Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 19:58:25
lange adressen met esu decoders. door Sven
Vandaag om 19:36:23
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Sven
Vandaag om 19:34:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 19:26:22
Märklin M tapijtbaan door Mark D.
Vandaag om 19:00:59
Stottering Piko 98551BD door Ben
Vandaag om 18:57:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
Vandaag om 18:56:34
De spoorhaven van Zuidbarge. door Scratchbuilt
Vandaag om 18:50:04
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 18:29:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Karel466
Vandaag om 17:39:39
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Herb73
Vandaag om 17:35:10
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 17:03:43
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 16:46:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Eric v C
Vandaag om 16:45:03
Pfarrerwinkel bahn door Brouwersbaan
Vandaag om 16:44:29
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 16:40:04
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:26:27
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 16:14:02
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 16:10:34
NS Mat 35 Maple Leaf door Montanbahn
Vandaag om 15:38:25
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Montanbahn
Vandaag om 15:17:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:37:48
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door Jelmer
Vandaag om 13:59:17
Bauarbeiten im gange door Eric B
Vandaag om 13:52:03
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
Vandaag om 13:04:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:02:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 12:01:27
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 11:14:32
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 10:57:07
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:30:10

Auteur Topic: Mini spoorbaan Wael en Bosch  (gelezen 75674 keer)

Zoedelaar

• Offline Offline
  • Den Zoedel; modeltramstad
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #150 Gepost op: 31 July 2013, 09:27:56 »
Mooi gemaakte Strukton busjes en altijd prettig om in de buurt te hebben als onderhoud aan spoor noodzakelijk is. Dienstregeling moet tenslotte wel gegarandeerd kunnen worden. Zodra nr 4 en 7 zijn overgebracht kunnen ze aan het werk en zullen er op het draadje 'Den Zoedel' foto's geplaatst worden........
Benieuwd naar je volgende kunstwerkje!

Olafs groeten uit 'Den Zoedel'!

Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

Pedroo

• Offline Offline
« Reactie #151 Gepost op: 31 July 2013, 11:34:54 »
Zeer zeker leuke die busjes  (y)

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #152 Gepost op: 12 September 2013, 09:38:05 »
Hallo Sebas,

De zeeschuimplantjes groeiden goed, maar hebben pas een hele droge periode over zich heen gekregen waar echt niet tegenop te gieten viel en daarna veel te veel regen moeten incasseren. Ik gaf de plantjes elke ochtend veel water maar de andere ochtend waren de bakken tot op de bodem kurkdroog. En een paar weken later moest ik juist elke dag water uit de bakken gieten omdat het water tot ver boven de laag aarde stond......het zal ook eens meezitten  ;D

Dus ik moet ze nu uit de bakken halen en drogen. normaal haal je meerdere boompjes van 1 plantje, maar nu is het per plantje gewoon een boompje. Ik ga volgend jaar wel weer proberen om beter resultaten te behalen !!!

Ik zal later vandaag even proberen om foto's te maken van de boompjes in de kweekbakken voor ik ze eruit ga halen.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Zoedelaar

• Offline Offline
  • Den Zoedel; modeltramstad
« Reactie #153 Gepost op: 12 September 2013, 12:03:58 »
Om treurig van te worden........... Treurwilgen van maken!

Olafs groeten uit 'Den Zoedel'! 
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #154 Gepost op: 11 December 2013, 00:03:53 »
Hallo allemaal,

Eindelijk weer een berichtje uit Wael en Bosch. De koudere periode is weer begonnen en andere projecten die eerst af moesten voor ik verder kon met modelbouwen zijn nu eindelijk klaar. Gisteren begonnen ben het uitmesten van de modelspoorkamer, die omdat hij toch niet gebruik was maar zolang volgestouwd was met dozen die nog uitgezocht moesten worden en als er straks veel uitgezocht en weggegooid is kan ik af en toe weer een beetje rijden en vooral flink bouwen.

Eerst Zaterdag naar Houten en de weken daarna hoop ik weer wat updates te kunnen plaatsen in zowel dit draadje als in "werkplaats Wael en Bosch " Er valt nog genoeg te doen aan de spoorbaan en de bebouwing en ook aan de treinen die er moeten gaan rijden kunnen nog wel wat viezer en gedetailleerder.

Binnenkort dus weer meer berichtjes na een voor de lezers stille periode ( voor mijzelf was dat absoluut niet zo )  ;D

Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 11 December 2013, 00:15:30 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #155 Gepost op: 14 January 2014, 12:21:29 »
Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk de moed verzameld om de spullen die in dozen onder de spoorbaan uit te zoeken en een heleboel ouwe rommel weg te gooien. Het is een behoorlijk karwei, maar als dit eenmaal klaar is kan ik weer naar hartelust bouwen en rijden in Wael en Bosch. ( de kamer stond gewoon te vol met troep om lekker van mijn spoorbaan te kunnen genieten.

Ook zal er met een kritisch oog naar de gebouwen, treinen en toebehoren worden gekeken en wat niet meer nodig is zal verkocht worden om plaats te maken voor andere dingen die ik op mijn verlanglijstje heb staan.

Dus voor mij een paar dagen doorwerken en voor jullie nog een paar dagen geduld en dan komen er weer updates en foto's van Wael en Bosch in dit draadje ( dat best even afgestoft moet worden...uche uche )  ;D

Ik denk dat er wel meer modelbouwers zijn die een tijdje niets aan de hobby doen omdat er eerst opgeruimd of verbouwd moet worden en daar zo tegen op zien dat uiteindelijk alles even stil ligt. Maar ik breek nu even met de nodige energie door de opruimdip heen en ga dan weer lekker verder aan mijn mini baantje.

