Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:07:17
Set met 2 VAM GFT en 1 VAM potgrond exclusief MTE door Mug
Vandaag om 21:02:21
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 20:58:55
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Jeronimos
Vandaag om 20:57:05
meer wissels invoeren in Z21 door astrantia
Vandaag om 20:41:56
Time-of-flight module door janvanbemmel
Vandaag om 20:31:48
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door prutser
Vandaag om 20:27:32
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door reinderlf
Vandaag om 20:10:28
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
Vandaag om 20:04:58
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 20:00:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 19:43:42
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 19:13:34
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 18:51:43
keerlusproblemen door astrantia
Vandaag om 18:04:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:30:04
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:07:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:33:50
Bauarbeiten im gange door spoorijzer
Vandaag om 16:31:53
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 16:30:43
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 16:23:56
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door Wim Vink
Vandaag om 15:43:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:19:31
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Dave.......
Vandaag om 15:05:55
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door spoorijzer
Vandaag om 14:26:22
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 14:18:38
Aanluiting tussen tender en stoomlok door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:44:13
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 12:38:46
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 12:31:00
Rheinburg, TP V/VI door tijgernootje
Vandaag om 12:16:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Eric B
Vandaag om 11:16:39

Auteur Topic: Materieel verzameling van Michiel(NDS)  (gelezen 100410 keer)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Re:Materieel verzameling van Michiel(NDS)
« Reactie #285 Gepost op: 13 September 2009, 21:14:41 »
Die verhoogde uitlaten heb ik gemaakt van 2x2mm grijs kunststof, gewoon op maat snijden en met een druppie secondelijm er op lijmen. Let wel op dat die uitlaten er pas in de jaren 80 van die hoge pijpen zijn voorzien. Daarnaast zijn er verschillende plaatsingen van de pijpen mogelijk afhankelijk van de motor. Bij en loc met een MTU motor staan ze tegen over elkaar zoals bij mijn locs, bij locs met een Pielstick motor staan ze versprongen. Als je er van voren( met de schoorstenen aan de zijde van waar je kijkt) tegen aan kijkt staat de rechtse verder naar achter.

Mijn 218 464 heb ik nu bij geschilderd en opnieuw verouderd en dat was vooral bij de hoge uitlaten veel werk om het naar mijn zin te krijgen:

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Bruce!!!

• Offline Offline
  • MK III
« Reactie #286 Gepost op: 13 September 2009, 21:19:50 »
Dat wordt dus kijken of die van mijn eraan voldoet en anders is er nog een beurs en een marktplaats!
Passat driver:)

Wilmar den Ouden

• Offline Offline
  • Hippel Power!
    • www.treintjes.tk
« Reactie #287 Gepost op: 13 September 2009, 21:59:34 »
Ideetjes onstaan vanzelf!

Mike heeft bijvoorbeeld die rode naar de schroothoop gejaagd. ::)
Bedoel je niet mij?

Gr Wilmar
Fleischmann analoog, N(iet)-spoorder, Natuurlijk de NS in de jaren voordat ik geboren werdt ;) IV dus. Kan niet wachten op de 1300 van Rocky Rail! Voor mijn foto's klik op het wereldbolletje

Bruce!!!

• Offline Offline
  • MK III
« Reactie #288 Gepost op: 14 September 2009, 18:38:55 »
Nee , maar klopt jij hebt dat ook gedaan.

Mike wou alleen maar een sein extra in boren maar dat ging mis, dus heeft ie net als jou een doek erover heen gedaan.
op de manier van het Nproject

Michiel ik ga ondertussen foto's zoeken van een 116216 met een verhoogde uitlaat (zie mijn BP)

Groetjes Bruce
« Laatst bewerkt op: 14 September 2009, 20:36:30 door Bruce!!! »

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #289 Gepost op: 16 September 2009, 22:29:10 »
Zo mijn CityBahn Br218 is klaar, dus trein 3789 Nijmegen-Kleve zoals die op 2 maart 1990 reed is kompleet:

En dan de loc zelf:

Even ter info, de Br215 en Br216 hebben geen hoge uitlaten gehad, daarvoor moet je zijn bij de Br210( voor de gasturbine), Br217( vanaf de jaren 80) en Br218( vanaf de jaren 80), Bruce had ik dat via PB al verteld maar nu kan de rest het ook lezen.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #290 Gepost op: 17 September 2009, 23:23:19 »
Zo vanavond even een printdoc samengesteld en proef geprint en daarna een etiketvel vol geprint:

De 3 DBuz747's, de Bbd499 en de ESK Esslinger Triebwagen kan ik nu bestikkeren als ik zover ben.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #291 Gepost op: 18 September 2009, 21:25:31 »
Vandaag heb ik etiketten geprint voor bij de treinen in mijn vitrinekast met informatie over de trein of U-bahn:

De foto's zijn niet heel geweldig maar zonder flits lukt het nu niet, bekijk ze groot, dan is het redelijk te zien.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #292 Gepost op: 24 September 2009, 20:56:55 »
Vandaag en eerder deze week heb ik 6 goederenwagens geschikt gemaakt voor overdracht aan Dennis(84) voor het gebruik op de ESK modulebaan. De meeste waren nog niet verouderd en zagen er dus niet uit ;D, nu zien ze er wat beter uit vind ik:

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #293 Gepost op: 26 September 2009, 22:00:11 »
Vanavond heb ik de bak van m'n Esslinger Triebwagen grijs geschilderd nadat ik hem van de week al zwart gespoten had. Daarna heb ik hem bestikkerd, van spijkertjes buffers gemaakt en een stukje kunststof als uitlaat gebruikt. Daarna was het schilderen en verouderen met dit als resultaat:

Groetjes Michiel

Tinussie

• Offline Offline
« Reactie #294 Gepost op: 27 September 2009, 05:54:09 »
Ziet er (weer) netjes uit Michiel!
mvg Tinussie.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #295 Gepost op: 08 October 2009, 17:18:51 »
De eerste Esslinger heb ik enkele dagen na het posten van de foto's hier nog wat aangepast, deze heeft nu ventilatoren op het dak, was ik vergeten maar dat is er nu dus ook.

