgerekend nu komt met dit plan, in een tijd waarin het slecht gaat, en niet in een tijd waarin het beter tot goed gaat.  Dat riekt gewoon naar binnenharken.
Hoe je het ook bekijkt, feit is dat de regering, en dan bedoel ik elke regeringssamenstelling hoe die ook wordt na 12 september, het verschil tussen de overheidsuitgaven en overheidsinkomsten met veel miljarden MOET verkleinen. Niet vanwege Brussel, maar om de rente die anders over de schuld betaald moet worden binnen de perken te houden.

En of je het nu leuk vind of niet, het zal bij het bedrijfsleven en de werkende burgers vandaan moeten komen. En in grote delen van het bedrijfsleven gaat het al niet zo goed meer, zie de toename van faillisementen en werkloosheid. Dus oppassen dat je dat niet helemaal om zeep helpt. Dus zal een substantieel deel door werkenden moeten worden opgebracht. Want:
- echte bezuinigingen, dus de overheid die minder uitgeeft. Het meeste van het geld dat de overheid uitgeeft komt niet bij werkenden terecht, maar b.v. als uitkering bij mensen die het echt nodig hebben (bijstand, werkloosheidsuitkering, AOW), wordt gebruikt voor onderwijs enz. Er zal best op bezuinigd kunnen worden, maar als je hier al dat geld vandaan wil halen betalen werkenden niets, en komen alle lasten bij de "sociaal zwakkeren" te liggen. En zullen bijdrages voor onderwijs omhoog gaan enz. Gaat dus niet lukken, zal volgens de meeste mensen zelfs ongewenst, zo niet asociaal, zijn.
- extra heffingen en belastingen. Kun je niet bij AOW-ers zonder extra pensioen, bijstandsmoeders, chronisch zieken enz. neerleggen. Deze zitten al op het minimum. Dus blijft over de werkenden of 65+-ers met een hoog aanvullend pensioen.

Hoe dan ook, voortdurend meer uitgeven dan je binnenkrijgt en het verschil lenen werkt bij je thuis niet, en ook niet in de BV Nederland. Dus er MOET iets gebeuren. Hoe en waar, daarin is op 12 september een keuze mogelijk. Maar zo stemmen dat bezuinigen totaal niet nodig zijn, is een grote illusie. Elke partij die dat beweert doet aan volksverlakkerij. Daar helpt zelfs uit de EU stappen niets aan, we zullen het hoe dan ook allemaal in onze portemonnee gaan voelen.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.