Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Invoering SGNS containerwagens bij NS door hans nahon
Vandaag om 22:33:05
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 22:30:06
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: Treinbotsing te Amsterdam  (gelezen 56411 keer)

-Anton-

  • Offline Offline
  • Berichten: 295
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #15 Gepost op: 21 April 2012, 20:06:11 »
IB, Traincontroller, ESU loc programmer, Arduino, Daisy II

Jes

  • Offline Offline
  • Berichten: 840
    • Gebeurt er nog wat in Tiel?
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #16 Gepost op: 21 April 2012, 20:09:11 »
Ben het helemaal eens met mat-60. Wat maken die foutjes in de verslaggeving of gedeukte treinkoppen uit, dit is een ernstig ongeval met zwaargewonden. We hadden er allemaal tussen kunnen zitten.
met vriendelijke groet, Jesse

Gert1

  • Gast
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #17 Gepost op: 21 April 2012, 20:10:29 »
De posts eens doorgelezen, we hebben alhier te maken met een ernstig spoorwegongeluk met volgens NS rond de 48 (ernstig) gewonden.

Zie: http://www.nu.nl/binnenland/2792816/48-gewonden-treinbotsing-in-amsterdam.html
Botbreuken en kneuzingen zijn voor de betrokkenen natuurlijk heel erg vervelend, maar om daar nou de kwalificatie 'ernstig' aan te hangen. Of heb jij een andere bron waaruit blijkt dat het allemaal veel ernstiger is?

@Jes: Heb jij een bron die die zwaargewonden vermeld?

mvg,
Gert

Jes

  • Offline Offline
  • Berichten: 840
    • Gebeurt er nog wat in Tiel?
met vriendelijke groet, Jesse

Gert1

  • Gast
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #19 Gepost op: 21 April 2012, 20:14:23 »
Oke, dan lijkt het toch ernstiger te zijn dan je op grond van de beelden zou verwachten. Die twee treinstellen zien er eerlijk gezegd nou niet bepaald heel erg gehavend uit.

mvg,
Gert

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8249
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #20 Gepost op: 21 April 2012, 20:18:15 »
Er zijn  mensen door glasplaten gevallen, verder is het onduidelijk hoe het met de machinist gaat.
Ik moet tegenwoordig elke dag in een SLT staan, ik schrik hier heel erg van  :-[ (de meeste gewonden zaten in de SLT)*.

[Edit]Sorry: 19 in de IRM + 14 in de SLT...
« Laatst bewerkt op: 21 April 2012, 20:45:43 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

Arno V

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
  • Na-aper 1 en 2e klas!
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #21 Gepost op: 21 April 2012, 20:25:59 »
phoe! Je verwacht in eerste instantie niet dat het zo'n heftig ongeluk is als je naar de treinen kijkt.
Ja, dan is een trein maar een dom stuk staal!
Waar lullen we over! Je zult er maar in zitten...

Mvg, Arno

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5854
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #22 Gepost op: 21 April 2012, 20:27:00 »
Bob, Ze zaten dus volgens jouw...., ze stonden dus niet.
Maar goed dat het niet in de spits plaats vindt.
Nu even zonder dollen, was het een frontale aanrijding of een kop-staart botsing? Èn hoe gaat het met het rijdend personeel?
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

mat-60

  • Offline Offline
  • Berichten: 35
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #23 Gepost op: 21 April 2012, 20:28:58 »
....... Die twee treinstellen zien er eerlijk gezegd nou niet bepaald heel erg gehavend uit.....

Enkele bakken van de VIRM zijn ernstig krom (compleet kromgeslagen balkons) en moeten min of meer als verloren worden beschouwd, en dat noem jij niet ernstig. Tevens geeft NS zelf aan dat er vele ernstig gewonden zijn.
Treurig dat je zo reageert (lees: ongelofelijk !)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4690
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #24 Gepost op: 21 April 2012, 20:32:24 »
Bob, Ze zaten dus volgens jouw...., ze stonden dus niet.
Maar goed dat het niet in de spits plaats vindt.
Nu even zonder dollen, was het een frontale aanrijding of een kop-staart botsing? Èn hoe gaat het met het rijdend personeel?

Frontaal, zonet volgens het NOS 20u-journaal.

Gert1

  • Gast
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #25 Gepost op: 21 April 2012, 20:37:34 »
Waar heb ik gezegd dat het niet ernstig is? Ik schreef dat die treinstellen er niet heel erg gehavend uit zien.
De status van de balkons kan ik natuurlijk niet beoordelen op basis van de foto's.

Verder zou het je sieren als je niet meteen allerlei conclusies gaat verbinden aan mijn woorden dat die treinstellen er niet bepaald heel erg gehavend uitzien.
Daarnaast ben ik benieuwd hoe jij kunt zien dat die balkons compleet kromgeslagen zijn. Misschien kun je de bron van de foto's daarvan vrijgeven? Dan kunnen wij het ook zien en zelf onze conclusies trekken.

mvg,
Gert

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #26 Gepost op: 21 April 2012, 20:40:32 »
http://schlijper.nl/archive/2012/04/120421-199-treinbotsing-westerpark.photo
Hier zie je de balkons aardig.
http://schlijper.nl/archive/2012/04/120421-200-treinbotsing-westerpark.photo
En de voorkant van de Virm.

Ik ben benieuwd om wat voor snelheden het ging. Want die Virm is behoorlijk naar de k* maar de slt is nog redelijk strak. Of komt dat ergens anders door?

Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Gert1

  • Gast
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #27 Gepost op: 21 April 2012, 20:43:19 »
Dankjewel Ivo, dat is tenminste een constructieve bijdrage.
Opvallend dat de botsingsenergie met name zijn uitweg vindt op de balkons.
Zijn dat de zwakste plekken van zo'n treinstel?

Ook opvallend dat de VIRM zwaarder beschadigd lijkt dan de SLT.
Ik zou gedacht hebben dat zo'n SLT juist het zwaarst getroffen zou worden.

mvg,
Gert

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #28 Gepost op: 21 April 2012, 20:46:55 »
Ja de balkons zijn bij de Virm's de kreukel zones. Te zien op de 2de foto die ik heb gelinkt lijkt het er op dat de Slt boven op de virm gekropen is, en daar door zal er meer 'energie' richting de virm gegaan zijn. Maar pin mij hier niet op vast, gewoon logische denken, heb er niet echt verstand van hoor.

Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #29 Gepost op: 21 April 2012, 21:01:20 »
Die VIRM ziet er slecht uit, volgens berichtgeving zaten de meeste gewonden in de SLT...
Vraag mij af hoe zo'n frontale botsing heeft kunnen plaatsvinden.
Wellicht wat te maken met de kalktrein?
Lees op teletekst dat er door werkzaamheden minder treinen reden tussen Zaandam en Amsterdam.
De VIRM reed op dat traject.
« Laatst bewerkt op: 21 April 2012, 21:07:36 door Ed van Mierlo. Reden: extra tekst bijgevoegd »