Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Luud H
Vandaag om 19:36:54
lange adressen met esu decoders. door Sven
Vandaag om 19:36:23
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Sven
Vandaag om 19:34:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 19:26:22
Märklin M tapijtbaan door Mark D.
Vandaag om 19:00:59
Stottering Piko 98551BD door Ben
Vandaag om 18:57:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
Vandaag om 18:56:34
De spoorhaven van Zuidbarge. door Scratchbuilt
Vandaag om 18:50:04
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 18:29:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Karel466
Vandaag om 17:39:39
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Herb73
Vandaag om 17:35:10
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 17:03:43
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 16:46:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Eric v C
Vandaag om 16:45:03
Pfarrerwinkel bahn door Brouwersbaan
Vandaag om 16:44:29
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 16:40:04
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:26:27
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 16:14:02
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 16:10:34
NS Mat 35 Maple Leaf door Montanbahn
Vandaag om 15:38:25
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Montanbahn
Vandaag om 15:17:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:37:48
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door Jelmer
Vandaag om 13:59:17
Bauarbeiten im gange door Eric B
Vandaag om 13:52:03
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
Vandaag om 13:04:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:02:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 12:01:27
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 11:14:32
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 10:57:07
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:30:10

Auteur Topic: Mini spoorbaan Wael en Bosch  (gelezen 75669 keer)

Forever Rocofan

• Offline Offline
Re:Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #120 Gepost op: 13 May 2013, 16:29:14 »
@ Pedroo,

De planning was om N te gaan bouwen en rijden, maar door de naar mijn zin te hoge prijzen voor N treinen ( nieuw en gebruikt ) en de te lage prijzen die er voor mijn H0 materieel ( nieuw of nieuwstaat ) geboden werden is de baan uiteindelijk toch H0 schaal geworden.

De baan is niet groot, maar voorlopig kan ik lekker knutselen en af en toe een rondje rijden.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

De Stoker

• Offline Offline
  • H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
« Reactie #121 Gepost op: 13 May 2013, 16:33:58 »
Leuk al die bouwdraadjes, ga deze ook volgens eerst even terug lezen, succes

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #122 Gepost op: 13 May 2013, 16:42:11 »
@ Rainbird,

Bedankt voor je reactie en veel plezier met lezen.

Ik ga weer verder bouwen aan de garage.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Pedroo

• Offline Offline
« Reactie #123 Gepost op: 13 May 2013, 16:47:15 »
A zo ik snap het,
H0 is al zeg ik het zelf een super schaal niet te groot niet te klein en vooral hele goeie detaillering.
Ben benieuwd naar jou garage want er staat er ook nog 1 op mijn (zelf)bouwlijstje.

Peter

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #124 Gepost op: 13 May 2013, 21:18:40 »
De auto staat met de voorrwielen tegen de remmen van de brug, zodat deze niet aan de achterkant van de brug af kan rijden. Omhoog en repareren maar  ;)

Groeten Ruud B.

Hoi Ruud,

dit was juist een auto die bijna nooit kapot ging, deze hoort dus eigenlijk niet op een werkplaats brug thuis.
Verder, een leuk idee en breng ons lekker verder op de hoogte.

Groeten,

Christoph

PS. ooit had je toch echt hulp bij je modelbaan, of mag dit hier eigenlijk niet meer staan?  ;D

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #125 Gepost op: 13 May 2013, 23:48:31 »
@ Christoph,

Zoals ik al zei, ik heb gewoon het eerste beste autootje gepakt voor de foto. En een auto hoeft niet perse kapot te zijn om om de brug in een garage te staan....APK, remmen stellen, even de bodem of de uitlaat controleren, olie verversen. Allemaal karweitjes die handig zijn om op de brug uit te voeren. ;D

@ Iedereen,

Hier even een foto met de huizen die ik de komende tijd zal gaan bouwen;

Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 16 May 2013, 10:27:01 door Forever Rocofan »

Zoedelaar

• Offline Offline
  • Den Zoedel; modeltramstad
« Reactie #126 Gepost op: 20 May 2013, 09:50:01 »
Leuk idee! Zoals in meerdere draadjes hier op bnls te zien is is aandacht besteden aan de binnenkant van onze huizen, kantoren en fabrieken niet alleen leuk om te doen maar geeft het de modelbaan om nog meer van te genieten en op te ontdekken. Laat je fantasie verder op de loop met je gaan Ruud, neem je tijd ervoor om je ideeen uit te voeren, en ik weet zeker dat je ons hier verder verstelt doet staan.  
« Laatst bewerkt op: 20 May 2013, 09:59:35 door Zoedelaar »
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #127 Gepost op: 20 May 2013, 10:30:54 »
@ Zoedelaar (Olaf),

Bedankt voor je reactie. Ben druk aan het nadenken over het zelf maken van de interieurs voor de Nederlandse huizen. Hopelijk kan ik snel foto's laten zien van interieurs en uiteindelijk complete gebouwen.

Groeten Ruud B.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #128 Gepost op: 21 May 2013, 17:51:52 »
Hallo knutselaars,

Ik heb vanmiddag karton gehaald en ga straks beginnen met het interieur voor een van de Faller panden. even kijken hoe ik dit aan ga pakken. We zien wel wat er van komt. Er moet in ieder geval wel iets aan de binnenkant van de huisjes komen, anders kijk je er dwars doorheen.

