Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door Teun
Vandaag om 09:34:35
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:05:05
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door grossraumwagen
Vandaag om 09:03:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 09:02:51
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 08:21:30
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
04 August 2025, 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
04 August 2025, 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
04 August 2025, 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
04 August 2025, 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 August 2025, 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
04 August 2025, 19:34:29
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
04 August 2025, 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
04 August 2025, 16:12:46

Auteur Topic: verdwenen pakket bij post.nl  (gelezen 24814 keer)

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
Re:verdwenen pakket bij post.nl
« Reactie #90 Gepost op: 30 May 2012, 14:56:23 »
Het is beide, de afzender ontvangt en een bewijs van verzending en een bewijs van ontvangst.
http://www.postnl.nl/voorthuis/pakketten/aangetekend-pakket/
Jeroen

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #91 Gepost op: 30 May 2012, 15:08:24 »
Precies, volgens mij ook

Als ik iets niet aangetekend verzend krijg ik ook een bewijs van verzenden, dus zonder bewijs van ontvangst zou het nergens op slaan.

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #92 Gepost op: 30 May 2012, 16:55:42 »
Het is beide, de afzender ontvangt en een bewijs van verzending en een bewijs van ontvangst.
http://www.postnl.nl/voorthuis/pakketten/aangetekend-pakket/

Dan mag jij me uitleggen waar er op die pagina staat dat de verzender een bewijs van ontvangst krijgt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #93 Gepost op: 30 May 2012, 17:03:31 »
Je bent niet makkelijk te overtuigen hè

De handtekeningen gaan hier tegenwoordig elektronisch, dus via track & trace kan je de electronische handtekening inzien (als je aangetekend verzonden hebt)....

Zal ik de volgende keer een screenshot maken ?

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Bart Donker

• Offline Offline
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #94 Gepost op: 30 May 2012, 17:23:28 »
Als vervoerder is de post gewoon aansprakelijk voor het pakket, vanaf het moment dat het door de afzender wordt overgegeven tot het moment dat zij het aflevert bij de geadresseerde.
Post NL schrijft hier namelijk zelf:
"11.1  TNT Post Pakketservice is zowel in geval van beschadiging en verlies als in geval van vertraging van Zendingen (uitgezonderd Internationale Zendingen) slechts aansprakelijk overeenkomstig de bepalingen van de AVC."

Kijken we in de AVC (algemene vervoersconditie's), dan staat daar onder artikel 10, punt 1:
"De vervoerder is, behoudens overmacht, aansprakelijk voor schade aan of verlies van de zaken en
voor vertragingsschade voor zover de vervoerder de in artikel 9 leden 2 en 3 genoemde verplichtingen
niet is nagekomen."

Artikel 9, punten 2 en 3:
"2. De vervoerder is verplicht ten vervoer ontvangen zaken ter bestemming af te leveren in de staat
waarin hij deze heeft ontvangen.
3. De vervoerder is verplicht de ten vervoer ontvangen zaken binnen een redelijke termijn ter
bestemming af te leveren; indien een termijn van aflevering schriftelijk is overeengekomen dient
binnen deze termijn afgeleverd te worden."

Nu is gelijk hebben wat anders dan gelijk krijgen, dat weet ik. Maar het is naar mijn mening ronduit schandalig dat Post NL zich voor een dienst laat betalen en vervolgens de verantwoordelijkheid bij haar klanten neerlegt (of dat in ieder geval probeert).

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #95 Gepost op: 30 May 2012, 17:30:19 »
Je bent niet makkelijk te overtuigen hè
Met Martijn.

Maar vind je het niet gewoon logica dat je en een verzendbewijs en een ontvangstbewijs krijgt, als je aangetekend verstuurd. Je wilt tenslotte weten dat je pakket ontvangen is. Maar je hebt ook een bewijs dat het verstuurd is. Al is het maar het bonnetje dat je krijgt als je de kosten voor verzending betaald.
(of dat legitiem is weet ik niet)

Maar het staat ook op de internetpagina's.
zie rood: (afbeeldingen zijn uitsnijdingen daaruit)

Je pakket moet zelfs verzekerd zijn tot € 500,- per zending bij verlies of beschadiging . Maar daar zullen dan wel weer voorwaarden aan verbonden zijn als je dit wilt claimen.

Dit had jezelf ook kunnen lezen. Maar dit geldt wel voor Nederland. Hoe dat op Malta zit?
« Laatst bewerkt op: 30 May 2012, 17:38:02 door J J H S. Reden: tot vergeten »
Jeroen

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
    • sleutelspoor
« Reactie #96 Gepost op: 30 May 2012, 17:37:16 »
Ik wacht altijd met pakjes versturen tot eind novenber begin december! Dan is de pakjes Piet weer op post en die heeft overal een oplossing voor.
SK
(lijkt op Sinter Klaas) ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Simon Stenneberg

• Offline Offline
  • Dieselpower rules!
« Reactie #97 Gepost op: 30 May 2012, 18:11:29 »
Ik heb zo'n 1,5 a 2 jaar geleden ook zo'n ervaring: via Ebay in België een smalspoorloc van de HSB van Kehi gekocht.
Helaas is het ook ergens tussen daar en hier verdwenen.
Het was verzekerd en aangetekend verstuurd. Zowel ik als de verkoper hebben een klacht ingediend, hij bij de belgische post, ik bij de nederlandse. Ze verwezen naar elkaar. Toch is de verzekerde waarde uitbetaald aan de verkoper die het keurig heeft overgemaakt naar mij. Helaas was de verzekerde waarde lang niet het bedrag dat ik ervoor betaald had...

