Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De spoorhaven van Zuidbarge. door Scratchbuilt
Vandaag om 18:50:04
Stottering Piko 98551BD door Modeltreinmulder
Vandaag om 18:41:55
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 18:29:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Karel466
Vandaag om 17:39:39
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Herb73
Vandaag om 17:35:10
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Charles_
Vandaag om 17:13:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 17:03:43
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 16:46:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Eric v C
Vandaag om 16:45:03
Pfarrerwinkel bahn door Brouwersbaan
Vandaag om 16:44:29
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 16:40:04
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:26:27
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 16:14:02
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 16:10:34
NS Mat 35 Maple Leaf door Montanbahn
Vandaag om 15:38:25
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Montanbahn
Vandaag om 15:17:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:37:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Luud H
Vandaag om 14:20:23
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door Jelmer
Vandaag om 13:59:17
Bauarbeiten im gange door Eric B
Vandaag om 13:52:03
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
Vandaag om 13:04:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:02:47
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Ronald Halma
Vandaag om 12:03:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 12:01:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 11:15:58
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 11:14:32
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 10:57:07
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:30:10
Train-o-Matic Shine binnenverlichting. door bask185
Vandaag om 09:53:41
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:46:33

Auteur Topic: Mini spoorbaan Wael en Bosch  (gelezen 75623 keer)

Forever Rocofan

• Offline Offline
Re:Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #90 Gepost op: 04 March 2013, 21:36:11 »
Hoi allemaal,

Hier de laatste update voor vandaag;

klik
De weg voor de loods is geschilderd, er is een betonnen schutting geplaatst en het eerste groen voor deze schutting begint te groeien. Er wordt hard gewerkt om het laatste spoor te kunnen leggen en ballasten.

nog een keer klik
De eerste stukken spoor voor de loods liggen vast en het grindbed ligt klaar om verlijmd te worden. Genoeg gedaan vandaag. Morgen zie ik wel weer.....

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

MC

• Mvg Mark
  • Offline Offline
  • 1145 & 1136 de 2 11-fjes (Mark)
    • Huidig Baanplan
« Reactie #91 Gepost op: 05 March 2013, 09:29:03 »
Hadden er niet een paar betonplaten voor de loods moeten komen? Dan een grindbedding.

Mooie ballast ovigens, is van?
« Laatst bewerkt op: 05 March 2013, 09:31:04 door MC »

Antal

• Offline Offline
« Reactie #92 Gepost op: 05 March 2013, 17:45:46 »
Ziet er leuk uit al zouden een stel stelcton platen ervoor het wat beter afmaken.
Voor de rest is het erg netjes gedaan en met al het NS geel staat het erg mooi.

Groetjes,

Antal

Rienk

• Offline Offline
  • Met de Sik door Bolsward, sikkenlijntjes in H0
« Reactie #93 Gepost op: 05 March 2013, 19:12:09 »
Ziet er goed uit (y) Mooi materiaal ook wat erin staat
Alleen vind ik de bomen afdoen bij het geheel en komen ze op mij niet heel realistisch over.
Groeten,
Rienk

Zoedelaar

• Offline Offline
  • Den Zoedel; modeltramstad
« Reactie #94 Gepost op: 05 March 2013, 19:23:46 »
Vooral het magazijn maakt het geheel realistisch en sfeervol. En dan te bedenken dat dat gedeelte juist zelfbouw is....... En die bomen of betonplaten.......... dat kan altijd nog. In ieder geval zeer geslaagde opzet. En die treinen........... mooi spul natuurlijk. Hopelijk pendelen ze snel tussen Wael en Bosch en Den Zoedel.
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #95 Gepost op: 05 March 2013, 23:51:17 »
@ Rienke97;

Een aantal berichten terug heb ik geschreven dat ik zelf zeeschuim wil gaan kweken om mooie bomen te maken. Deze bomen staan niet vast. Alleen even voor foto achter het muurtje gezet.

@ de anderen,

Stelconplaten zouden misschien kunnen. Maar ben niet van plan om ze te kopen. Alleen als ik ze zelf kan maken kunnen er stelconplaten voor de loods komen....ik zeg nog geen ja en geen nee, eerst proberen of ik zelf wat kan fabrieken dan.

Groeten Ruud.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #96 Gepost op: 06 March 2013, 00:11:11 »
@ MC;

De ballast is van Busch. Artikelnr. 7124.

Groeten Ruud B.

MC

• Mvg Mark
  • Offline Offline
  • 1145 & 1136 de 2 11-fjes (Mark)
    • Huidig Baanplan
« Reactie #97 Gepost op: 06 March 2013, 00:12:50 »
2x2cm dunne houdt 4kantjes zagen en dan grijs schilderen en omlijsten met een bruine rand.
Idee die ik eens op het forum ben tegengekomen. Of van styreen.
wat vooradig is.

Succes!

Dank u!

MarcNL

• 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
    • foto's op Imgur
« Reactie #98 Gepost op: 06 March 2013, 08:58:57 »
Stelconplaten, van de website www.cgtextures.com.
Verschaald naar 2x2 m in HO.

Uitgeprint, en op grijs karton geplakt. Platen per stuk uitgesneden. (Anders krijg je geen hoogteverschillen tussen de platen, en dat ziet er te vlak uit.)

Deze dan op de modelbaan geplakt, en de naden met een donkerbruine viltstift op kleur gebracht.
Daarna blanke, matte lak er overheen.

NB
Ik heb ook halve platen gemaakt, en iets breder dan half, die precies tussen de sporen passen.