Hier even een foto van het slagveld op de baan;
klik maar ...als je het aandurft  ;)
daar moet snel wat aan veranderen !!!

Groeten Ruud B.

Antal

• Offline Offline
« Reactie #156 Gepost op: 15 January 2014, 09:39:44 »
Ha Ruud,

Na het opruimen zal het zeker weer fijn zijn om te kunnen hobbyen!
Ik ben benieuwd naar je plannen en wat je allemaal erbij wilt hebben.
Succes! ±'

groetjes,

Antal

NS264

• Offline Offline
  • Het leven op de weg.
    • Midland
« Reactie #157 Gepost op: 15 January 2014, 22:06:15 »
Ik ben ook benieuwd. Als de locs al deel gaan nemen aan het gewone autoverkeer is het tijd om verder te gaan :).

Groeten Koen.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #158 Gepost op: 16 January 2014, 07:13:48 »
@ Koen,

Inderdaad is het niet goed dat er locomotieven tussen de auto's rijden.....zo gaat heel mijn bestrating kapot en moet ik daar straks ook helemaal opnieuw mee beginnen  ;D

Waarschijnlijk kan ik begin volgende week beginnen aan de baan. eerst alles er af halen wat er niet thuishoort en dan eerst zorgen dat al het spoor vast komt te liggen, dan kunnen de treinen gewoon op het spoor.

In de gele doos rechts van de goederenloods zitten de Res wagens uit het weather project. Het lijkt me leuk om de Res wagens te gebruiken voor een buizentrein zoals die nog regelmatig langs mijn huis rijdt. In het echt worden er andere wagens voor gebruikt, maar ik vind de Res wagens er ook prima voor.

Kortom, nog genoeg te doen aan de spoorbaan en ook een stapel projecten voor het draadje "werkplaats Wael en Bosch"

Groeten Ruud B.

NS6400

• Rangeerprediker
  • Offline Offline
« Reactie #159 Gepost op: 16 January 2014, 07:30:56 »
"schat? Pak jij de 1100 naar je werk? de Opel moet nu echt naar de garage." 

Groet,
Paul

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #160 Gepost op: 20 January 2014, 14:27:13 »
Hallo allemaal,

Het zal ook eens meezitten.....had gehoopt deze week flink te kunnen gaan bouwen aan Wael en Bosch. Genoeg plannen en de materialen in huis, maar helaas ben ik ziek. Dus ik ga maar weer terug naar bed een paar uur slapen. Zodra ik kan gaan beginnen geef ik weer een seintje. Donderdag en Vrijdag staan gepland als bouwdagen in Den Zoedel, dus ik hoop dat dat wel gaat lukken.

Groeten Ruud B.

Miniature Holland

• NL in miniatuur
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Het Haagse openbaar vervoer in model
    • Instagram
« Reactie #161 Gepost op: 20 January 2014, 17:08:45 »
Ik ben erg benieuwd naar je voorderingen. Als je NS materieel in de verkoop gooit hoor ik het graag.

Gr Jason

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #162 Gepost op: 26 January 2014, 21:51:36 »
Hallo allemaal,

Ik voel me gelukkig al weer wat beter en ben vandaag begonnen aan een huisje van Holland Scale ( woonhuis met trapgevel ) Ik heb nog behoorlijk wat huisjes die nog gebouwd moeten worden ( Holland Scale en Faller grachtenpanden ) En ook huisjes die al gebouwd zijn, maar die ik aan wil gaan pakken om ze beter op een Nederlandse baan te laten passen. Ik zal proberen even een foto te plaatsen van het huisje waar ik nu mee bezig ben en hoop snel weer wat resultaten te kunnen laten zien van andere huisjes in het straatje.

@ Jason,

Als er wat overbodig materieel verkocht wordt zijn dat geen NS treinen, maar misschien wat goederenwagens en rijtuigen van DB in 1:100 die ik nog heb liggen en waar ik zelf niets meer mee kan. De collectie NS meterieel moet juist groter worden i.p.v. kleiner  ;D

Groeten Ruud B.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #163 Gepost op: 29 January 2014, 20:37:18 »
Goedenavond lezers en lezeressen,

Zoals jullie waarschijnlijk al opgevallen is heb ik geen foto's meer geplaatst van het Holland Scale huisje in aanbouw. Ik moest even snel ruimte maken in de spoorkamer onder de baan. Donderdag krijg ik van een vriend een aantal ladenkastjes die ik naast elkaar onder de baan kan zetten om mijn autootjes, gereedschappen en bouw- en scenerymaterialen in op te bergen.
Dus dit kwam er even tussendoor, maar het is wel een stap  de goede kant uit  (y)

Morgen wordt even een druk dagje om de ladenkastjes op te halen en in de kamer te plaatsen, maar daarna ga ik zo snel mogelijk weer verder met bouwen en foto's plaatsen. Er moet nu toch eindelijk eens een beetje gerangeerd gaan worden op mijn baantje......

Groeten Ruud B.

Antal

• Offline Offline
« Reactie #164 Gepost op: 31 January 2014, 12:42:59 »
ben weer benieuwd naar je volgende (foto) updates! :)
Succes!