Tenzij het sein al vlot is afgevallen, voordat de IC erdoor gaat. Dan krijgt deze een noodremming.
Aha, Het blok waarin de trein rijdt gaat op rood, dan krijgt de machinist een signaal te remmen. Maar geen automatische noodremming? En het gebeurt ook nog met enige vertraging?Ik geloof dat ik de bezorgdheid van Van Vollenhoven indertijd over deze feature van ATB-EG begin te begrijpen.
Aanvulling: dat is opgelost met ATBvv. Alleen is er de keuze gemaakt alleen de 1000 meest risicovolle aan te pakken. Er zijn nog vele plekken waar ATBvv niet zit en daar is het nog altijd mogelijk met 40 km/h een rood sein voorbij te gaan zonder dat er een beveiliging dat kan tegengaan. Groetjes,Emiel
Ik verbaas mij er wel over dat de SLT, een light train, minder schade heeft dan de VIRM, die ouderwets zwaar (vergeleken met een light train) materieel is.
Volgens mij is het hoog tijd om dat 19e eeuwse systeem van seinpalen-langs-de-baan es te vervangen door een systeem waarbij een machinist te allen tijde in z'n cabine kan zien wat z'n rijweg is en wat de positie is van de treinen in zijn omgeving en hun rijweg.
Volgens Trouw is er een idd een wissel opengeredenUit het nieuws komt er al met al een redelijk helder beeld van de aanloop naar het ongeluk toe naar voren. Het is echter de vraag of de rapportage uit de onderzoeken straks geen heel nieuw licht laten schijnen op het ongeval.