Hier zijn de naden nog niet bijgewerkt. De schuine vlakken worden opgevuld met DHZ-plamuur, en in betonkleur geschilderd. Kan ook worden ingevuld met straatklinkers.
Stelcon platen in speciale vormen komen slechts sporadisch voor. In principe alleen 2x2 en 2x1 meter, en voor tussen sporen.
« Laatst bewerkt op: 06 March 2013, 09:19:11 door MarcNL »
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #99 Gepost op: 06 March 2013, 10:35:19 »
Hoi Marc,

Bedankt voor de foto's. Ik zal straks een poging wagen om zelf stelconplaten te maken. Helaas kan ik niets downloaden en printen. Als het wat wordt zal ik daar natuurlijk foto's van laten zien.

Groeten Ruud B.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #100 Gepost op: 11 May 2013, 14:48:43 »
Hallo allemaal,

Ik heb al weken geen updates meer geplaatst hier omdat ik geen reacties meer krijg. Waarom is het hier opeens zo'n saaie boel geworden ? Heb al een tijdje het gevoel dat ik alleen voor mezelf zit te schrijven en vraag me af of het nog wel nut heeft om updates in mijn draadjes te plaatsen. Ik heb 3 draadjes lopen;

mini spoorbaan Wael en Bosch ( laatste reactie 6 maart )
werkplaats Wael en Bosch ( geen reacties )
modulespoorbaan Buitenwijk N spoor ( laatste reactie 12 maart )

Op alle draadjes heb ik regelmatig wat geplaatst, maar de reacties blijven uit. Ik heb de draadjes geopend om mensen mee te laten kijken van mijn modelbouw activiteiten, maar eerlijk gezegd is de lol er nu een beetje vanaf........

Ben aan het overwegen of ik nog door moet gaan met updates en de draadjes levend houden of alles maar te laten wissen en ook alleen maar beetje lezen in draadjes van anderen...

Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 11 May 2013, 14:52:38 door Forever Rocofan »

Ferry As

• Spoor 1
  • Offline Offline
  • **
« Reactie #101 Gepost op: 11 May 2013, 15:12:14 »
Hallo Ruud,

Gewoon blijven posten, er zijn veel forumgebruikers die meelezen maar niet altijd een reactie plaatsen.
Dit zie ik mijn draadje ook wel, maar dat weerhoud mij er niet van om te posten. Lezers zijn er altijd !

Dit draadje heeft 100 reacties en meer dan 7360 pageviews ! Je schrijft zeker niet alleen voor jezelf.

Succes met de bouw en ik kijk uit naar je volgende update,

Grt.

Ferry

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #102 Gepost op: 11 May 2013, 15:29:57 »
Ha Ruud,

ik was even bang dat er niets meer gebeurde bij je, maar gelukkig is dit dus mis.
Zoals Ferry hiervoor ook al reageerde zijn er een hoop mensen die alleen maar lezen en kijken, en vooral niet overal een opmerking plaatsen. Of zou iedere reactie oeh en ahh moeten zijn, mijn voorkeur is dan om maar niet te reageren.
Voor je eigen geruststelling, kijk naar het aantal views op je draadje en je weet dat de belangstelling er echt wel is.

Kom op en dan nu weer een update?

Groeten,

Christoph

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #103 Gepost op: 11 May 2013, 17:35:01 »
Hallo Ferry en Cristoph,

Bedankt voor de reacties.....is gewoon leuker om feedback te krijgen. Ik heb nog nooit gekeken naar het aantal keren dat het draadje bekeken is, geen idee dat dat kan  :)

In elk geval heb ik afgelopen tijd erg veel foto's gezocht en bekeken op internet en ontdekt hoe het vroeger was op het spoor. Leuke foto's gezien in het archief van Schiedam met station Schiedam van vroeger en het station dat er daarvoor was. Dat er vroeger een VAM station was heb ik nog meegemaakt, maar dat er langs de huidige A20 huizen stonden ( de Parallelweg ) was iets wat ik echt niet wist ( omdat het nu allemaal industrie is daar )

Door het bekijken van al deze foto's heb ik besloten om niet alleen treinen uit de jaren 90 to nu te verzamelen, maar ook om verder terug te gaan in de tijd. Rond 1982 reed er van alles voor elkaar ( blauwe plan E rijtuigen, rode en gele DE2's, diesels in bruin en geel/grijs, blauwe loc's enz. )

Het lijkt me leuk om meerdere tijdperken uit te kunnen beelden uit mijn baan. Ik heb auto's uit allerlei bouwjaren en ook zou ik bijvoorbeeld een fabriek neer kunnen zetten en deze voor een later tijdperk vervangen door een rijtje huizen. Ook kolenwagens van Artitec achter een bruine diesel lijkt me leuk om rond te laten rijden......

Groeten Ruud B.

spoorzeven

• Offline Offline
« Reactie #104 Gepost op: 11 May 2013, 18:29:51 »
Ruud, de tijd tot pakweg 1980 is in Nederland leuk omdat er nog zoveel te doen was per spoor, vooral qua (buurt) goederenverkeer, maar ook qua getrokken treinen. Nu rijdt bijna alleen nog VIRM en SLT rond (ok, een beetje overdreven, maar veel scheelt het niet). Weliswaar heeft de verzelfstandiging en openstelling op het spoor weer wat afwisseling gebracht, maar 'echte' treinen (d.w.z. loc plus rijtuigen of wagons) hebben ingeboet t.o.v. saaie treinstellen / eenheidsworst. En ja: blijf vooral bijdragen leveren. We lezen ze echt wel!
Groet, Frank