Ik koop regelmatig via Ebay, vooral in Duitsland omdat Duits smalspoor (tweedehands, merken als Bemo, Technomodell, Kehi, Weinert en ModelLoco) hier nauwelijke te verkrijgen is. 98% gaat goed, het is tot nog toe 2-3 keer mis gegaan...

Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #98 Gepost op: 30 May 2012, 18:17:19 »
Je krijgt geen afleverbewijs bij aangetekend versturen, wel kun je via een code op je verzendbewijs zien waar je pakket is en of deze is afgeleverd (track en trace).
Er staat ook een icoon bij waar als je er op klikt een elektronische handtekening wel of niet te zien kan zijn (ik zag niets).

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 30 May 2012, 20:56:10 door prutser »

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #99 Gepost op: 30 May 2012, 18:30:34 »
Dit had jezelf ook kunnen lezen. Maar dit geldt wel voor Nederland. Hoe dat op Malta zit?

Juist. Je kunt zien dat er getekend is, als er inderdaad elektronisch ondertekend is. Met Track&Trace komt er doorgaans niet bij de staan wanneer de zending bij mij bezorgd is: aangezien ik meestal bij het kantoor van mijn vrouw laat bezorgen, is dat namelijk handig om te weten. De zending blijft dan, volgens de site, eeuwig onderweg.

- Peter

MC

• Mvg Mark
  • Offline Offline
  • 1145 & 1136 de 2 11-fjes (Mark)
    • Huidig Baanplan
« Reactie #100 Gepost op: 30 May 2012, 21:06:46 »
Nee, de afzender krijgt een bewijs van verzending, niet van ontvangst.

- Peter

Zeker wel, je kan traceren. (Mits opgenomen in het systeemnatuurlijk)
Maar snap de funtie er ook niet meer van want bij simpele verzending krijg je ook traack and trace nummer.
Alleen dat het parketje verzekerd zou wezen...

Henk H.

• Offline Offline
« Reactie #101 Gepost op: 30 May 2012, 21:40:24 »
Dag forummers,

Heb gister een micro SDHC kaart voor de smartphone besteld.
Hij lag vandaag al in de bus. Alleen op de website van TNT is ie nog steeds onderweg naar het sorteer centrum...

Wel mooi *** als je er niet gewoon vanuit kan gaan dat er discreet en integer met je pakket wordt omgegaan.
Zou de koninklijke post ook zo laks zijn met de post van Bea?
Vaag bedrijf aan het worden... Dat TNT Post NL, of wat het ook is.

Maar het zet je wel aan het denken, gewoon afhalen maar weer? Hoop dat het vermistte pakketje alsnog bovenwater komt. (binnen afzienbare tijd)

Groetjes, Henk
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

MC

• Mvg Mark
  • Offline Offline
  • 1145 & 1136 de 2 11-fjes (Mark)
    • Huidig Baanplan
« Reactie #102 Gepost op: 30 May 2012, 21:44:14 »
Zo das wel slordig inderdaad, als je kwaad wil kan je zeggen dat hij niet gearriveerd is...

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #103 Gepost op: 30 May 2012, 21:57:47 »
Zeker wel, je kan traceren. (Mits opgenomen in het systeemnatuurlijk)

Met andere woorden, je krijgt geen bewijs. Je krijgt niet een papiertje waarop officieel op staat dat het pakket is afgeleverd; daar zijn ze namelijk mee gestopt. Iets lezen op een website is toch van een andere categorie. En zoals gezegd, erg betrouwbaar is het niet.

- Peter

Willem van den Broek

• Offline Offline
  • Ja dit ben ik (2006)
« Reactie #104 Gepost op: 31 May 2012, 07:48:07 »
Als ik het goed heb.

Aangetekend is dat de ontvanger voor het poststuk moet tekenen, het is niet standaard dat je dan ook bewijs van aflevering krijgt, vroeger ging het bewijs van ontvangst ging bij de postduif in het archief hok en was dit bewijs eventueel opvraagbaar.
Maar daarom kon je toen ook vragen om handtekening retour, dan moest er op een apart papiertje getekend worden door de ontvanger welke dan weer terug ging naar de verzender.

Tegenwoordig omdat we zo modern zijn kun je pakketjes/brieven aangetekend versturen en natuurlijk moet er nog steeds getekend worden voor ontvangst er is als ik het goed heb geen handtekening retour optie meer. Deze is geloof ik nu staandaard in het aangetekend verhaal de ontavnger moet nog steeds tekenen en deze handtekening wordt  door de postduif in het computer systeem opgenomen deze is (als het werkt) te bekijken in track & trace.

Alleen die handtekeningen stellen niks voor want het bewijst eigenlijk niks want van een handtekening kun je namelijk niet herleiden wie het heeft ontvangen, het bewijst alleen maar dat "iemand" het heeft ontvangen. (Ervaring)
Daarom is het altijd handig om gewoon voor een paar euro meer het poststuk per verzekering te versturen, mocht er als nog iets mis gaan dan heb je een enige zekerheid.

Het beste is natuurlijk altijd om het zelf op te halen of te brengen, ja dit is niet altijd de makkelijkste optie (b.v. afstand)

Tuurlijk het blijft altijd risico vol. zelfs bij persoonlijk ophalen/brengen is het niet veilig je kan zo maar een doos met vreemde inhoud krijgen
Modelspoor Beginner, schaal N geen tijdperk