Inmiddels ben ik een 2e Esslinger aan het bouwen als stuurstandrijtuig en 3 3assige bijwagens. De Esslinger bestaat uit een kap en onderstel van een minitrix plan E rijtuigen, beide van een ander rijtuig. De bijwagens staan op onderstellen van oude coupé rijtuigjes van Arnold en de bakken zijn zwaar verbouwde Lima kappen. Daarnaast heb ik diverse oude pasjes gebruikt om ramen dicht te maken en kopwanden te maken.

Foto's:

Hier de 4 bakken met hun geprinte zijwanden, omdat de 3assers niet helemaal gelijk zijn zijn de maten van de zijwanden dat ook niet.

Groetjes Michiel

Bruce!!!

• Offline Offline
  • MK III
« Reactie #296 Gepost op: 08 October 2009, 18:40:23 »
Dat gaat goed komen!

En dat weet ik 100% zeker ;)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #297 Gepost op: 10 October 2009, 20:28:13 »
Vandaag de Esslinger steuerwagen en de 3 3assige bijwagens verder glad gemaakt en grijs geschilderd. De Esslinger heb ik daarna bestikkerd, ging allemaal prima, daarna de buffers geplaatst maar probleempje,.....de koppelingen waren serieus te kort, maar hele lange die in m'n verkehrsrode Br141 zitten waren te lang. Toen 2 half lange gemaakt van steeds 2 korte door ze af te snijden en aan elkaar te lijmen. Dit ging verre van vlekkeloos maar het is toch gelukt. Daarna heb ik de dakventilatoren afgetekend en erop geplakt.

Dit is nu de stand van zaken:

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #298 Gepost op: 11 October 2009, 22:54:00 »
Gister avond kwam ik er achter dat het vooroorlogse bagagerijtuig dat ik in mijn E 3670 Wilhelmshaven - Bielefeld niet van het type is dat op de foto die ik van die trein heb staat. Toen ben ik gaan zoeken wat ik nu precies in model heb en wat ik zou moeten hebben. In dat vooroorlogse spul was/ben ik nog niet echt thuis omdat de documentatie ontbreekt en interesse er nog niet was. Wat ik blijk te hebben is een Dye975 van Roco:

Foto's van het grote voorbeeld kan ik niet vinden.

Wat ik moet hebben is een Düe932, dit rijtuig heeft bagage deuren aan de buiten zijde zonder ramen ipv aan de binnen zijde met ramen en een totaal andere raam indeling, zie hier.

Dit zijn verschillen die voor mij nu ik ze weet niet acceptabel zijn, ik heb gekeken of een Düe932 in N verkrijgbaar is of was maar niet gevonden. Daarom heb ik besloten de zijwanden op de dieper liggende delen na glad te maken en te bestikkeren. Dit is nu gevorderd tot het opvullen en glad schuren van de dieper liggende bagage deuren.

Nu moet ik nog kijken wat er gebeurd als ik de ramen terug plaats en hoe glad de wand dan is, of het voldoende is om de stikkers er op te plakken. Daarnaast moet ik de nieuwe zijwanden tekenen, proef printen evt. aanpassen en als ze goed zijn als etiket uitprinten. Ook heb ik de kap nu in een sopje staan om de door mij eerder eens aangebrachte verf die nog op de kap zit er af te wassen. Dan kan ik later als de stikkers er op zitten de rijtuigbak weer opnieuw verouderen tot de staat die hij hebben moet.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #299 Gepost op: 12 October 2009, 20:08:16 »
De bagagewagen heeft nu nieuwe zijwanden en is bij gewerkt en is nu een Düe932:

Verder heb ik een E30er van roco geprobeerd van de bijgeleverde ventilatoren te voorzien :-\. Persoonlijk vind ik het kansloos die dingen zijn zo klein dat ze zelfs met een pincet niet vast te houden zijn. Na 4 geplaatst te hebben was ik er ook al 3 kwijt terwijl er maar eentje reserve was. Toen ben ik er mee gestopt en heb ik spijlen van een oud h0 hekje gebruikt om ventilatoren na te bootsen.

Daarnaast ben ik zo'n goedkope Br194 gaan aanpassen. Dit is zo'n tijdschriften ding en daarbij heb ik groeven gemaakt tussen de neuzen en de lockast en de draaistellen losgemaakt van elkaar. Daarna veel geschilderd en vooral verouderd.

Met deze loc en het rijtuig hierboven krijg je de volgende treinsamenstelling:

Dit reed zo als scholierentrein rond Kornwestheim en Geislingen

Nu weer kijken of ik de ESK bijwagens af kan gaan maken.

Groetjes Michiel