De bouw van de huisjes ligt niet helemaal stil, maar ik had wat spullen nodig die ik in het weekend niet kon kopen.

Zodra er wat te zien valt zal ik een update met foto's plaatsen.

Groeten Ruud B.

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #129 Gepost op: 21 May 2013, 20:01:22 »
Hallo Ruud,

wat voor karton heb je gehaald, etalage karton? en waar heb je dat gekocht?

Groeten,

Christoph

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #130 Gepost op: 21 May 2013, 20:06:04 »
Hallo Cristoph,

Het is dubbelzijdig wit karton van 1,5 mm. dik een plaat van 80 x 50 kost € 2,09 bij Kopa van Lopik in Vlaardingen.

Groeten Ruud B.

Forever Rocofan

• Offline Offline
Re:Mini spoorbaan Wael en Bosch......voorlopig niet dus
« Reactie #131 Gepost op: 23 June 2013, 09:54:40 »
Hallo allemaal,

De finaciele situatie is op dit moment minder gunstig en daarom doe ik het even rustig aan met de modelspoorhobby en verschijnen er weinig updates in dit draadje. Nieuwe aankopen die gepland stonden moeten even wachten en de N modulebaan gaat helemaal op een zijspoor.

Ik had al een hele tijd een Roco 1100 botsneus waar al vanaf het begin een draaistelraam van kapot was. Eindelijk heb ik een draaistelframe kunnen kopen, zodat ik deze eindelijk rijdend kan maken na ruim een half jaar zoeken via Marktplaats en via een winkel waar alles via klantnummer, artikelnummer en internet moet omdat ze te beroerd zijn om even een onderdeeltje voor je bestellen omdat ze dan iets op moeten schrijven en iets in de computer moeten zetten en een andere winkel waar het zelfs met artikelnummers erbij te veel moeite is om binnen 2,5 week even de prijzen door te geven.

Ik ben echt teleurgesteld in deze winkels waar ik in het verleden altijd leuke bestellingen heb gedaan met name de winkel waar ze het liefst alles via internet doen. Dit was in het verleden een gezellige winkel, maar daar is weinig van terug te vinden. Ik denk dat hier alleen klanten met dikke portomonee's welkom zijn en de kleine klanten worden gezien als oninteressant. Als je daar binnenkomt krijg je van sommige medewerkers niet eens reactie als je ze begroet. Alsof je onzichtbaar bent....werkelijk ongelofelijk.

Mijn 1100 loc is straks dus inzetbaar op de sporen van Den Zoedel en dat is perfect, maar mijn gevoel over de winkels waar ik geprobeerd heb het onderdeeltje te bestellen met nog wat andere spulletjes erbij voor andere treinen is nog steeds niet hersteld. Dikke pluim voor de Wapstad die het onderdeeltje wel zonder gedoe kon leveren  (y) (y) (y)

Groeten Ruud B.

« Laatst bewerkt op: 23 June 2013, 10:53:52 door Forever Rocofan »

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #132 Gepost op: 23 June 2013, 10:48:19 »
Hallo Ruud,
Nu even een financieel moeilijkere periode, probeer vooral je hobby niet te vergeten want wij lezen zo graag met je mee.

Groeten,

Christoph
« Laatst bewerkt op: 23 June 2013, 11:02:16 door Christoph »

Zoedelaar

• Offline Offline
  • Den Zoedel; modeltramstad
« Reactie #133 Gepost op: 23 June 2013, 11:36:35 »
Hoi Ruud!

Ik weet hoe jouw situatie is en inderdaad zou ik ook anders voor jou willen. Verder weet ik ook dat jij zo nu en dan bezig bent met kleine projectjes waar jij heel veel plezier uit haalt. En ook veel leest, fotografeert en appt over treinen en modelbouw. Juist dat kan ook in moeilijke tijden een afleiding zijn misschien. Alle begrip voor je gevoel maar probeer de model- en treinenhobby ook als afleiding te gebruiken. Hopelijk blijf je jouw kennis en kunde met veel plezier inzetten. 
En wat betreft je winkelervaringen deel ik jouw mening!
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

Forever Rocofan

• Offline Offline
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #134 Gepost op: 22 July 2013, 09:13:50 »
Hallo allemaal,

Het is een tijdje stil geweest in dit draadje. Allereerst moet ik even rustig aan doen met de uitgaven voor de hobby en sinds we lekker warm weer hebben is het bij ons in het flat onder het platte dak niet echt lekker modelbouwen. Gordijnen dicht, ramen geisoleerd en dan nog temparaturen die oplopen tot 30 graden binnen.

Maar het warme weer is wel goed voor de zeeschuimplantjes !

Deze foto van de zeeschuim plantjes is op 17 Juli gemaakt.

En dezelfde bak, maar dan een foto die ik net heb gemaakt.

Hopen dat het zo goed blijft gaan met de plantjes. De eerste plantjes zijn apart gezet in plastic bakjes, maar zoals jullie zien heb ik de komende dagen nog heel veel plantjes die apart gezet moeten worden.

Ik zal binnenkort even een foto maken als de plantjes apart in bakjes staan. Nu eerst naar het strand. Fijne dag allemaal.

Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 22 July 2013, 09:20:48 door Forever Rocofan »